اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۹۹۳

ثبت‌نام بیش از ۱.۵ میلیون کلاس اولی در مدارس

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آمار ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اظهار کرد: پیش بینی ما این است که جمعیت کلاس اول نسبت به جمعیت کل ابتدایی تا ۱.۹۸ صدم درصد رشد داشته باشد. تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون کلاس اولی ثبت‌نام کرده‌اند. رضوان حکیم‌زاده با اشاره به آمار ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اظهار کرد: پیش بینی ما این است که جمعیت کلاس اول نسبت به جمعیت کل ابتدایی تا ۱.۹۸ صدم درصد رشد داشته باشد.

او افزود: تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون کلاس اولی ثبت‌نام کرده‌اند؛ با پایان یافتن ساماندهی مدارس و ثبت‌نام‌ها در اول مهر، آمار دقیق کلاس‌ها و تعداد مدارس را به تفکیک دوره‌ها اعلام می‌کنیم. معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش توصیه‌هایی نیز به خانواده‌ نوآموزان داشت و گفت: از اولیاء درخواست می‌کنم ورود کودکان را به مدرسه به عنوان اتفاقی بسیار خوشایند تلقی و شرایط را طوری فراهم کنند که فرزندانشان با امیدواری و انگیزه وارد مدرسه شوند.

او ادامه داد: پیام‌های مثبتی که اولیاء می‌توانند به کودکان خود بدهند در شکل‌گیری خودپنداره مثبت آنها در مدرسه اثرگذار است. اگر خانواده‌های ما به کسب موفقیت فرزندانشان علاقه‌مند هستند باید بدانند که دادن امید، انگیزه، جرات و باور به توانمندی‌های آنها می‌تواند بهترین عامل برای یادگیری موفق در مدارس باشد.

کمک صندوق ذخیره

به تامین مسکن فرهنگیان

کمک صندوق ذخیره به تامین مسکن فرهنگیان

وزیرآموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش نیازمند ارتباط با تمام ذی نفعان است و باید بدانیم که پیوند با صنعت، کشاورزی، سلامت، بهداشت و نهادهای حوزوی چگونه است لذا برقراری پیوندها یک اصل است و هر مجموعه‌ای که توانسته ارتباطات خودش را توسعه دهد، موقعیت بهتر خواهد داشت.

محسن حاجی‌میرزایی گفت: نیمی از پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی پرداخت شده است و انشالله نیم دیگر آن در هفته‌های آینده پرداخت خواهد شد و درخصوص معوقات حق التدریس و سایر معوقات، مذاکرات و هماهنگی‌هایی انجام شده است که در حال پیگیری هستیم تا سریع‌تر مشکل حل شود.

حاجی‌میرزایی تأکید کرد: حل مقطعی مشکلات پرداخت‌ها را به سرعت انجام خواهیم داد اما باید بررسی کنیم که چرا بطور مداوم این مشکل وجود دارد تا برای بودجه سال٩٩ تمهیدی انجام گیرد که معوقات به سال‌های بعد کشیده نشود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان روال خوبی در پیش گرفته است و سود خوبی دارد اما دو اتفاق مهم باید بیفتد و از آنجایی که ارزش برخی از دارایی‌ها بالا رفته است باید سهم فرهنگیان از ارزش افزوده این دارایی‌ها پرداخت شود.

وی در ادامه اضافه کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان شرکت‌هایی دارد که در بورس هستند و باید سهام آن بین فرهنگیان توزیع شود و از دیگر ظرفیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان برای تامین مسکن فرهنگیان استفاده خواهیم کرد. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اصل 30  قانون اساسی، اظهارکرد: طبق این اصل آموزش رایگان است، البته در مواردی نیاز به مشارکت داوطلبانه اولیا داریم که شفافیت در دریافت کمک‌ها و هزینه‌ها را در دست اقدام داریم. وی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، اذعان کرد: بین آمار آموزش و پرورش و سازمان اموراستخدامی فاصله‌هایی وجود دارد که از آقایان نوبخت و انصاری خواسته‌ام جلسه‌ای داشته باشیم تا به جمع‌بندی مشترک برسیم لذا دست‌یابی به چشم‌انداز مشترک کمک می‌کند تا از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

 

 

ارسال نظر