معلولان، خواهان دریافت کامل بودجه حمایتی

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۰۱۱
معلولان، خواهان دریافت کامل بودجه حمایتی

مدیر کمپین پیگیری حقوق افراد دارای معلولیت گفت: کمپین معلولان در نامه سرگشاده‌ای به سازمان برنامه و بودجه با ابراز نگرانی از رویه ناعادلانه، خواستار پرداخت بودجه کامل قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سال جاری شد.

بهروز مروتی افزود: بودجه قانون معلولان در سال 98، یک هزار و 100 میلیارد تومان بود که از این مبلغ، سه درصد بابت قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، کسر شده و از این 1067 میلیارد نیز طی 10 ماه گذشته فقط 187 میلیارد تومان اختصاص داده شده است. نگرانی ما بابت این است که اگر تاریخ اختصاص بقیه این بودجه رد شود، قانونا دیگر بودجه مشمول پرداخت نمی‌شود و همین مبلغ یک دوازدهم بودجه اجرای کل قانون را به ما نمی‌دهند. بنابراین نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد.

در متن این نامه که تحویل سازمان برنامه و بودجه شده خطاب به محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه آمده است: پیرو دیدار شما با جمعی از افراد دارای معلولیت در ۱۶ آذرماه سال جاری و وعده صریح شما مبنی بر پرداخت بودجه کامل قانون حمایت از حقوق معلولان، متاسفانه همچنان مبلغی از بودجه مدنظر در آذرماه پرداخت نشده است. روا نیست افراد معلول علاوه بر مسائل مبتلابه سایر آحاد جامعه مانند تورم و گرانی، به دلیل عدم پرداخت بودجه قانون معلولان و سازمان بهزیستی دچار مشکلات مضاعف شوند.

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: بنابراین با ابراز نگرانی از استمرار رویه ناعادلانه فعلی سازمان برنامه و بودجه احتمالا وقت‌کشی با هدف اتمام سال و عدم پرداخت به موقع بودجه، خواستار پرداخت مبالغ قابل توجهی از بودجه قانون معلولان و سازمان بهزیستی و همچنین اعلام پرداخت مبالغ باقی‌مانده در تاریخ‌های مشخص تا انتهای سال جاری از  شما هستیم.

 این نامه یادآور شده است: طبق ماده ۶۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، سازمان برنامه و بودجه مکلف است تمام بودجه سازمان بهزیستی و کمیته امداد را تا پایان سال پرداخت کند. بدیهی‌ است در صورت استمرار رویه فعلی و استنکاف سازمان برنامه و بودجه از پرداخت مبالغ باقی‌مانده بودجه اجرای قانون معلولان و سازمان بهزیستی که تحقق قانون را به تاخیر بیندازد، حق پیگیری حقوقی از طریق مراجع ذی‌صلاح و اعتراضات مدنی را برای خود

محفوظ می‌دانیم.

 

ارسال نظر