اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۸۱۷

پذیرش ۳۴۰۰ معتاد  در کمپ‌های درمان اعتیاد تهران

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران آخرین آمارها از پذیرش معتادان در کمپ‌های درمان اجباری اعتیاد (ماده ۱۶) و همچنین تبصره ۲ ماده ۱۶ که بر اساس آن قانونگذار فرصتی را در اختیار فرد معتاد برای درمان می‌گذارد، را تشریح کرد. محسن فتاپور با بیان اینکه تعداد افراد پذیرش شده تا پایان شهریور ماه امسال در مراکز موضوع ماده ۱۶ (کمپ‌های درمان اجباری اعتیاد) بیش از ۳۴۰۰ نفر بوده است افزود: تعداد افراد پذیرفته شده در مراکز موضوع تبصره ۲ («فرصتی» که از سوی قانونگذار با اخذ قرار یا تأمین مناسب از فرد معتاد، در اختیار او قرار داده می‌شود تا وی وارد فرایند درمان شود) نیز بیش از ۴٢٠٠ نفر بوده است. از مجموع این تعداد ۱۱۲ تن زن و ۷۶۲۴ نفر مرد بودند. وی با اشاره به اینکه مجموع تعداد افراد پذیرفته شده نیز بیش از ٧۶٢٣ نفر بوده است، اظهار کرد: این افراد در دو مرکز دولتی و هشت مرکز غیردولتی استان تهران پذیرش شده‌اند. فتاپور با بیان اینکه تعداد مراکز زیرنظر سازمان بهزیستی ١٠ مرکز است، به ایسنا گفت: مرکز فشافویه با ۵ هزار نفر، مهر سروش با ۶٠٠ نفر و شهید زیادیان با ۴۰۰ نفر تحت نظارت سایر دستگاه‌ها در استان تهران فعالیت می‌کنند. سرپرست معاونت توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران در خصوص مراکز ماده ۱۵ نیز توضیح داد: طبق ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر معتادان مکلف شده‌اند برای ترک به مراکز مجاز دولتی یا غیردولتی یا خصوصی یا سازمان‌های مردم‌نهاد درمان و کاهش آسیب که توسط مراجع رسمی و متولی درمان کشور تعیین می‌شوند، مراجعه کنند. تعداد مراکز فعال اقامتی بهبود و بازتوانی افراد دارای اختلال مصرف مواد استان تهران ١٨۴ مرکز است که تعداد مددجویان پذیرش شده و مراکز اقامتی در شش ماهه نخست امسال نیز ۳۵ هزار و ۷۷۲ نفر بوده است.

داروی داخلی آنفلوآنزا استاندارد است

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، «اُسِلتامیویر» داروی داخلی آنفلوآنزا را استاندارد و اثربخش دانست. محمدمهدی گویا، درباره کیفیت داروهای داخلی آنفلوآنزا (۷۰۰ هزار عدد کپسول «اُسِلتامیویر») که به چرخه توزیع دارویی کشور وارد شده‌اند، به ایلنا گفت: این دارو از نگاه مرکز بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، جزو تاثیربخش‌ترین داروهای درمان آنفلوآنزا محسوب می‌شود.  گویا در پاسخ به این پرسش که داروی آنفلوآنزا چه مدت است که در چرخه تولید داخلی قرار دارد و آیا این دارو مرحله ارزیابی تاثیر‌بخشی و تشخیص عوارض جانبی را گذرانده است؟ گفت: ما این دارو را طی سال‌ها‌ی گذشته تولید می‌کرده‌ایم. تجربیات بالینی نشان‌‌گر آن بوده که دارو موثر است و هم استاندارد خوبی دارد. تا زمانی که ارزیابی‌های مذکور صورت نگیرد، سازمان غذا و دارو اجازه ورود هیچ دارویی را به بازار نخواهد داد. ما از تاثیربخشی این دارو بسیار راضی بودیم.  وی در پاسخ به این پرسش که اگر چنین داروی موثری در کشور تولید می‌شده است، چرا وزارت بهداشت پیش‌تر به واردات دارو اقدام می‌کرده است؟ گفت: واردات داروهای خارجی به دلیل مشکلات تولید اُسِلتامیویر وارد می‌شد، زیرا تولیدکنندگان دارویی ما برای واردات مواد اولیه دارو مشکل داشتند. ما به علت تحریم‌ها نمی‌توانستیم مواد اولیه این دارو را وارد کنیم. بنابراین تولید این دارو به دلیل تحریم‌ها با وقفه مواجه شد.  وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تولیدات داخلی شامل واکسن‌های ضد آنفلوآنزا هم می‌شوند یا تنها داروهای درمانی آنفلوآنزا هستند؟ گفت: تولید اُسلتامیویر تنها مربوط به درمان آنفلوآنزا است و تولیدات شامل واکسن‌های ضد آنفلوآنزا نمی‌شود.  گویا همچنین به آخرین آمار از ابتلایان به بیماری آنفلوآنزا اشاره کرد و گفت: از روز نهم الی شانزدهم آذرماه تعداد ۸۳۳۳ نفر از هموطنان به دلیل این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند که نیمی از بیماران به دلیل شدت بیماری تنفسی بیش از دو روز بستری شدند و سپس ترخیص شدند. در هفته گذشته ۲۵ نفر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری آنفلوآنزا نیز داشتیم.

آیا امکان تکمیل فواصل میان سوابق بیمه ‎ای وجود دارد؟

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بیمه‌شدگان در صورتی که برای کارفرمایی کار کرده باشند و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد؛ راهکارهایی برای تکمیل کردن سابقه آنها پیش‌بینی شده است. براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی بیمه‌شدگان در صورتی که برای کارفرمایی کار کرده باشند و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد، می‌توانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند و مدارک و مستنداتی که حاکی از اشتغال و دریافت دستمزد است را به شعبه ارایه دهند و فرم ادعای سابقه را تکمیل کنند. در شعبه تأمین اجتماعی بر اساس مدارکی که ارایه می‌شود کمیته‌ای تشکیل و از همه ابعاد موضوع بررسی می‌شود و در صورت تأیید ادعا سوابق تأیید می‌شود و به کارفرما اعلام می‌شود و کارفرما ملزم به پرداخت حق بیمه خواهد بود و سابقه نیز برای بیمه شده لحاظ می‌شود. گفتنی است، افرادی که کار نکرده باشند و حق بیمه آنها نیز پرداخت نشده باشد و مدارکی در این رابطه وجود نداشته باشد، امکان تکمیل سوابق بیمه‌پردازی برای آنان وجود نخواهد داشت. تنها استثنا برای تکمیل سوابق بیمه‌پردازی از سوی بیمه‌شدگان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و دارای سابقه کمتر از ۱۰ سال است. براساس قانون این دسته از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند سوابق بیمه‌پردازی خود را تا سقف ۱۰ سال با پرداخت حق بیمه تکمیل کنند.

 

ارسال نظر