اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۷۳۱

تغییر نسل‌ها، هر ۵ سال یک‌بار

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در اکثر استان‌ها تا دو مرحله اجرا شده و در ۹۴۰ نقطه پر‌آسیب طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی را اجرا کرده‌ایم گفت: این طرح‌ها باید یقینا توسعه یابد. این طرح به ایجاد تشکیلات موثر برای اشتغال، تشکیل تعاونی و صندوق خرد و هم‌افزایی در سطح محلی می‌انجامد و به نوعی نقشه راه تاب‌آوری و مقابله با آسیب‌ها بوده است.معصومه ابتکار در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در موضوع اعتیاد و آسیب‌ها بیشتر با نگاه پیشگیرانه برخورد کرده‌ایم گفت: بیشترین کارکرد ما تا پایان دولت نیز تمرکز بر ظرفیت‌سازی خواهد بود که در قالب طرح‌هایی چون ارتقای تاب‌آوری دنبال می‌کنیم. او افزود: این طرح در اکثر استان‌ها تا دو مرحله اجرا شده و در ۹۴۰ نقطه پرآسیب طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی را اجرا کرده‌ایم. این طرح‌ها باید یقینا توسعه یابد. این طرح به ایجاد تشکیلات موثر برای اشتغال، تشکیل تعاونی و صندوق خرد و هم‌افزایی در سطح محلی می‌انجامد و نقشه راه تاب‌آوری و مقابله با آسیب‌ها بوده است. ابتکار با اشاره به طرح دیگری که معاونت زنان با موفقیت پیش برده اشاره کرد و گفت: طرح گفت‌وگوی ملی خانواده در دست اجراست. توجه به خانواده به عنوان کانون مهم بلوغ اجتماعی را مدنظر داریم. اما خانواده گسسته، طبعا کارکرد لازم را هم نخواهد داشت و می‌تواند دروازه ورود به آسیب‌ها از جمله اعتیاد باشد. مرحله اول طرح در ۳۱ استان اجرا و مرحله دوم نیز در اکثر استان‌ها در دست اجراست و به مهارت‌های فردی توجه ویژه دارد.معاونت رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده به شکاف بین نسلی اشاره و اظهار کرد: فاصله ذهنی نسل‌ها آنقدر زیاد شده که اکنون می‌گویند هر پنج سال یک‌بار نسل عوض می‌شود در حالی که قبلا هر ۳۰ سال یک‌بار نسل تغییر می‌کرد.

مراقبت از جنگل‌ها تعطیل نمی‌شود

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان اینکه پایش جنگل‌ها و مراتع پس از سهمیه‌بندی بنزین تعطیل نخواهد شد، گفت: ما برای گشت و مراقبت‌های خود برنامه‌ریزی خواهیم کرد؛ چرا که وظیفه اصلی ما حفاظت از جنگل‌ها و مراتع است. خسرو شهبازی در پاسخ به این پرسش که برنامه سازمان جنگل‌ها برای تامین هزینه سوخت نیروهای جنگلبانی چیست، اظهار کرد: از زمان سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین تاکنون هیچ نیرویی به دلیل کمبود بنزین به من مراجعه نکرده است. در حال حاضر دولت تصویب کرده است که سهمیه‌ای به دستگاه‌های دولتی تعلق نگیرد و ما نیز از این قانون مستثنی نیستیم.سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه در حال حاضر ما باید برای گشت و مراقبت‌های خود در جنگل برنامه‌ریزی داشته باشیم، به ایسنا گفت: گشت و مراقبت‌های ما در آینده باید به سمت الکترونیک شدن پیش برود تا بتوانیم از سیستم‌های ماهواره‌ای برای مراقبت از جنگل‌ها و مراتع و رصد آتش سوزی استفاده کنیم. شهبازی با تاکید بر اینکه پایش نیروهای حفاظتی ما در جنگل تعطیل نخواهد شد، گفت: از فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها خواسته‌ام تا برنامه‌های خود در ارتباط با گشت و مراقبت را گزارش دهد.سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی ما حفاظت از جنگل‌ها و مراتع است، افزود: دولت حتماً موضوع کمبود اعتبارات برای تامین بنزین نیروهای حفاظتی را در بحث کسری بودجه دستگاه‌ها در نظر خواهد گرفت.

آغاز نهضت زبان اشاره در کشور

ایسنا|معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هم‌اکنون نهضت زبان اشاره در کشور در حال آغاز است. جواد حسینی در مراسم گرامی‌داشت روز جهانی معلولان اظهار کرد: جامعه سالم، جامعه دوستدار معلول، کتاب و کودک است. در آموزش و پرورش باید نگاه انسان‌محور داشت و در دوره‌های مختلف توسعه بر پایه‌های مختلف بوده ولی امروز توسعه به سوی انسان‌محور است. این مسوول ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته بیش از ۶۰ درصد توسعه بر محور انسان بوده، این رقم در ایران ۳۰ درصد است. نظام آموزش و پرورش مسوولیت تربیت منابع انسانی را بر عهده دارد و نیروی انسانی به تنهایی ثروت محسوب نمی‌شود و کار آموزش و پرورش، تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی است.او با اشاره به طرح سنجش، افزود: طرح سنجش از سال ۱۳۷۱ با سنجش تنها ۱.۵ درصد دانش‌آموزان آغاز شد و این آمار در سال جاری به بالای ۹۸ درصد در دانش‌آموزان بدو ورود و ۵۰ درصد دانش‌آموزان پیش‌دبستانی رسیده است. حسینی در رابطه با آموزش دانش‌آموزان استثنایی، تصریح کرد: آموزش‌ها متناسب با ظرفیت خود دانش‌آموز و با نیاز ویژه ارایه می‌شود و اعتقاد داریم هر دانش‌آموز باید با توجه به توان خود، آموزش‌ها را دریافت کند. رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در هر استان یک مدرسه مناسب‌سازی شده و به عنوان الگو احداث می‌شود، اظهار کرد: برای انجام مناسب‌سازی کامل، ۶۰ کتاب نیز تهیه و تدوین خواهد شد. همچنین در حال حاضر نهضت زبان اشاره در کشور آغاز شده و باید زمینه فعالیت معلولان نیز به وجود بیاید.او با بیان اینکه سه چیز در بحث آموزش مهم است، یادآور شد: میادین ورزشی، اردوگاه‌ها و کارگاه‌های مهارتی محلی برای تربیت همه دانش‌آموزان است و آموزش و پرورش سخت، نتیجه کنکورمحوری و پایین ‌بودن آموزش‌های ورزشی است.

 

ارسال نظر