پرداخت هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش خصوصی

۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۸۳۱۰
پرداخت هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی برای مطالبات شان پرداخت کرده‌ایم، گفت: پایگاه اطلاعات برخط بیمه‌شدگان دی‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

طاهر موهبتی در مورد پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد گفت: هزار میلیارد تومان از هزینه‌های سال ۹۸ مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت را به تازگی پرداخت کرده‌ایم و یک بخش اندکی باقی مانده که آن هم تا پایان هفته آینده پرداخت می‌شود.

او گفت: بر اساس آخرین پرداخت‌ها داروخانه‌های خصوصی تا شهریور ۹۸ خود را دریافت کرده‌اند و سایر مراکز بخش خصوصی هزینه‌های مرداد خود را دریافت کرده‌اند. موهبتی تاکید کرد: بخش دولتی ۷۰ درصد هزینه مرداد امسال را دریافت کرده است که البته سه استان هنوز باقی مانده که تهران یکی از آنهاست و ما پرداختی‌ها را از مناطق محروم شروع کرده‌ایم که از ۱۵ روز پیش این پرداخت‌ها شروع شده و اواسط هفته آینده نیز باقی مانده مطالبات آنها پرداخت خواهد شد.

او به مطالبات سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: همچنان به‌طور متوسط ۲.۵ ماه از مطالبات داروخانه‌ها در سال ۹۸ بدهکاریم و در بخش دولتی این بدهی‌ها ۳.۵ ماه و در بخش خصوصی نیز ۳.۵ تا ۴ ماه برآورد شده است. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان برنامه و بودجه قول‌هایی برای پرداخت بدهی‌های سال ۹۷ داده که امیدواریم اتفاقات خوبی رخ دهد.او در خصوص ایجاد پایگاه اطلاعات برخط بیمه‌شدگان کشور گفت: در سال جاری بودجه مورد نیاز برای ایجاد این پایگاه در نظر گرفته شده که خوشبختانه پایگاه از جهت تجهیزات و سامانه آماده شده و در دی ماه با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد. وی اظهار کرد: اتفاق خوبی که با ایجاد پایگاه اطلاعات برخط بیمه‌شدگان رخ می‌دهد این است که اطلاعات هویتی بیمه‌شدگان که تاکنون در ۱۸ دستگاه بیمه‌ای متفاوت بوده با همکاری آنها همه یک جا جمع خواهد شد و متمرکز می‌شود که البته مقاومت‌هایی نیز در مورد ارایه دیتاهای هر دستگاه وجود دارد که امیدواریم برطرف شود اما بر اساس قانون برنامه ششم توسعه تمامی دستگاه‌های بیمه‌ای مکلف هستند به صورت برخط اطلاعات شان را وارد سامانه کنند.

او گفت: همچنین بعد از ورود اطلاعات بیمه‌ای

 استحقاق‌سنجی صورت می‌گیرد و تمامی ارایه‌دهندگان خدمت در بخش دولتی و خصوصی و خیریه‌ها با راه‌اندازی این پایگاه باید برای ارایه خدمات استعلام کند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه با راه‌اندازی پایگاه اطلاعات برخط بیمه‌شدگان میزان هم پوشانی به حداقل می‌رسد، گفت: این موضوع منوط به ارایه اطلاعات همه دستگاه‌های بیمه‌ای است.

موهبتی در مورد پوشش اجباری بیمه همگانی نیز گفت: هیچ مانعی برای بیمه شدن نیست و افراد در صورت تمکن مالی حق بیمه خود را به صورت کامل پرداخت می‌کنند و اگر با مشکلاتی مواجه هستند این موضوع را در سامانه به وسیله پر کردن فرم‌هایی ثبت می‌کنند و وزارت رفاه نیز نتیجه استعلام را ظرف یک ماه به آنها اعلام خواهد کرد. وی گفت: ۱۴ آذر ماه اولین روزی است که وزارت رفاه باید استعلام‌ها را آغاز کند و به آنها پاسخ دهد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: برای اولین‌بار چند هزار نفر حق بیمه خود را کامل پرداخت کردند که این موضوع از زمان ایجاد سازمان بیمه سلامت تاکنون رخ نداده بود. او از مردم درخواست کرد در ۵ ماه

باقی مانده در صورتی که بیمه نیستند با ورود به سامانه بیمه سلامت نسبت به بیمه خود اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در گام‌های بعدی برنامه‌هایی برای افرادی که بیمه نشده‌اند داریم که یکی از آنها مراجعه به روستاها و شناسایی افراد فاقد بیمه است. وی در مورد صرفه جویی هزینه‌ها گفت: در سال جاری ۸ درصد هزینه‌ها را صرفه جویی کردیم این در حالی بود که سالانه ۴۴ درصد به هزینه‌ها اضافه می‌شد. موهبتی تاکید کرد: ارایه خدمات

به صورت آنلاین کنترل می‌شود.مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در مورد افرادی که برای بیمه اجباری به سامانه بیمه سلامت مراجعه کرده‌اند، گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر برای ثبت نام به سامانه بیمه اجباری بیمه سلامت مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۴۷۸ هزار نفر درخواست ارزیابی وسع داشته‌اند.

 

ارسال نظر