حاجی‌میرزایی: تنبیه بدنی زیاد نشده؛ به سرعت برخورد می‌کنیم

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۶۵۰
حاجی‌میرزایی: تنبیه بدنی زیاد نشده؛ به سرعت برخورد می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش درباره ماجرای تنبیه بدنی اخیر و شلاق به بدن یک دانش‌آموز گفت: من هم در شبکه‌ها دیدم و به مدیرکل استان تاکید کردم که موضوع را بررسی کند. در این‌گونه موارد معلم خاطی به هیات تخلفات معرفی می‌شود و ممکن است برای مدتی یا همیشه اجازه تدریس پیدا نکند. مجازات‌های مختلفی پیش‌بینی شده است.  محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه آیین افتتاحیه کشوری ششمین دوره المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای که در مدرسه شهدای پاسداران منطقه ۴ آموزش و پرورش برگزار شد در پاسخ به اینکه آیا ساعت زنگ تربیت‌بدنی کافی است یا خیر؟ گفت: این را باید متخصصان برنامه درسی توضیح دهند. آنها برای مجموعه اهداف تعلیم و تربیت پیش بینی‌هایی کرده‌اند که می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد. نمی‌توان قاطع گفت کافی هست یا نیست اما امید است از زنگ اوقات فراغت و عصر از مدارس به عنوان کانون‌های ورزشی استفاده کنیم. او درباره روند پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: پاداش بازنشستگان پایان سال ۹۷ پرداخت شد. مقداری از اضافه کار و حق ماموریت برخی کارکنان اداری و حق‌التدریس آموزشیاران باقی مانده بود که تا پایان ۹۷ تسویه شد و مطالبات سال ۹۸ را هم در تلاشیم که انجام شود. حاجی‌میرزایی ادامه داد: برای پاداش پایان خدمت و دیگر مطالبات کمتر از ۵۰۰۰ میلیارد تومان در طول این دو ماه پول به آموزش و پرورش تزریق و بین بازنشستگان و شاغلین توزیع شده و امیدواریم همین مقدار را هم که در سال ۹۸ نیاز داریم به تدریج تامین شود. وزیر آموزش و پرورش درباره طرح رتبه‌بندی نیز گفت: برای رتبه‌بندی هم ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیده شده و طبق ارزیابی همکارانم برای شش ماهه دوم سال ۹۸ کافی است و بودجه برای کل سال آینده هم در بودجه ۹۹ دیده خواهد شد. او در پاسخ به پرسشی درباره افزایش تنبیه بدنی دانش‌آموزان در روزهای اخیر اظهار کرد: درخواست می‌کنم نگویید تنبیه بدنی زیاد شده است. ما حدود ۱۱۰ هزار مدرسه و ۹۵۰ هزار کلاس درس در کشور داریم. ممکن است موارد اندکی در برخی مدارس همکاران ما نتوانند هیجانات خود را کنترل کنند، ما به سرعت عکس العمل نشان می‌دهیم و امید است به صفر برسد. وزیر آموزش و پرورش درباره ماجرای تنبیه بدنی اخیر و شلاق به بدن یک دانش‌آموز نیز گفت: من هم در شبکه‌ها دیدم و به مدیرکل استان تاکید کردم که موضوع را بررسی کند. در این‌گونه موارد معلم خاطی به هیات تخلفات معرفی می‌شود و ممکن است برای مدتی یا همیشه اجازه تدریس پیدا نکند. مجازات‌های مختلفی پیش بینی شده است. درخواست می‌کنم قدردان زحمات معلمان باشیم که درس عشق و فداکاری می‌آموزند و منزلت آنها به علت برخی خطاهای همکاران تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

  ارایه گزارش کمبود  معلم به دولت

او درباره تمهید آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم اظهار کرد: از روزی که مسوولیت گرفتم با کمبود معلم مواجه بودیم و با تاخیر بازنشستگی برخی همکاران و به‌کارگیری از آنها، به‌کارگیری نیروهای حق التدریس و مربیان پیش دبستانی کمبود معلم را جبران کردیم. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در نظر داریم تا برای سال تحصیلی آینده نیاز معلم را به نحوی مناسب رفع کنیم، اظهار کرد: گزارشی از این وضعیت به هیات دولت دادم و گروهی متشکل از سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و آموزش و پرورش ماموریت پیدا کردند تا ارزیابی دقیقی از نیروی مورد نیاز داشته باشیم و کیفیت و توزیع آن را بررسی کنند و با توجه به روند فزاینده معلم، برای تامین معلم برنامه‌ریزی شود. وی افزود: برنامه ویژه‌ای برای افزایش معلم تربیت‌بدنی نداریم و سعی داریم با وضعیت موجود و آموزش معلمان شرایط بهتری را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان گفت: این طرح حتما امسال اجرا خواهد شد و البته آیین نامه‌ای دارد و از زمانی که ماموریت گرفتم در سه جلسه کمیسیون اجتماعی دولت بررسی و نهایی شده است که در دولت مطرح شود که امیدوارم تا یکی، دو هفته آینده در دستور کار دولت قرار گرفته و اجرایی شود. حاجی‌میرزایی افزود: اعمال افزایش رتبه‌بندی از اول مهر ۹۸ خواهد بود و تمام همکارانی که از اول مهر با ما همکاری کردند مشمول طرح خواهند شد، همکاران در پنج رتبه متناسب با مدرک، سابقه و صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی رتبه‌بندی می‌شوند و هر چهار سال یک‌بار رتبه‌ها با کسب صلاحیت‌ها و دوره‌های آموزشی و مدرک تحصیلی تغییر می‌کند.

 

ارسال نظر