بیمارستانی که پس از ۷ سال هنوز نیمه تمام است

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۸۸۰

سال ۹۱ کلنگ ساخت بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی مهدی کلینیک در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) به زمین زده شد و اکنون با گذشت حدود هفت سال و بنا به دلایلی هنوز این پروژه به سرانجام نرسیده است. وزیر بهداشت دیروز در بازدید از مراحل ساخت این بیمارستان، بر لزوم کمک گرفتن از بانک‌ها و سازمان‌ برنامه و بودجه جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تاکید کرد. سعید نمکی در بازدید از پروژه در حال ساخت ۱۰۰۰ تختخوابی مهدی کلینیک واقع در مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره)، گفت: این پروژه که مزین به نام حضرت مهدی (عج) است از مدت‌ها قبل آغاز به کار کرده بود که به دلایلی دچار مشکل بود، برخی از این مشکلات متوجه ساختار مدیریتی و مالی و بخش دیگر مشکل تزریق منابع به این بیمارستان بود.

وزیر بهداشت گفت: در راستای رفع هر چه زودتر مشکلات این بیمارستان جلسات کارشناسی متعددی با حضور متخصصین و همکاران حوزه وزارتی داشته‌ایم. وی در ادامه افزود: شهر تهران و حاشیه آن علی‌رغم خدمات ارزشمندی که به مردم ارایه می‌دهند، متاسفانه یکی از محروم‌ترین نقاط کشور از نظر تعداد تخت بیمارستانی و برخی دیگر از امکانات مورد نیاز است. همواره زمانی که از کنار این بیمارستان و بیمارستان امام خمینی(ره) رد می‌شوم، خانواده‌های بیمارانی را می‌بینم که از شهرستان‌ها برای دریافت خدمات به تهران آمده‌اند و مجبور شده‌اند در چادر یا در ماشین چند روزی را سپری کنند؛ آن لحظه حتی به این فکر می‌افتم که آنها را با خود به خانه‌ام ببرم. این دست مشکلات باید سریعا برطرف شود.

 او با تاکید بر این موضوع که این‌گونه مشکلات باید رفع شود خاطرنشان کرد: در این زمینه دو اقدام در دست داریم اول آنکه استان‌ها باید به گونه‌ای فعال شوند که سرریز بیمار کمتری به بیمارستان‌های شهرهای بزرگ را شاهد باشیم و اقدام دوم این است که مراحل ساخت پروژه‌های نیمه‌تمام را سریع‌تر پیش ببریم تا بتوانم از خدمات آنها استفاده کنیم که در این راستا نیاز به کمک بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه داریم. وزیر بهداشت در مورد زمان افتتاح این پروژه افزود: امیدوارم به حق این ایام عزیز، در سه ماه سوم سال آینده پروژه به سرانجام خوبی برسد تا بتوانیم در دهه فجر سال آینده شاهد بستری بیماران در این بیمارستان باشیم. ساخت فیزیکی بیمارستان احتمالا تا شهریور ماه سال آینده به اتمام برسد و سپس کار تجهیز آن را آغاز کنیم. نمکی، بیمارستان مهدی کلینیک را یک بیمارستان جنرال خواند و گفت: این بیمارستان با ۳۸ اتاق عمل و سایر امکانات دیگر مکمل بسیار خوبی در کنار بیمارستان امام خمینی خواهد بود. اکنون به این فکر هستیم که چگونه به بهترین طریق از تخت‌های بیمارستانی در استان تهران استفاده کنیم.

 

ارسال نظر