اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۴۸۹

حفاظت از ذخایر آبزیان خلیج‌فارس با همکاری صیادان

بوشهر| معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با کمک صیادان به‌ عنوان ذینفعان اصلی باید  از ذخایر آبزیان خلیج فارس حفاظت کرد. سعید زرین فر دیروز در همایش انتقال یافته‌های علمی در حوزه صید و بهره‌برداری از ذخایر استان بوشهر با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای ذخائر آبزیان خلیج فارس که ناشی از روش‌های ممنوع و غلط از جمله صید ترال و استفاده از وسایل و ادوات نامناسب و نیز صید بی‌رویه و وجود صیادان بدون مجوز است، از دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست تا با آموزش و ساماندهی صیادان (به عنوان ذینفعان اصلی) و با کمک و مشارکت آنان و استفاده از ظرفیت‌های تعاونی‌های صیادی، نسبت به حفاظت از ذخایر خلیج فارس اقدام کنند. وی در ادامه به نقش قابل توجه و مخرب بعضی از صنایع همجوار دریا در آلودگی و انقراض گونه‌های دریایی اشاره و خواستار توجه جدی در این زمینه شد و بیان کرد: استفاده از فناوری نو و روش‌های جدید و جایگزین از جمله بومی‌سازی پرورش ماهی در دریا ضمن مساعدت در امر معیشت صیادان، باعث جلوگیری از انقراض بیش از حد آبزیان خواهد شد که البته در این زمینه مطالعاتی نیز انجام شده ولی باید تصمیماتی جدی و سریع اتخاذ شود.

ارایه 67 هزارو 376 خدمت به صورت غیرحضوری

اصفهان|از ابتدای سال جاری تاکنون 67 هزار و 376 خدمت از طریق سامانه هوشمند غیرحضوری 1522 آبفا در اختیار مشترکین در استان اصفهان قرار گرفت . کرمی در بازدید از سامانه هوشمند غیر حضوری 1522 آبفا استان اصفهان گفت: با راه‌اندازی سامانه هوشمند غیر حضوری کلیه خدمات آبفا با حداقل هزینه، ‌حداکثر سرعت و حداقل زمان در اختیارمشترکین قرار می‌گیرد، این امر که بهترین خدمات را در کمترین زمان و با بهترین راندمان در اختیار اقشار مختلف جامعه قراردهیم از مهم‌ترین اهداف دولت الکترونیک به شمار می‌آید. وی افزود: خدمات آبفا جنبه عمومی دارد بنابراین تمام دستگاه‌ها و نهادها باید بازوی شرکت آبفا در معرفی سامانه هوشمند غیرحضوری 1522 به مردم در استان اصفهان باشند.

خطر ریزش گنبد امامزاده  ۱۷ تن گلپایگان مرتفع شد

اصفهان|مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان گفت: ایزوگام گنبد امامزاده ۱۷ تن مورد تأیید اداره میراث نیست، اما چاره دیگری هم به غیر از ایزوگام نداشتیم. بقعه امام زادگان ۱۷ تن از بناهای قرن یازدهم هجری قمری است که توسط سردار معروف شاه‌عباس اول صفوی ساخته شده است. این بقعه در سال ۱۳۱۶ در آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، اما طی روزهای اخیر بخشی از نمای فیروزه‌ای و البته شکسته و تکه‌تکه شده آن زیر بار ایزوگام رفت و چهره‌ای را به خود گرفت که توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند. مصطفی قانونی،  مسوول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلپایگان اظهار کرد: مرمت کاشی‌های گنبد امامزاده ۱۷ تن، سال ۱۳۹۲ به‌طور مشترک توسط میراث و اوقاف انجام شد، اما به دلیل پایین بودن کیفیت، زیر بارش‌های بهاره سال جاری ریزش کرد و آب شدیدی وارد دوپوش شد. در همان زمان طی نامه‌هایی درخواست اعتبار اضطراری از اداره اوقاف و ستاد مدیریت بحران را داشتیم، اما اتفاقی رخ نداد.

بازدید ۶۵۰ گردشگر خارجی از خراسان‌جنوبی

بیرجند| معاون گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: ۶۵۰ گردشگر خارجی از ابتدای سال ۹۸ تا پایان آبان‌ از خراسان‌جنوبی دیدن کردند. عربی گفت: در سال گذشته حدود هزار و ۷۰ گردشگر غیر ایرانی به خراسان‌جنوبی سفر کرده و از جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی دیار خاوران بازدید کردند. او افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه نیز حدود ۶۵۰ نفر از گردشگران خارجی به خراسان‌جنوبی سفر و از نقاط مختلف استان دیدن کردند. عربی با اشاره به اینکه این میزان آمار گردشگر خارجی در مقایسه با سال گذشته بسیار مطلوب است، ادامه‌داد: گردشگران بیشتر از کشور‌های آلمان، فرانسه، اروپای غربی، چین، ژاپن و کره جنوبی بوده‌اند که در این بین میزان گردشگران ایتالیایی و چینی در مقایسه با گذشته قابل توجه است.

اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی برای عشایر نهبندان

بیرجند| فرماندار شهرستان نهبندان از اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبرسانی برای عشایر این شهرستان خبرداد. بیکی گفت: پروژه آبرسانی برای عشایر شهرستان نهبندان با هدف تامین آب شرب دام و انسان و همچنین تامین آب بهداشتی مورد نیاز منطقه اجرا خواهد شد. او با اشاره به اینکه این طرح در دو منطقه عشایری چاه زرد و خواجه منجیکو اجرا خواهد شد. افزود: تعداد کل خانوار عشایری بهره‌مند از این پروژه‌ها ۲۱۱ خانوار با جمعیتی بیش از ۹۲۵ نفر و با اعتبار برآوردی ۷۸۰۰۰میلیون ریال در فاز یک (اعتبارات ملی) است.

بیکی تصریح کرد: یک حلقه چاه عمیق با خط انتقال ۹۰ کیلومتر، ۵ باب ایستگاه پمپاژ و ۱۵۰ عدد حوضچه شیرآلات، ۲ با مخزن ذخیره (۳۰۰متر مکعب) 5.5کیلومتر اجرای شبکه فشار متوسط برق و نصب یک عدد پست برق از مشخصات فنی این پروژه بر اساس مطالعات اولیه محسوب می‌شود.

 

 

ارسال نظر