اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۵۶۳

اسکان اضطراری۹۶۰۰ تن در برف و کولاک اخیر

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران هلال‌احمر در شش روز گذشته خدمات امدادی لازم را به ۳۶ هزار و ۷۸۶ تن از هموطنان متاثر از برف و کولاک ارایه کرده و ۱۳۰ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

مرتضی سلیمی با اعلام گزارش امدادرسانی در برف و کولاک از ١٩ بهمن تا س ۲۵ بهمن، افزود: ۲۲ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان در شش روز گذشته تحت تاثیر برف و کولاک بوده و امدادگران در ۱۶۹ محور کوهستانی خدمات امدادی لازم را به ۳۶ هزار و ۷۸۶ تن از هموطنان ارایه کرده‌اند. او با اشاره به انتقال ۱۳۰ نفر به نقاط امن و ۷۱ نفر به مراکز درمانی، افزود: همچنین ۹ هزار و ۶۳۷ نفر از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده و ۹۱۱ خودرو نیز از برف رهاسازی شده است. سلیمی با اشاره به فعالیت ۵۶۷ تیم امدادی شامل ۲ هزار و ۸۳۶ امدادگر و نجاتگر برای ارایه خدمات امدادی به متاثران از برف و کولاک، اظهار کرد: ۹ هزار و ۷۱۷ تخته پتو، ۸ هزار و ۷۱۱ بسته غذایی، ۲هزار و ۷۸۳ کیلوگرم خرما، ۳۸ هزار و ۶۶۸ قرص نان، ۱۲ هزار و ۹۷۹ بطری آب معدنی، ۱۸ هزار و ۷۴۷ بسته بیسکویت و ۷ هزار و ۸۸۴ قوطی کنسرو میان متاثران از برف و کولاک توزیع شده و امدادرسانی در اردبیل، گیلان و خوزستان ادامه دارد.

همچنین معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام ارایه خدمات امداد هوایی به متاثرین از برف و کولاک در ۴ استان گفت: ۵۰ سورتی پرواز برای ارایه خدمت به هموطنان انجام شده است. حامد سجادی با اعلام خدمات امداد و نجات هوایی به متاثرین از برف و کولاک در استان‌های لرستان، خوزستان، کردستان و گیلان افزود: تیم امداد هوایی با ۶ فروند بالگرد و در ۵٠ سورتی معادل ۴۵ ساعت پرواز امدادرسانی به هموطنان در این استان‌ها را بر عهده داشتند. او با اشاره به انتقال ۱۱هزار و ۲۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی برای متاثران از برف و کولاک، گفت: همچنین چهار تن به مناطق امن منتقل شده و یک بیمار به بیمارستان منتقل شد.

رییس سازمان اورژانس کشور نیز از حضور ٢٥ تیم عملیات ویژه اورژانس کشور برای خدمت رسانی در استان گیلان خبر داد. پیرحسین کولیوند ضمن اعلام این خبر افزود: خدمات فوریت‌های پزشکی توسط اورژانس هوایی کشور برای روستاهای محاصره شده در برف اخیر در گیلان در حال انجام است. رییس سازمان اورژانس کشور همچنین از انتقال خانم ٣٦ساله‌ای که دو روز گرفتار برف و ریزش بهمن شده بود، توسط اورژانس هوایی به بیمارستان پورسینای رشت خبر داد. کولیوند در ادامه به دیگر اقدامات سازمان اورژانس کشور اشاره کرد و گفت: قلب فردی ٢٠ ساله که دچار مرگ مغزی شده بود از رفسنجان به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران توسط تیم اورژانس کشور منتقل و عمل جراحی موفقیت آمیز پیوند قلب در این بیمارستان انجام‌ شد.

آسیب‌های اجتماعی در اولویت دولت نیست

رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: کاهش بودجه آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد که این موضوع در اولویت برنامه‌های دولت قرار ندارد و عقلانیتی در بودجه‌ریزی آسیب‌های اجتماعی نبوده است. حسن موسوی چلک در مورد بودجه آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: در کشور ما متأسفانه واقعیتی که وجود دارد این است که رابطه منطقی میان بودجه و آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد و هیچکس نمی‌تواند منکر ارتباط آسیب‌های اجتماعی با حوزه امنیت شود.

او گفت: گسترش آسیب‌های اجتماعی بر امنیت کشور تأثیر می‌گذارد و شاید به همین دلیل است که طی چند سال اخیر در عرصه سیاست‌گذاری توجه به موضوع آسیب‌ها، کاهش جرایم و... بیشتر شده است به‌طوری که در برنامه ششم نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است. رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به اینکه در این شرایط انتظار می‌رود نظام برنامه‌ریزی بودجه با توجه به تأثیرات منفی که گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌تواند به دنبال داشته باشد در جهت افزایش بودجه نیز اقدام کند، افزود: در لایحه بودجه ۹۹ به جز اعتیاد و طلاق در مجموع با کاهش بیش از ۱۰ درصدی بودجه آسیب‌های اجتماعی مواجه بودیم و این نشان می‌دهد که قوه عاقله‌ای که بودجه را برنامه‌ریزی کرده مبتنی بر شواهد و واقعیت‌ها نبوده و عقلانیتی در بودجه‌ریزی سال ۹۹ در حوزه آسیب‌های اجتماعی به چشم نمی‌خورد. موسوی گفت: شرایط کشور را می‌پذیریم اما در همین شرایط نیز یکی از موضوع‌هایی که می‌تواند بار مالی کشور را در موضوعات مختلف افزایش دهد گسترش آسیب‌های اجتماعی و جرایم است چرا که در طول سال هزینه زیادی برای مشکلات ناشی از آسیب‌های اجتماعی که ایجاد می‌شود دولت می‌پردازد. بنابراین جا دارد قبل از مواجهه با این مشکلات بودجه‌ای برای پیشگیری در نظر گرفته شود. وی ادامه داد: ارگان‌های مختلفی مانند قوه قضاییه، بهزیستی، مراکز بازتوانی، دادگاه‌ها و...، هزینه‌هایی را بعد از بروز آسیب می‌پردازند و این منطقی نیست.

 او  با تاکید بر اینکه در سال آینده بودجه آسیب‌ها نشان می‌دهد که این موضوع در اولویت دولت قرار ندارد، اظهار کرد: چرا که در بخش بودجه با کاهش نسبتاً زیادی نسبت به سال قبل مواجه بودیم. موسوی  اظهار داشت: در صورتی که با برنامه‌های پیشگیرانه و اختصاص اعتبار ویژه‌ای در مدارس بتوانیم از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم در این صورت امنیت جامعه نیز تضمین خواهد شد.

 

ارسال نظر