رییس محیط زیست بجای نوحه‌خوانی به اصلاح امور بپردازد

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۳۹۴۹

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس، با انتقاد از عملکرد رییس سازمان محیط زیست که از نبود موجود زنده در رودخانه‌های کشور در پی ورود پسماندهای زباله‌ها خبر داده است از وی خواست تا به‌جای بیان مشکلات در جهت رفع آنها اقدام کند.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در مورد اعلام خبری از سوی رییس سازمان محیط زیست کشور مبنی بر اینکه هیچ رودخانه‌ای در شمال کشور نداریم که موجود زنده داشته باشد، چرا که پسماندهای زباله‌ها شیرابه‌هایی را وارد رودخانه‌ها کرده که موجود زنده را از بین برده‎ است، گفت: برخی از دولتی‌ها به‌جای اینکه پاسخگوی عملکردشان باشند، منتقد دستگاه خود بوده و فعالیت‌های آن را زیرسوال می‌برند، چرا آقای کلانتری در حال جوک گفتن است آن هم در شرایطی که وی عامل بروز این مشکلات است؟ نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سازمان محیط زیست باید به این نکته اشاره کند که چرا رودخانه‌های کشور چنین وضعیتی دارند نه اینکه خود به نقد این موضوع بپردازد.

او اظهار کرد: بنده صددرصد این خبر که هیچ رودخانه‌ای در شمال کشور نداریم که موجود زنده داشته باشد را تایید نمی‌کنم، اما باید به این نکته اشاره کرد که موجودات زنده در رودخانه‌های این منطقه بی‌اندازه کاهش پیدا کرده‌اند، کما اینکه رودخانه‌ای در رشت وجود دارد که زمانی که بنده نوجوان بودم مشاهده می‌کردم که تعداد زیادی از افراد اطراف آن به ماهیگیری مشغول بودند، اما در شرایط کنونی ماهی در آن وجود ندارد.

جعفرزاده ایمن آبادی به خانه ملت گفت: آیا سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده که رییس آن تنها مصاحبه کرده و ایرادات را بیان کند؟ به غیر از وی این ایرادات را فرد دیگری نمی‌داند؟ رییس این سازمان به غیر از ایجاد مشکل برای دولت و فحاشی کردن به نمایندگان وظیفه دیگری ندارد؟ او افزود: هم‌اکنون وزرا و اعضای هیات دولت به‌جای اینکه تنها به بیان مشکلات بپردازند، برنامه‌های خود برای رفع این مشکلات ارایه دهند. جعفرزاده‌ایمن‌آبادی تاکید کرد: آنچه مسلم است مسوولان باید به رفع مشکلات بپردازند و تنها به بیان آنها اکتفا نکنند، چرا که قرار نیست از دست غیب برای رفع معضلات موجود به‌ویژه در حوزه محیط زیست کمک بگیریم.

 

ارسال نظر