اخبار

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۶۱۰۸

تراکم  جمعیت در ۷ هزار کلاس درس در تهران

رییس آموزش و پرورش استان تهران گفت: میانگین تراکم دانش‌آموزان در هر کلاس در تهران ۳۳ نفر است، در حالی که در کشور این تراکم ۲۳ تا ۲۴ نفر است.عبدالرضا فولادوند، رییس آموزش و پرورش استان تهران، درباره طرح دو فوریتی مناسب‌سازی مدارس دخترانه که امسال در شورای شهر تهران مصوب شده است، با اشاره به همکاری آموزش و پرورش با شهرداری در این زمینه گفت: ما در حال اجرای مقدمات این طرح هستیم، طی صحبت‌هایی که من با شهردار داشتم قرار شد که از هر منطقه‌ای ۲۰ مدرسه دخترانه را به شهرداری معرفی کنیم تا آنها هم بعد از معرفی مدارس، پای کار بیایند و مناسب‌سازی این مدارس را آغاز کنند.او در پاسخ به این سوال که طبق همین طرح، شهرداری تهران موظف است؛ ۳۰ درصد از ظرفیت بودجه‌اش را به آموزش و پرورش بدهد. در این راستا شهرداری چقدر با آموزش و پرورش همراه بوده است؟ گفت: من به گذشته کاری ندارم، اما همکاری و هماهنگی شهرداری تهران با آموزش و پرورش خیلی خوب است. با تغییر کاربری که انجام شد، برای اولین‌بار تصمیم گرفتیم، ۱۲ فضا از میان مدارس تهران را تغییر کاربری دهیم و به این صورت شهرداری تهران بخشی از برنامه‌های فرهنگی‌اش را در این مدارس اجرا کند. ما بطور کل همکاری خوبی با شهرداری تهران داریم. رییس آموزش و پرورش شهر تهران درباره وضعیت مدارس دخترانه به ایلنا گفت: نه تنها مدارس دخترانه بلکه تمام مدارس تهران یک‌سری مشکلات دارند که باید به آنها توجه شود به عنوان مثال یکی از مشکلات بیشتر مدارس تهران قدمت بسیار بالای آنهاست. بعضا مدارس ما عمر بالایی دارند، حدود هشت هزار کلاس درس در تهران نیازمند تخریب و بازسازی هستند، همچنین هفت هزار کلاس درس در تهران نیاز به مقاوم‌سازی دارند.فولادوند اضافه کرد: علاوه بر این حدود ۶ تا ۷ هزار کلاس درس بیش از میانگین تراکم در نظر گرفته شده جمعیت دارند. میانگین تراکم دانش‌آموزان در هر کلاس ۳۳ نفر است، در حالی که در کشور این تراکم ۲۳ تا ۲۴ نفر است. مدارس ما در این خصوص وضعیت خوبی ندارند.

سود سرشار قاچاقچیان از تخلفات حوزه دارو

رییس فراکسیون غذا و داروی مجلس گفت: در برخی موارد مردم به دلیل کمبود دارویی مجبور می‌شوند از مسیرهای قاچاق داروی مورد نیاز را تهیه کنند. همایون هاشمی از پلیس برای برخورد با دلالان دارو و کشف۳۰۰ هزار قلم داروی قاچاق و تقلبی در پایتخت سپاسگزاری کرد و داروهای تقلبی را آسیب و معضلی بزرگ دانست و گفت: داروی تقلبی به سلامت انسان و اقتصاد کشور آسیب‌های زیادی را وارد می‌کند.رییس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی افزود: وجود تخلفات گسترده در حوزه دارو سود سرشاری را راهی جیب قاچاقیان دارو می‌کند. او راهکار جلوگیری از عرصه داروهای قاچاق و تقلبی را تشدید نظارت‌ها دانست و به خانه ملت گفت: توسعه نظارت و نظارت‌های تخصصی می‌تواند در این رابطه بسیار موثر باشد و می‌طلبد بخش نظارتی و بازرسی‌های سازمان غذا و دارو تقویت شود البته نقش تحریم‌ها و تورم در این رابطه بی‌تاثیر نیست. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مردم باید داروهای مصرفی خود را از مراکز معتبر مانند داروخانه‌ها تهیه کنند، گفت: متاسفانه در برخی موارد کمبود برخی داروها در داروخانه‌ها موجب سرگردانی مردم می‌شود که مجبور می‌شوند داروهای مورد نیاز خود را از مسیرهای دیگر و بازار قاچاق تهیه کنند.

خواسته بی‌سرانجام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگر در بودجه سال ۹۹ ردیف بودجه‌ای مشخصی برای «همترازی حقوق بازنشستگان» در نظر گرفته نشود و این برنامه دولت عملی نگردد، مجلس به این «وعده» بی‌سرانجام دولت ورود خواهد کرد.غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با انتقاد ازعملی نشدن «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان» گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر، «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران» از طریق صندوق‌های مختلف به یک «گفت‌وگوی اجتماعی» تبدل شده است. «همترازی مستمری بازنشستگان» به عنوان یک «وعده» از طرف دولت است که نشان می‌دهد به هزینه زندگی بازنشستگان توجه ویژه‌ای داشته و در جهت بهبود هزینه زندگی این افراد برنامه‌هایی نظیر همسان‌سازی حقوق مستمری بگیران را در دستور کاری خود قرار داده‌ است.نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: در اجرای بند (ج) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸کل کشور، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، موظفین و مشترکین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح پس از اعمال درصد افزایش حقوق سال ۱۳۹۸ نسبت به حقوق سال ۱۳۹۷، با افزایش امتیازات گروه‌های شغلی جداول مواد (۱۰۹) و (۱۱۰) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ در سقف اعتبارات مندرج در بند یاد شده و سایر قوانین و مقررات مربوط با ضریب دو هزار و یکصد و بیست ریال اعمال شد.جعفرزاده ایمن‌آبادی تاکید کرد: اجرای وعده همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای دولت می‌تواند کارنامه خوبی باشد؛ چرا دولت از اجرایی شدن این قانون سر باز می‌زند جای سوال دارد!

 

ارسال نظر