اخبار

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۰۰:۳۹:۲۷
کد خبر: ۱۶۰۶۹۷

توزیع «انسولین» در ۶۰۰۰ داروخانه منتخب

به دنبال انتشار خبرهایی درباره سهمیه‌بندی انسولین به دلیل کمبود این دارو در کشور، مدیرکل دارویی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: داروی انسولین در ۶۰۰۰ داروخانه منتخب در سراسر کشور توزیع شده و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.مهرعلیان با تاکید بر اینکه هیچگونه کمبودی در زمینه داروی انسولین وجود ندارد، گفت: سازمان غذا و دارو برای نظارت بیشتر بر توزیع و عرضه داروی انسولین، این دارو را در داروخانه‌های منتخب توزیع کرده و به مردم ارایه می‌دهیم. او با بیان اینکه بنابراین برای نظارت دقیق‌تر در توزیع و در عین حال دسترسی راحت‌تر بیماران، انسولین را در داروخانه‌های منتخب توزیع کردیم، افزود: بنابراین هیچگونه کمبودی در زمینه داروی انسولین وجود ندارد و سهمیه‌بندی هم در این زمینه انجام نشده است.مهرعلیان تاکید کرد: بنابراین تنها توزیع انسولین محدود شده و در ۶۰۰۰ داروخانه منتخب در سراسر کشور توزیع شده است. سهیمه‌بندی به معنای کمبود است، اما ما هیچ کمبودی در این زمینه نداریم. بر این اساس نظارت‌هایمان را بیشتر و دقیق‌تر کرده‌ایم و این داروخانه‌ها هم پاسخگویی‌شان در برابر جامعه بیشتر می‌شود.او درباره میزان ذخایر داروی انسولین در کشور نیز گفت: با توجه به اینکه اخیرا یکسری از داروهای انسولین را توزیع کرده‌ایم، تا آخر بهمن‌ماه کفایت می‌کنند. درعین حال برای بعد از آن هم در گمرک و انبارهایمان به اندازه کافی انسولین ذخیره داریم و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

انتقال هوایی سیزدهمین قلب اهدایی از تبریز به تهران

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از انجام موفق سیزدهمین عملیات هوایی انتقال قلب در کشور از تبریز به تهران خبر داد. مهدی شادنوش در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انجام موفق سیزدهمین عملیات هوایی انتقال قلب از تبریز به تهران، گفت: روز ۱۳ دی ماه سیزدهمین عملیات هوایی انتقال قلب از تبریز به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انجام شد و قلب یک مرد ۳۴ ساله‌ که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، به مردی ۵۰ ساله و نیازمند پیوند قلب در بیمارستان امام‌خمینی (ره) تهران، پیوند شد.او افزود: همچنین کبد این فرد برای پیوند به فرد نیازمند پیوند کبد، به شیراز منتقل شد. این سیزدهمین انتقال هوایی قلب بود و دانشگاه‌های علوم پزشکی مختلف در حال پیوستن به این اقدام هستند تا انتقال هوایی عضو در کشور نهادینه شود. شادنوش تاکیدکرد: تاکنون از استان‌های یزد، گیلان، بوشهر و تبریز انتقال هوایی عضو انجام شده است.

ضرورت حفاظت زیستگاه‌های حیات وحش از تخریب

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست گفت: اولویت سازمان حفاظت محیط زیست، حفاظت کیفی از مناطق تحت مدیریت است و در قدم اول باید تلاش کرد زیستگاه‌های حیات وحش را از هر گونه تخریب و تعرض حفاظت کرد.

کیومرث کلانتری در بازدید و بررسی زیستگاه‌های گور خر ایرانی، یوزپلنگ آسیایی و تعیین پروژه‌های سال جاری جهت حفاظت از گونه‌های زیستی حاضر در ذخیرگاه زیست‌کره توران گفت: تنوع زیستگاهی سطح اول تنوع زیستی است و تضمین حفظ دو سطح دیگر یعنی تنوع گونه و تنوع ژن برای نسل امروز و آینده از اولویت‌های سازمان محیط زیست است. در این بین ذخیره گاه زیست‌کره توران یکی از بهترین زیستگاه‌ها و مناطق با ارزش کشور است که برای حفظ این زیستگاه، شناسایی تعارضات و رفع آنها الزامی است.معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی در پایان ضمن اظهار خرسندی از عملکرد موفق سازمان‌های مردم نهاد و اداره کل حفاظت محیط زیست سمنان در پاکسازی کامل محدوده پارک ملی و بخشی از پناهگاه حیات وحش توران از دام اهلی، که بیش از ۱۵ درصد از مساحت مراتع تحت تعلیف دام از مجموع مساحت یک و نیم میلیون هکتاری توران را شامل می‌شود، ابراز امیدواری کرد: با جهت‌دهی بخشی از اعتبارات ملی و اجرای طرح‌های خرید حقوق ارتفاقی دامداران این منطقه، مهم‌ترین مانع امنیت زیستگاه‌های مجموعه توران برچیده شود.

کلانتری در این سفر از برخی پروژه‌های انجام شده در ذخیره گاه زیست کره توران، نظیر سایت تکثیر و پرورش آهو که جهت افزایش تعداد طعمه‌های یوز راه‌اندازی شده است، بازدید کرد.

۴۰۰ هزار نفر از بیسوادان کشور اتباع خارجی هستند

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: طبق سرشماری انجام شده در سال۹۵، حدود ۴۰۰ هزار نفر از بیسوادان کشور، اتباع خارجی بودند.شاپور محمدزاده اظهارکرد: در سال ۹۵، تعداد بیسوادان حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار برآورد شده است که در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ قرار داشتند.وی افزود: اما برآورد می‌شود اکنون این آمار به کمتر از دو میلیون نفر برسد. محمدزاده ادامه داد: نهضت سوادآموزی به منظور جلوگیری از رجعت سوادآموزان ۲۰۰ ساعت کلاس آموزشی برگزار می‌کند. وی بیان کرد: تعدادی از سوادآموزان به علت اینکه به اندازه کافی مطالعه، تمرین نداشته و دوره انتقال را نگذرانده‌اند، برگشت به بیسوادی داشته‌اند.وی به طرح شتاب بخشی در امر سوادآموزی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در مناطقی که سطح باسوادی آنها کمتر است، اجرا می‌شود تا به سطح بالاتری از جمعیت باسواد برسند.

 

ارسال نظر