اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۸۹۷

روش‌ها و وسایل رقابت‌زا از دوره ابتدایی حذف شود

مدیرکل دفتر دبستان آموزش و پرورش گفت: کیفیت‌بخشی به خدمات آموزشی و پرورشی از سیاست‌های راهبردی دستگاه تعلیم و تربیت است. مرتضی شکوهی در همایش توانمندسازی معاونان آموزشی مدارس ابتدایی استان همدان با اشاره به تأکید وزیر آموزش‌ و پرورش بر اصل کیفیت‌بخشی، اظهارکرد: از نظر کمی در بیشتر بخش‌ها وضعیت خوبی داریم. مدیرکل دفتر دبستان آموزش و پرورش کیفیت‌بخشی را دغدغه اصلی دستگاه تعلیم و تربیت خواند و افزود: باید تلاش کنیم میزان توانمندی‌ها و مهارت‌های دانش‌آموزان ارتقاء یابد لذا باید تدابیری بیندیشیم که در بحث کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس اطمینان بیشتری نسبت به گذشته پیدا کنیم. شکوهی توسعه عدالت آموزشی را از دیگر موضوعات مورد تأکید وزیرآموزش و پرورش مطرح کرد و گفت: در موضوع توسعه عدالت آموزشی، منظور تناسب خدمات آموزشی و پرورشی با شرایط و نیازهای افراد در موقعیت جغرافیایی خاص آنها است. او با تأکید بر ضرورت افزایش نشاط، طراوت، شادابی و انگیزش دانش‌آموزان در محیط‌های متنوع یادگیری، اظهار کرد: برنامه‌های نشاط‌ آور در مدارس باید مبتنی بر ارزش‌های دینی و ملی دنبال شود. مدیرکل دفتر دبستان با اشاره به اهمیت ارتباط خانواده با مدرسه، اظهارکرد: خانواده همیشه به عنوان نهاد نخستین، اثربخشی بالایی در تربیت بچه‌ها دارد. شکوهی توجه به حوزه فناوری و هوشمندسازی مدارس را از دیگر موارد مورد تأکید وزیرآموزش و پرورش برشمرد و تصریح کرد: باید مدیریت استفاده از محیط‌های مجازی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم. وی با تأکید بر حذف هر نوع وسایل و روش‌های رقابت‌زا در دوره ابتدایی گفت: دوره ابتدایی دوره رقابت نیست؛ بلکه دوره باهم بودن، درکنار هم بودن و مشارکت گروهی است.

افزایش وام ازدواج با توجه به «تورم» موجود در جامعه

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در مجلس دهم در تلاش هستیم وام ازدواج را نسبت به «تورم» موجود در جامعه افزایش داده تا جوانان بیش از قبل به لحاظ مالی مورد حمایت دولت در سال ٩٩قرار گرفته و در نتیجه شاهد «مجردان سالمند» در کشور نباشیم. فاطمه ذوالقدر گفت: میزان تجرد‌گرایی در جامعه زیاد شده است و این افزایش، تنها مختص دختران نیست بلکه مردان هم در زیر مجموعه این تجردگرایی و تنها زیستی قرار گرفته‌اند. این مساله از جنبه‌های روحی، روانی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باید مورد توجه قرار بگیرد که متاسفانه این وضعیت در حال افزایش است. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر وپردیس افزود: زمانی که سخن از بیکاری جوانان در میان است بدون شک با مشکلاتی نظیر افزایش طلاق، آسیب‌های اجتماعی، کاهش ازدواج و کاهش فرزندآوری در کشور مواجه هستیم؛ در این میان مهاجرت جوانان تحصیلکرده معضلی که در چند ساله اخیر به حد بحران رسیده است که بیشتر آن در پی بیکاری بیش از اندازه دیده می‌شود. آسیب‌هایی که در سایه بی‌توجهی مسوولان در حد بحران خود نمایی می‌کنند؛ تمام موارد عنوان شده سهم بسزایی در تجردگرایی جوانان داشته است. نماینده مردم در مجلس دهم به خانه ملت گفت: مسائل اقتصادی و بیکاری مهم‌ترین دلیل بر کاهش ازدواج جوانان شده است، گرانی‌های حاکم در جامعه از تورم چند برابری طلا و سکه گرفته تا گرانی مسکن و اجاره‌بهای منازل در کنار معضل بیکاری سایه سنگینی بر زندگی افرادِ جامعه انداخته و عاملی بر کاهش و بی‌رغبتی جوانان نسبت به ازدواج، این سنتِ حسنه نبوی شده است. او اظهار کرد: مساله اشتغال جوانان باید ریشه‌ای حل شود، در کنار آن مشوق‌های ازدواج و فرزندآوری در جامعه گسترش پیدا کند تا جوانان به ماهیت ازدواج پی برده و باهم بودن و تشکیل زندگی را به تنها زیستی ترجیح دهند، خوشبختانه افزایش وام ازدواج تا حدودی در شهرهای کوچک و شهرستان‌ها کارساز بود، اما در شهری مثل تهران رضایت بخش نبوده است.

سامانه فرزندخواندگی راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان بهزیستی از راه‌اندازی سامانه فرزندخواندگی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: همچنین صدور مجوز برای موارد سیزده‌گانه ماده ۲۶ نیز در قالب دولت الکترونیک صورت خواهد گرفت. وحید قبادی‌دانا صدور مجوز برای راه‌اندازی مراکز بهزیستی را نیز تحت ماده ۲۶ عنوان و اذعان کرد: این مراکز به عنوان حلقه واسطه بین جامعه هدف به‌صورت عام و بهزیستی به‌صورت خاص برای تمامی فعالیت‌های دولتی است که دسترسی فعالانه سازمان به جامعه هدف و مشارکت و حضور مردم در قالب مددجویان و شرکای اجتماعی را تحقق می‌بخشد. او با تاکید بر حذف واسطه‌ها و ارتباط مناسب سازمان به‌صورت منطقه‌ای و اجتماع‌محور با بخش‌های مختلف تحت پوشش در این مراکز افزود: دریافت تمامی خدمات و ثبت تمامی درخواست‌ها در کمترین زمان و دورترین مکان ممکن در این مراکز تسهیل خواهد شد. او خواستار عبور درخواست‌های مدیران شهرستانی از مجرای قانونی شد و اظهار کرد: ضروری‌ست تا در جهت بهره‌گیری از خرد جمعی و فعالیت‌های مشترک برای رسیدن به نتیجه مطلوب، تمامی قوانین و اقدامات به‌صورت شفاف و روشن به مدیران میانی منتقل شود. به گفته معاون وزیر رو رییس سازمان بهزیستی کشور ۱۸۷ هزار فرد دارای معلولیت به دریافت‌کنندگان کمک هزینه معیشت (مستمری) با بعد خانوار اضافه شدند.

 

ارسال نظر