انتظارات محیط زیستی از نامزدهای مجلس یازدهم

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۸۱۷

یک کارشناس محیط زیست گفت: نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم از زمان تبلیغات انتخاباتی مسائل زیست‌محیطی را رعایت و کاغذ کمتری مصرف کنند و آلودگی صوتی ایجاد نکنند.

محمد حسین بازگیر در آستانه انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: فعالیت‌های انتخاباتی نامزدهای مجلس یازدهم همراه با تولید زباله و پسماند نباشد و باعث آزار و اذیت مردم، طبیعت و محیط زیست نشود.

او افزود: در تفکرات نمایندگان مجلس یازدهم لازم است جایی برای تنوع زیستی، گونه‌های جانوری و خزانه‌های ژنتیکی کشور، زحمات محیط‌بانان و کارشناسان محیط زیست همچنین خاک، آب، هوا، پسماند و واردات سم و کودهای کشاورزی غیر سازگار با محیط زیست وجود داشته باشند. این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید توسعه را به معنای واقعی و همان‌گونه که در دنیا پذیرفته شده است، دنبال کنند، گفت: نمایندگان باید توسعه‌ای را دنبال کنند که علاوه بر ابعاد اجتماعی و اقتصادی و... یک بعد و رکن آن مسائل محیط زیست باشد؛ یعنی باید توسعه پایدار را دنبال کنند.

بازگیر همچنین اظهار کرد: نماینده‌ای که به صورت حوزه‌ای به مسائل توسعه‌ای کشور فکر کند و صرفا به‌دنبال کارهای زودبازده و شعاری باشد نمی‌تواند به توسعه کشور کمکی کند. وی در ادامه به ایسنا گفت: انتظاری که ما به عنوان جامعه محیط زیستی همیشه از نمایندگان مجلس داریم این است که در کنار تمام کارهایی که دنبال می‌کنند این بعد از توسعه یعنی محیط زیست و زیرساخت‌های کشور را نیز در نظر گیرند چون اگر هوا، آب، خاک و تنوع زیستی که به عنوان یک ثروت بالقوه‌ در اختیار تمام بخش‌های کشور قرار دارد، آسیب ببینند، نمی‌توانیم انتظار داشته‌ باشیم که آرمان‌ها و شعارهای زیبایشان محقق شود. این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید دغدغه مساله آب را داشته باشند، گفت: دیده‌ام که نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم در تبلیغ‌های خود درباره انتقال آب از نقطه‌ای به نقطه‌ای دیگر و صنایع‌ آب‌بر شعار می‌دهند این در حالی است که راه‌اندازی این صنایع مغایر با برنامه‌های آمایش سرزمین است.

او با بیان اینکه بسیاری از قوانین زیست محیطی که از آنها پیروی می‌کنیم قبلا توسط نمایندگان مجلس تصویب شده است، ‌اظهار کرد: اکنون لازم است که نمایندگان برحسن اجرای قوانین تصویب شده نظارت داشته باشند و کمک کنند تا این قوانین بیشتر و به روزتر شوند و ارتقا پیدا کنند. بازگیر در پایان گفت: امید است که مردم پای صندوق‌های رای به نامزدهایی که طرفداران واقعی توسعه پایدار هستند، مردم و کشور را دوست دارند و ضرورت‌های توسعه را می‌شناسند، رای دهند.

 

ارسال نظر