آغاز تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌ها

۱۳۹۸/۰۹/۰۶ - ۰۰:۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۵۷۹۷۱
آغاز تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس و نهضتی‌ها

وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ شیوه نامه اجرایی استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی به کلیه استان‌ها خبر داد و گفت: عملیات مربوط به تبدیل وضعیت کلیه مشمولان یعنی آموزشیاران نهضت سوادآموزی، معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش دبستانی از همین هفته آغاز خواهد شد.

محسن حاجی میرزایی درباره آخرین وضعیت اجرای قانون استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی گفت: آیین‌نامه تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی شهریورماه به تصویب هیات وزیران رسیده بود و شیوه‌نامه آن نیز نهایی و اخیرا به کلیه استان‌ها ابلاغ شد. عملیات مربوط به تبدیل وضعیت کلیه مشمولان یعنی آموزشیاران نهضت سوادآموزی، معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش دبستانی از همین هفته آغاز خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش به ایسنا گفت: آن دسته از همکارانی که از سال ۷۹ تا ۹۱ به عنوان مربی پیش‌دبستانی، معلم حق التدریس یا آموزشیار نهضت سوادآموزی به اشکال مختلفی با آموزش و پرورش همکاری کرده‌اند طبق شیوه‌نامه که شامل برگزاری آزمون و شرکت در دوره آموزشی یک ساله است و با توجه به میزان سهمیه‌ای که سازمان امور استخدامی اختصاص خواهد داد، در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

آیین‌نامه اجرایی استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در روز هفدهم شهریورماه جاری در هیات وزیران به تصویب رسید و طبق آن استخدام افراد مذکور در سقف ظرفیت تخصیص سالانه استخدام از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور و با شرط به‌کارگیری در مناطق کمتر توسعه یافته و بر اساس نیاز مناطق آموزش و پرورش استان مبتنی بر رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و با توجه به سنوات خدمت و پس از برگزاری آزمون و طی دوره آموزش در دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد.

آن‌طور که علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش شنبه هفته جاری به ایسنا گفته است: در این آیین نامه چهار گروه هدف داریم؛ معلمان حق‌التدریس قبل از سال ۹۱، مربیان پیش دبستانی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و آموزش‌دهندگان مستمری که با نهضت سواد آموزی همکاری داشته‌اند. برای دو گروه نهضتی‌ها، آزمونی برگزار می‌شود که شرط قانون است. آنها بعد از قبولی در آزمون برای طی یک دوره آموزش مهارتی وارد دانشگاه فرهنگیان شده و سپس به‌کارگیری می‌شوند.

به گفته وی، حق‌التدریس‌ها و مربیان پیش دبستانی واجد شرایط نیز بر اساس نیاز، جنس، رشته و مقطع تحصیلی انتخاب و باید در دوره آموزشی یک ساله دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند.

 

ارسال نظر