اخبار

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۴۳۳

پوشش دانش‌آموزی مدارس غیردولتی کشور 11.83 درصد است

معان وزیر آموزش و پرورش گفت: مطابق سند ششم توسعه کشور پوشش دانش‌آموزی در مدارس غیر دولتی کشور ۱۵ درصد پیش بینی شده که هم‌اکنون ۱۱.۸۳ درصد دانش‌آموزان تحت پوشش این مدارس هستند.

مجتبی زینی‌وند در جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: آنجایی که مطابق برنامه ششم توسعه تعداد ۱۵ درصد دانش‌آموزان باید تحت پوشش مدارس غیر انتفاعی قرار بگیرند، لازم است آموزش و پرورش استان‌ها برای تحقق این امر برنامه مدونی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر میانگین حضور دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی در کشور ۱۱.۸۳ درصد است و این آمار در استان هرمزگان حدود ۱۰ درصد است. زینی‌وند تحقق این امر را داشتن برنامه‌ریزی و قرار دادن مشوق‌هایی برای تأسیس مدارس غیردولتی دانست و گفت: بخشی از کار درون سازمانی است که ادارات آموزش و پرورش باید ذهنیت جامعه را در مورد مدارس غیر دولتی روشن سازند و شرایطی را فراهم سازند تا روند آموزشی و پرورشی این مدارس بیش از پیش ارتقا یابد. رییس سازمان مدارس غیردولتی کشور ادامه داد: برای توسعه مدارس غیردولتی باید برخی املاک مازاد آموزشی برای تأسیس این مدارس در اختیار موسسان قرار گیرد و نیز تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار داد. که در این زمینه نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های عضو شورای آموزش و پرورش است.

۱۵ درصد هزینه دارویی بیمه سلامت برای داروهای سرطان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۱۵ درصد هزینه دارویی سازمان بیمه سلامت در بخش سرپایی در سال ۹۷ صرف تامین داروهای بیماران مبتلا به سرطان شده است.  طاهر موهبتی افزود: در ۹ ماهه اول سال ۹۸ نیز هزینه دارویی تعداد ۴۳۷۴ بیمه شده مبتلا به سرطان به مبلغ ۲۳۵ میلیارد تومان در بخش سرپایی توسط این سازمان پرداخت شده است. وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد داروهای شیمی درمانی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت، ۱۸۱ قلم (با احتساب انواع دوزها) است که حدود ۷.۵ درصد از کل داروهای تحت پوشش این سازمان را شامل می‌شود. بخشی از هزینه این داروها از محل یارانه دارویی بیماران خاص و صعب العلاج پوشش داده می‌شود. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: به منظور کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، بیش از نیمی از این داروها با سهم سازمان ۹۰ درصد در بخش سرپایی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. تعداد ۱۱۸ قلم از این داروها بر اساس تشکیل پرونده در سامانه تایید خدمات و ارایه مدارک بیماری از سوی بیمه شده، ارایه می‌شوند. بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، موهبتی افزود: برای ۱۲ داروی شیمی درمانی، راهنمای تجویز از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده و اجرای این راهنماهای تجویز از طریق سامانه تایید خدمات کنترل می‌شود. وی بیان کرد: در راستای حفظ سلامت بیمه‌شدگان و اطمینان یافتن از اعتبار داروی دریافتی، ۱۲۸ قلم از این داروها مشمول کنترل کد اصالت هستند که شناسه اصالت آنها با استفاده از سامانه تایید و اتصال به وب سرویس سازمان غذا و دارو کنترل شده و از ارایه داروی تاریخ گذشته یا داروی نامعتبر جلوگیری می‌شود.

 

ارسال نظر