نقش سردار سلیمانی در شکستن حلقه تحریم‌های دارویی

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۹۵۰
نقش سردار سلیمانی در شکستن حلقه تحریم‌های دارویی

وزیر بهداشت با اشاره به نقش شهید سردار سلیمانی در شکستن حلقه تحریم‌های دارویی و تامین دارو برای کشور، تاکید کرد: خون شهید سردار سلیمانی عامل اتحادی خواهد شد برای جبهه ضد امریکایی و ضد استکباری در کل منطقه. سعید نمکی درباره محبوبیت شهید سردار سلیمانی به عنوان چهره‌ای ملی، گفت: نقش سردار والامقام شهید سردار سلیمانی در ذهن مردم ایران بیشتر به دلیل پاکباختگی و صداقتش بود؛ مرم ما هر کسی که بدون گرایش خطی و حزبی و سیاسی برای منافع ملی‌اش زحمت بکشد، صادقانه تشخیص می‌دهند و قطعا در دل همه مردم جا پیدا می‌کند. سردار سلیمانی چه در دوران دفاع مقدس و چه در سپاه قدس واقعا برای منافع ملی می‌جنگید و جان خودش را وقف کرده بود و تمام اوقاتش را برای مردم گذاشته بود. او افزود: آشنایی من با سردار بازمی‌گردد به سال‌هایی که در سازمان برنامه و بودجه بودم و چهار - پنج سالی که تمام منابع به خصوص بخش دفاع و امنیت را مدیریت می‌کردم. به هر حال رابطه تنگانگی با این عزیز داشتم و می‌دانستم که با چه عشقی و با چه صداقتی برای مردم کار می‌کند.  جاودانگی سردار قاسم سلیمانی در ذهن مردم این سرزمین به دلیل آن پاکباختگی و دوری از ریا و عوام فریبی و فقط عشق به مردم و اعتلای اسلام و انقلاب و نظام و سرزمینش بود. وزیر بهداشت با اشاره به نقش شهید سردار سلیمانی در شکستن حلقه تحریم‌های دارویی به ایسنا گفت: بعد از اینکه من به وزارت بهداشت رفتم و بعد از آنکه امریکایی‌ها تحریم‌های جدیدی را به ما تحمیل کردند و علی‌رغم دروغ  بزرگ‌شان مبنی بر تحریم نبودن دارو، غذا و تجهیزات پزشکی، اما بیشترین فشار را به ما در زمینه تهیه دارو و تجهیزات پزشکی آوردند و در همین زمینه نیز من دو نامه به آقای تدروس ،  دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نوشتم که این کار امریکایی‌ها جنایت علیه بشریت است.

سردار قاسم سلیمانی یکی از عزیزانی بود که به‌شدت کمک می‌کرد که این حلقه تحریم را بشکنیم و از هر راهی که می‌توانیم برای مردم عزیزمان دارو را بیاوریم. ایشان با تیمی که در وزارت کشور داشتند در موارد مهمی به ما کمک کرد. خداوند روح این بزرگوار را با حضرت اباعبدالله الحسین و شهدای کربلا محشور خواهد کرد. وی افزود: به نظر من امریکایی‌ها بزرگ‌ترین باخت تاریخی‌شان را کردند؛ در محاسبات‌شان فکر می‌کردند با این حرکت یک افتخار منطقه‌ای برای خود کسب می‌کنند یا از طرفی باعث انفکاک ما از نیروهای مقاومت در منطقه می‌شوند.

گرچه ما داغ از دست دادن سردار رشید اسلام برایمان تلخ است، اما مشاهده کردید که چه وحدت ملی در درون کشور ایجاد شد و چه وحدتی در نیروهای ضد استکبار و ضد تروریست‌پرورها در منطقه به وجود آمد. قطعا این کار احمقانه و تروریستی آقای ترامپ حتی در درون اروپا و خود امریکا هم بسیار به ضررش تمام خواهد شد. وزیر بهداشت تاکید کرد: من فکر می‌کنم خون شهید سردار سلیمانی عامل اتحادی خواهد شد برای جبهه ضد امریکایی و ضد استکباری در کل منطقه.

 

ارسال نظر