پلیس: دستگاه‌های مرتبط با مواد مخدر کم‌کاری می‌کنند

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۶۳۰

رییس پلیس پایتخت از کم کاری دستگاه‌های مرتبط در حوزه مواد مخدر گلایه کرد و گفت: چرا دستگاه‌هایی که در زمینه معتادان متجاهر مسوولیت دارند کاری نمی‌کنند و دست روی دست گذاشته اند؟

سردار حسین رحیمی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر در دستورکار جدی پلیس است اما در پایتخت یعنی مرکز کشور این موضوع جدیت بیشتری دارد، افزود: چرا دستگاه‌هایی که در زمینه معتادان متجاهر مسوولیت دارند کاری نمی‌کنند و دست روی دست گذاشته‌اند؟ ناجا باتوجه به اینکه حتی در جمع‌آوری معتادان مسوولیتی ندارد، ۲۴ ساعته در این زمینه فعال است و بیش از هزار نفر از این معتادان را جمع‌آوری کرده و نگهداری می‌کند.

رییس پلیس پایتخت ادامه داد: شوش، مولوی و هرندی را پاکسازی کردیم و معتادان به دره فرحزاد پناه بردند، همچنان هیچ نهادی در کنار پلیس برای جمع‌آوری این معتادان نیست اما بگویم که دره فرحزاد را رها نمی‌کنیم.

او گفت: در چند روز گذشته ۹۲ خانه در اطراف میدان امام حسین پلمب کردیم و قبلا هم ۳۷ خانه را پلمب کردیم و این رفتارهای ما همچنان ادامه دارد. رحیمی گفت: در بحث برخورد با خرده‌فروشان ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ایم و همچنین از ابتدای سال تا به الان ۶۵ باند قاچاق مواد مخدر منهدم شدند و ۴۳۰ نفر قاچاقچی دستگیر شدند و در همین زمینه افزایش ۱۰ درصدی داشته‌ایم.

رییس پلیس پایتخت ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار معتاد متجاهر دستگیر و نگهداری شدند که در این زمینه هم افزایش ۴۸ درصدی داشتیم. او در پایان تاکید کرد: طبق قانون معتاد مجرم است و اینکه می‌گویند معتاد مجرم نیست را ما به عنوان پلیس قبول نداریم، معتادی مجرم نیست که خودش را به مراکز درمانی معرفی و خواهان ترک باشد، معتادی که چند بار از مراکز بازپروری مرخص شده و هنوز هم به دنبال مواد مخدر است قطعا مجرم است.

 

ارسال نظر