اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۵۴۸

اختصاص ۱۸ هزار سهمیه استخدامی به آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام سهمیه ۱۸ هزار و ۳۹ نفری این وزارتخانه در آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی در آبان ۹۸ گفت: مابه‌التفاوت افزایش حقوقی دانشجومعلمان طبق احکام جدید با حقوق شهریور واریز می‌شود. علی الهیار‌ترکمن درباره سهمیه وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور که قرار است طبق اعلام سازمان امور اداری و استخدامی در نیمه دوم آبان ماه ۱۳۹۸ به‌طور همزمان در سراسر کشور برگزار شود، اظهار کرد: در این آزمون ۱۸ هزار و ۳۹ نفر سهمیه داریم. وی افزود: از این تعداد ۱۲ هزار نفر طبق اساسنامه ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های دیگر هستند و پس از پذیرفته شدن در آزمون، در دوره‌های یک ساله صلاحیت حرفه‌ای معلمی شرکت می‌کنند سپس وارد نظام آموزشی می‌شوند. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲ هزار سهمیه خاص سیستان و بلوچستان داریم که در جهت ارتقای عدالت آموزشی و تامین نیروی مورد نیاز این استان اخذ شده است، گفت: چهار هزار و ۳۹ مجوز استفاده نشده سال‌های قبل نیز باقی مانده است که به سرجمع سهمیه‌های ما افزوده می‌شود. دفترچه آزمون در اواخر شهریورماه منتشر می‌شود و تمام کسانی که به حرفه معلمی علاقه‌مند و حایز شرایط هستند می‌توانند ثبت‌‌نام و در آزمون شرکت کنند.

نظام سلامت الکترونیک؛ موثر در کاهش قاچاق دارو

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: استقرار سازمان الکترونیکی و پرونده الکترونیکی سلامت در کاهش بروز تخلفات از جمله در حوزه دارو بسیار موثر است. طاهر موهبتی درباره برنامه نسخه الکترونیکی افزود: برنامه نسخه الکترونیکی سال گذشته آغاز و چند ماه به صورت آزمایشی در کرمان اجرا شد. اواخر سال گذشته در هر استان، یک شهرستان این برنامه را اجرایی کرد. وی بیان کرد: بستر تمام خدمات الکترونیک در نظام سلامت، پرونده الکترونیک سلامت است. در حال حاضر در ۲۲۵ شهرستان، تمام داروخانه‌ها و پاراکلینیک‌ها از برنامه نسخه الکترونیکی استفاده می‌کنند. آنچه مورد نظر وزیر بهداشت است، فراهم شدن زیرساخت‌های نسخه الکترونیکی است. البته وقتی زیرساخت‌ها توسط سازمان بیمه سلامت فراهم می‌شود، تمام گروه‌های پزشکی نیز باید از این اقدام استقبال کنند. موهبتی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری در وزارت بهداشت، کسانی که نسخه‌های خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند، هزینه‌های آنها در پایان ماه بدون تاخیر پرداخت می‌شود. از طرفی تسهیلات مالی ۴ درصد از طریق بانک رفاه برای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرای نسخه الکترونیکی در مطب‌ها در نظر گرفته شده است. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: البته باید توجه کرد که تغییر رفتار با مقاومت مواجه می‌شود و در حوزه سلامت شرایط بسیار دشوارتر است. بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر برنامه نسخه الکترونیکی در جلوگیری از قاچاق دارو و موضوع ناصرخسرو بیان کرد: استقرار سازمان الکترونیک در برچیدن موضوع قاچاق دارو بسیار موثر است و باید توجه کنیم که موضوع ناصرخسرو اصلا کشف جدیدی نیست. موهبتی درباره سامانه تی‌تک نیز اظهار داشت: سامانه تی‌تک مشکلاتی داشت که با ارتقا، برطرف می‌شود.

مطالعات مرحله اول انتقال آب خزر انجام شد

مجری طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی گفت: مطالعات مرحله اول طرح ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی کامل شده است. محمد کهریزی در ششمین نشست ستاد راهبردی آب استان افزود: اخذ مجوزهای قانونی برای انتقال آب خزر در حال پیگیری است. مجری طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی تصریح کرد: مرحله بعد برای اجرای طرح ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی فراخوان شناسایی و ارزیابی سرمایه‌گذاران است. تهیه پیش‌نویس نامه به معاون اول رییس‌جمهوری، پیگیری و درخواست از مجری طرح برای ارسال گزارش، ارسال نامه حفاظت محیط زیست درباره پاسخ کارگروه‌های ارزیابی زیست‌محیطی از جمله اقدامات انجام شده در راستای مصوبه‌های تصویب شده در نشست قبلی ستاد راهبردی آب استان سمنان بود و در این نشست درباره مسائل مختلفی مانند پیگیری مصوبه‌های نشست قبلی و گزارش معماری تامین منابع مالی طرح شیرین‌سازی آب خزر توسط مجری طرح در دستور کار قرار گرفت. در این نشست علیرضا آشناگر استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان حوزه آب، صنعت، کشاورزی استان سمنان حضور داشتند. طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران در بودجه ۹۸ کشور ردیف اعتباری گرفت. این ردیف بودجه مربوط به مطالعه و اجرای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی است که با رأی قاطع نمایندگان مجلس در سال ۹۷ تصویب شده بود.

هدف از اجرای این طرح تأمین بخشی از کمبود آب آشامیدنی و صنعت استان سمنان به میزان ۲۰۰ میلیون متر مکعب در سال است که در افق ۱۴۲۵ حدود ۵۰ میلیون مترمکعب برای بخش آشامیدنی و ۱۵۰ میلیون مترمکعب برای صنعت در نظر گرفته شده است اما کارشناسان محیط‌زیست معتقدند این اتفاق باعث آسیب جدی به محیط‌زیست استان‌های شمالی کشور شده و حتی می‌تواند خزر را خشک کند.

 

 

ارسال نظر