۴۰ هزار مدرسه نیمه کاره در کشور داریم

۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۴۰۴

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش ملی بانوان و خانواده خیرین مدرسه ساز کشور گفت: ۴۰ هزار مدرسه نیمه کاره در کشور داریم که اولویت آموزش و پرورش تکمیل آن است.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره کمبود فضای آموزشی کشور خصوصا در مناطق کمتر برخوردار مانند استان سیستان و بلوچستان سخن گفت و درباره اهمیت خیرین در حوزه مدرسه سازی صحبت کرد و گفت: اکنون اولویت اصلی ما در تامین فضای آموزشی تکمیل ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کار در کشور است.

او گفت: در سال‌های گذشته به دلیل اینکه آموزش و پرورش هدفش این بود که در تمام مناطق کشور فرصت های آموزشی را توسعه دهد، مدارسی ساخت که تعداد دانش آموزان آن مدارس بسیار کم است. این در حالی است که در بسیاری مکان ها مثل حاشیه شهرها کمبود فضای آموزشی داریم و در یک کلاس

۴۰ دانش آموز است.

وی بیان کرد: خیرین اعلام کردند ظرف دو سال ۵ هزار میلیارد تومان برای مدرسه سازی تعهد می کنند و دولت هم به اندازه آن اعتبار اختصاص دهد و دولت هم قول داده است که متناسب با اعتباری که خیرین گذاشتند، اعتبار در نظر بگیرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت فضای آموزشی استان تهران، گفت: استان تهران جزو استان‌هایی است که از نظر فضای آموزشی وضعیت خوبی ندارد در برخی مناطق مثل منطقه ۲۲ تهران، به رغم توسعه‌ای که پیدا کرده، پیش‌بینی فضای آموزشی مناسب نشده است؛ در حواشی و مرکز تهران نیازمند به فضای آموزشی هستیم.

حاجی میرزایی اظهار کرد: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع است و استاندارد آن ۸.۲ مترمربع است و تهران زیر ۵.۲ مترمربع است و باید این فاصله پر شود. حدود ۳۰ درصد مدارس ما نیازمند توجه ویژه برای مقاوم سازی و بازسازی هستند. ۱۲درصد مدارس تخریبی و ۱۸درصد نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی هستند. این بار بزرگ جز با کمک همه مردم برداشته نمی شود.

 

 

ارسال نظر