تأمین امنیت زنان در برابر خشونت در کمیسیون لوایح

۱۳۹۸/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۸۴۱

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دولت لایحه جامع تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را ارایه کرده است.

معصومه ابتکار اظهار کرد: کشور ما با وجود اینکه مورد خشونت و ترور و سخت‌ترین تحریم‌ها در طول سال پس از خروج امریکا از برجام قرار گرفته اما مردم و دولت همچنان محکم ایستاده‌اند و مقاومت می‌کنند تا آسیب‌ها به حداقل برسد.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: شرایط بسیار سخت است و دشمنان هم درتلاشند تا ملت بزرگوار و تلاشگر ایران را به زانو دربیاورد اما مطمئنا مردم با درایت و صبوری و تاب آوری در برابر مشکلات پیروز خواهند شد.

ابتکار مطرح کرد: باید بررسی کرد که سرمنشأ برخی رفتارهای خشن در جوانان و حتی افراد میانسال چیست و چرا بیشتر خشونت‌ها علیه زنان است و زنان آسیب بیشتری می‌بینند؟ البته این مساله خاص ایران نیست بلکه این مسائل به صورت خیلی حادتر در بسیاری از کشورهای دنیا بروز کرده کمااینکه جریان و پویش مبارزه با خشونت علیه زنان یا سوءاستفاده از زنان ابتدا در کشورهای صنعتی شکل گرفته است. این مقام مسوول متذکر شد: بخشی از اقدامات برای مبارزه با خشونت علیه زنان در حوزه قوانین و مقررات است که خوشبختانه ما این قوانین را داریم اما مجلس به دلیل ناکافی بودن برخی قوانین، طرح‌هایی مانند تشدید مجازات اسیدپاشی را ارایه و تصویب کرد. او اضافه کرد: دولت “لایحه جامع تأمین امنیت زنان در برابر خشونت “ را ارایه کرده و هم‌اکنون در کمیسیون لوایح دولت در حال بررسی است تا نهایتاً در مجلس تصویب شود.

ابتکار بر لزوم تقویت مهارت‌های رفتاری و اجتماعی برای افزایش سازگاری در خانواده‌ها و جامعه تأکید کرد و گفت: ما باید رفتارهای تحمل پذیر داشته باشیم و فکر و اندیشه مان را به سمت درک متقابل و توسعه گفت‌وگو حرکت دهیم.

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با برنامه‌ای رادیویی یادآور شد: دولت «بسته مهارت‌های فردی و اجتماعی» را با آموزش و پرورش از ابتدای دولت دوازدهم پیش‌بینی و تهیه کرد، علاوه براین «طرح ملی گفت‌وگوی خانواده» نیز ارایه شده است.

او عنوان کرد: ما در تلاشیم تا مهارت‌های ارتباطی اعضای خانواده مانند تفکر نقادانه را در مدارس و دانشگاه‌ها و والدین و حتی سالمندان ترویج دهیم تا افراد تاب‌آوری خود را در مقابل آسیب‌ها و مشکلات بالا ببرند.

 

ارسال نظر