اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۷۰۰

هنوز خبری از کروناویروس در ایران نیست

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه هنوز خبری از ورود کروناویروس به ایران نیست، به مردم اطمینان داد که هر گونه مورد ابتلا در کشور بلافاصله اطلاع‌رسانی خواهد شد. وزیر بهداشت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «در نامه‌ای از دکتر جهانگیری خواستم تا هر گونه تردد بین کشور ایران و چین تا اطلاع ثانوی ممنوع شود. عصر جمعه جلسه‌ای اضطراری تشکیل شد و با حمایت مستقیم ایشان تمام پروازهای رفت و برگشت به چین لغو شد. تا پاسی از شب با روسای دانشگاه‌ها در حال تماس و گفت‌وگو بودم و در هیچ نقطه از کشور خبری از کرونا ویروس نبود. هر چند ویروس کرونا مرز نمی‌شناسد اما تمام مرزهای کشور تحت کنترل و نظارت همکارانم قرار دارد و شبانه‌روز در حال انجام تست‌های لازم هستند. صبح اول وقت هم از معاونانم خبر گرفتم و خوشبختانه هنوز هم خبری از ورود این ویروس به کشور نیست. در این بین لازم است یادآوری کنم که نباید به اخبار کذب و شایعات درباره این ویروس توجه کنید. به شما اطمینان می‌دهم که هر گونه مورد ابتلا بلافاصله و مستقیم به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد. ما برای کنترل این ویروس به همراهی و همکاری همه شما نیازمندیم و باور داریم که این موضوع با اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع و رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه محقق خواهد شد. همواره تن درست و در امان باشید.»

درخواست مالیاتی سازمان نظام پزشکی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به وضعیت تعیین مالیات‌های سال ۱۳۹۸، اعلام کرد که هزینه‌های پنهانی به حوزه سلامت تحمیل شده که باید این موارد را در تعیین مالیات‌ها در نظر گرفت. محمد جهانگیری با اشاره به وضعیت تعیین مالیات‌ پزشکان در سال ۱۳۹۸، گفت: مالیات‌ پزشکان در سال ۱۳۹۸ بر اساس قانون جدید (اصلاحیه‌ای که در قانون مالیات‌های مستقیم مطرح شده)، بسته می‌شود. بر این اساس دیگر بحث علی‌الرأس کردن و بحث ضرایب مالیاتی مطرح نیست (مالیات علی‌الرأس، مالیاتی است که مبنای محاسبه آن به جای اسناد و مدارک مُودی، قراین و ضرایب مالیاتی است). بنابراین در حال رایزنی با سازمان امور مالیاتی هستیم تا بتوانیم بر اساس مستندات و اطلاعات دقیق مالیات‌ها را مشخص کنیم و با در نظر گرفتن همه شرایط باید بتوانیم با سازمان امور مالیاتی صحبت‌هایی بر مصداق‌های گذشته داشته باشیم. او افزود: باید توجه کرد که در حال حاضر یکسری هزینه‌های پنهان در حوزه سلامت ایجاد شده که این هزینه‌ها به صورت کامل و شفاف وجود دارد، اما مستندات مُتقن برای آنها وجود ندارد. به عنوان مثال در حوزه دندان‌پزشکی بسیاری از دندان‌پزشکان در برخی موارد باید موادی را خریداری کنند که مستندات لازم را مانند اینکه این مواد چگونه وارد کشور شده‌اند و... ندارند. جهانگیری با بیان اینکه این موضوع در حوزه تجهیزات و ملزومات دیگر نیز صدق می‌کند، ادامه داد: در عین حال در حوزه‌های توسعه‌ای بیمارستان‌ها و مطب‌ها نیز یکسری هزینه‌های تحمیلی وجود دارد؛ به عنوان مثال در حوزه تجهیزات و ملزوماتی که در بیمارستان‌ها و مطب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و یکبارمصرفند. بنابراین تحمیل این هزینه‌ها به جامعه پزشکی باید ثبت شده و در تعیین مالیات برای آنها در‌نظر گرفته شود. به هر حال گاهی ممکن است یکسری هزینه‌های خارج از حوزه سلامت به جامعه پزشکی و این حوزه تحمیل شود. به عنوان مثال باید بتوان تجهیزات و وسایل مورد نیاز را با دور زدن تحریم‌ها تامین کرد (که هزینه تحمیل می‌کند) . اینها هزینه‌های مستتری است که باید درباره این هزینه‌های مستتر با سازمان امور مالیاتی به تفاهم برسیم. جهانگیری با بیان اینکه بررسی درآمدها و هزینه‌ها می‌تواند برای همه صنوف شفاف‌سازی به دنبال داشته باشد، اظهار کرد: ما هم قبول داریم و می‌دانیم که باید در حوزه مالیات مشارکت فعال داشته باشیم. علی‌رغم اینکه جامعه پزشکی بسیاری از مواقع مطالبات سالانه دارد و گاهی در پرداخت مطالبات‌شان یک‌سال و نیم تاخیر وجود دارد، اما وظیفه خودش می‌داند که در حوزه مالیاتی مشارکت کند. زیرا توسعه کشور و اقتصاد، با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، باید بر اساس مالیات اتفاق افتد.

هشدار تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان

علی‌رغم هشدارهای مکرر سازمان تأمین اجتماعی و تأکید این سازمان مبنی بر اینکه هیچگاه تماسی از سوی این سازمان برای دریافت وجه در قبال خدماتی از قبیل کارت هوشمند درمان، کارت بیمه طلایی و کارت تکمیلی درمان با بیمه‌شدگان و بازنشستگان انجام نمی‌شود، متاسفانه در برخی مواقع شاهد فریب برخی از بازنشستگان و بیمه‌شدگان توسط افراد کلاهبردار هستیم. بار دیگر از بیمه‌شدگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی درخواست می‌شود، توجه داشته باشند که هر نوع تماس تلفنی یا مراجعه حضوری افراد یا نمایندگان شرکت‌هایی با عنوان همکاران سازمان تأمین اجتماعی به درب منازل و تقاضای وجه برای ارایه هر نوع خدمتی قطعا کلاهبرداری است و هرگز از سوی این سازمان انجام نمی‌شود. تنها دریافتی سازمان تأمین اجتماعی از بیمه‌شدگان حق بیمه ماهیانه است که با سازوکار مشخص و از طریق مجاری قانونی انجام می‌شود و درگاه‌های رسمی پرداخت حق بیمه نیز از طریق سایت رسمی این سازمان به نشانی

www.tamin.ir در دسترس قرار دارد.

 

ارسال نظر