اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۲۲۰۹

پول‌های کثیف زیر ذره‌بین پلیس

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از رصد و برخورد این پلیس با پولشویی در کشور خبر داد. محمدرضا مقیمی درباره اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در مقابله با پول‌های کثیف گفت: یک بخشی که ما به‌طور جدی به آن ورود کرده و برخورد با تخلفات آن جزو اولویت‌های ماست، بحث پولشویی است که با همکاری دولت و دیگر نهادها و دستگاه‌ها ازجمله دستگاه قضایی در حال انجام اقداماتمان هستیم.  او با بیان اینکه در این زمینه همراهی دستگاه‌ها از جمله دولت بسیار مهم است، گفت: خوشبختانه دستاوردها و نتایج خوبی هم به دست آورده‌ایم. رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا درباره مهم‌ترین پرونده‌ها در این حوزه نیز به ایسنا گفت: به‌طور کلی و نه فقط صرفا در موضوع پولشویی با توجه به اینکه پرونده‌های ما پرونده‌های کلانی است تا زمانی که پرونده بسته نشود ما نمی‌توانیم جزییات را اعلام کنیم. ضمن آنکه بعضا مسوولان کشوری خودشان هم در این مورد مصاحبه می‌کنند یا دادگاه‌های افراد متخلف برگزار می‌شود و مردم از آن با خبر می‌شوند. مقیمی ادامه داد: بنابراین اینکه پلیس اقتصادی جزییات پرونده‌ای را اعلام نکند، دلیلش این نیست که ما در آنها نقشی نداشته‌ایم، بلکه بسیاری از پرونده‌های کلان با پیگیری‌های پلیس نهایی شده و امروز دادگاه‌های آن در حال برگزاری است. رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا درباره همکاری دولت با این پلیس نیز تصریح کرد: همکاری دولت با ما خوب بوده و ارتباطات خوبی داریم و هرکاری هم که دولت در این زمینه داشته ما انجام دادیم. مقیمی در مورد محل رسیدگی به پرونده‌های کلان اقتصادی نیز گفت: بخشی از پرونده‌ها در استان‌ها تشکیل و پیگیری می‌شود، اما گاهی در مورد برخی دیگر از پرونده‌ها یک بخشی در استان و بخشی از آن هم در مقر مرکزی پلیس امنیت اقتصادی ناجا رسیدگی می‌شود.

دریافت مستمری با طلاق صوری خلاف قانون است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برخی افراد تنها با دلیل دور زدن قانون اقدام به طلاق صوری می‌کنند که این خود می‌تواند تبعات منفی بسیاری را برای خانواده و بیمه‌گذار به همراه داشته باشد که انجام این کار خلاف قانون است.  سلمان خدادادی با اشاره به افزایش طلاق در کشور به طلاق صوری اشاره کرد و گفت: معضل طلاق در کشور ماجرای تازه‌ای نبوده است و طلاق‌های صوری در چند سال گذشته رایج شده و برخی خانواده‌ها که برای معافیت فرزندانشان از سربازی به آن روی آورده بودند، امروز برای دریافت مستمری از آن در جامعه استفاده می‌کنند؛ طلاق‌هایی که امروز معضلی برای سازمان تامین اجتماعی شده است. نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: برخی از مشکلات در جامعه ما واقعیت دارند، نمی‌توانیم این مشکلات را دلیلی بر نبود قانون در کشور یاد کنیم طلاق‌های صوری که اخیرا بسیار در رسانه‌ها از آن می‌شنویم بیشتر با هدف دریافت مستمری صورت می‌گیرد که اصلی‌ترین عامل آن هم مشکلات اقتصادی در کشور بوده است؛ اگربخواهیم مساله طلاق را در جامعه بررسی کنیم علت اصلی آنها نشات گرفته از آسیب‌هایی همچون اعتیاد و مسائل اقتصادی و فرهنگی در جامعه است در این میان نمی‌توانیم عامل رشد طلاق‌ها در کشور را به دلیل خلأ یا کمبود قانون در کشور ذکر کنیم. وی ادامه داد: در حوزه ازدواج و طلاق در مجلس قوانین بسیاری تصویب شده که در راستای تحکیم بنیان خانواده بوده است؛ در این بین ما قوانینی را تصویب می‌کنیم برای راحتی و آسایش مردم، اما برخی افراد جامعه از آن سوءاستفاده می‌کنند مانند قانون دریافت مستمری در طلاق‌های صوری که نمی‌تواند ‌پیگرد قانونی داشته باشد چون ظاهراً شکل قانونی آن رعایت شده است. افراد تنها با دور زدن قانون اقدام به طلاق صوری می‌کنند که این خود می‌تواند تبعات منفی بسیاری را برای خانواده و بیمه‌گذار به همراه داشته باشد و انجام این کار خلاف قانون است . خدادادی گفت: به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق صوری به ساختارهای فرهنگی و مشکلات ‌اقتصادی برمی‌گردد.

رکورددارهای گرما در مرداد ۹۸

رییس مرکز ملی خشکسالی با تأکید بر اینکه بیشتر استان‌های ایران در ماه گذشته، افزایش دما را نسبت به میانگین بلندمدت تجربه کردند، گفت: در مرداد ۹۸، بالاترین و پایین‌ترین دمای ثبت‌شده در ایران ۵۱.۶ و ۴.۲ درجه سلسیوس بوده است. صادق ضیاییان وضعیت بارش و دمای کشور را در مرداد ماه ۹۸ تشریح و اظهارکرد: در ماه قبل، بیشترین افزایش دما در یزد اتفاق افتاد؛ به‌طوری که دمای این استان نسبت به بلندمدت ۲.۵ درجه سلسیوس افزایش یافت. بعد از آن استان‌ خراسان رضوی با ۲.۴ درجه سلسیوس افزایش دما رکورددار گرما در مرداد ۹۸ بود.  او با اشاره به گرم‌ترین و خنک‌ترین دماهای ثبت شده در ایستگاه‌های کشور گفت: در مرداد ۹۸ بالاترین دما در ایستگاه لامرد استان فارس با عدد ۵۱.۶ درجه سلسیوس ثبت شد. از سوی دیگر سردترین دما مربوط به ایستگاه فرودگاه ارومیه با عدد ۴.۲ درجه سلسیوس بود. وی اظهارکرد: در مرداد ماه امسال استان گلستان 9 دهم درجه سلسیوس، گیلان سه دهم درجه سلسیوس و البرز و مازندران یک دهم درجه سلسیوس کاهش دما داشتند اما بقیه استان‌ها افزایش دما را نسبت به بلندمدت داشته‌اند. ضیاییان افزود: در استان تهران در مرداد ۹۸ پایین‌ترین دمای ثبت‌شده در ایستگاه فیروزکوه با ۷.۵ درجه سلسیوس و بالاترین دما در ایستگاه ورامین با عدد ۴۳.۹ درجه سلسیوس بود.

 

 

ارسال نظر