اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۹۳۳

پلمب آمبولانس خصوصی که سلبریتی جابه‌جا  می‌کرد

رییس سازمان اورژانس کشور از پلمب یک مرکز آمبولانس خصوصی که سلبریتی‌ها را جابه‌جا کرده بود، خبر داد. پیرحسین کولیوند در این باره اظهار کرد: مرکزی که این تخلف را انجام داده بود شناسایی کردیم و بلافاصله مسوولانش را به سازمان اورژانس کشور دعوت کردیم؛ پس از اثبات موضوع به‌طور موقت این موسسه را تعطیل کردیم. او که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد با بیان اینکه این موضوع به دستگاه قضایی نیز ارجاع شد، گفت: از هیچ تخلفی صرف نظر نخواهیم کرد و تمام این موضوعات را بررسی می‌کنیم.

توزیع برچسب سرویس مدارس تا هفته اول مهرماه

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از توزیع برچسب سرویس مدارس تا هفته اول مهرماه خبرداد. علیرضا قنادان با اشاره به ثبت نام رانندگان تاکسی متقاضی سرویس مدرسه با بیان اینکه ثبت‌نام اولیه از رانندگان تاکسی متقاضی انجام شده است، اظهارکرد: از آنجایی که رانندگان تاکسی متقاضی سرویس مدرسه باید  در مرحله ثبت نام نهایی گواهی سوءپیشینه و گواهی عدم اعتیاد ارایه دهند و صدور این گواهی‌ها نیز زمانبر است، ممکن است پروسه تکمیل ثبت نام نهایی سرویس مدرسه زمان‌بر شود. او با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم که تا هفته اول مهرماه برچسب سرویس مدارس میان رانندگان تاکسی توزیع شود، گفت: برچسب‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با اسکن QR کد توسط والدین، تمامی اطلاعات رانندگان اعم از سابقه، اطلاعات فردی و ... در اختیار آنان قرار خواهد گرفت. قنادان با اعلام این خبر که برای اولین‌بار سرفصل‌های آموزشی برای رانندگان سرویس مدرسه در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: در کتب آموزشی رانندگان سرویس مدرسه سرفصل‌هایی همچون آموزش اصول ایمنی، شناسایی نقاط کور سوار و پیاده کردن دانش‌آموزان و روانشناسی کودک در نظر گرفته شده و حتی آموزش کمک‌های اولیه ویژه کودکان به رانندگان اجباری است. او در پایان از رایزنی با پلیس برای راه‌اندازی گشت مشترک کنترل سرویس مدارس با آغاز سال تحصیلی خبر داد.

تخلف در فعالیت‌های دانشجویی به ندرت رخ می‌دهد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشجویان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به ویژه طی چند سال اخیر که بحث آسیب‌های اجتماعی و سلامت اجتماعی مطرح شده حضور پررنگ‌تری داشته‌اند. غلامرضا غفاری با اشاره به عمده فعالیت‌های دانشجویان در کانون‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان در چارچوب قواعد و مقرراتی که وجود دارد فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند. به ندرت مواردی را داریم که به دانشجویان تذکر داده شده و به ندرت فعالیت‌شان در درون دانشگاه به عنوان تخلف تشخیص داده شده است. او در پاسخ به این سوال که بعضا گفته شده دانشجویان تمایل چندانی به فعالیت‌ در کانون‌ها ندارند و حضور آنها کمرنگ شده است، علت این امر چیست؟ گفت: بر اساس آماری که در خصوص کرسی‌های نظریه‌پردازی داشتیم، در سال قبل نسبت به سال‌های پیشین به لحاظ تعداد کرسی‌های برگزار شده‌ای که بود، نمره رشد قابل توجهی داشتیم. همچنین به لحاظ فعالیت و برنامه‌های سیاسی نیز در 16 آذر ماه سال گذشته در قیاس با سال‌های قبل مجوزهایی که صادر کردیم به مراتب بیش از پیش بوده و فعالیت‌ها افزایش داشته است.

ضعف نظارت بر بیمارستان‌های خصوصی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اینکه نظارت مناسبی بر عملکرد بیمارستان‌های خصوصی نداریم، گفت: ایجاد عدالت درمانی در سایر نقاط کشور و راه‌اندازی سیستم سطح‌بندی خدمات می‌تواند از ازدحام بیماران در مراکز درمانی بکاهد.

محمد نعیم امینی‌فرد در مورد وضعیت نامناسب خدمات رسانی برخی بیمارستان‌های خصوصی پایتخت با بیان اینکه تهران از نظر تخت بیمارستانی وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرستان‌ها دارد، گفت: البته از نرم‌های جهانی فاصله دارد و توزیع تخت‌ها متوازن نیست و از سویی شاهد تراکم قابل توجهی از بیماران در مراکز درمانی هستیم. او افزود: همچنین بسیاری از بیمارستان‌های پایتخت مستهلک و فرسوده هستند و باید نوسازی و بهسازی شوند. وی با تاکید بر اینکه باید بر عملکرد مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی نظارت مناسبی انجام شود، به خانه ملت گفت: نارضایتی‌هایی که برخی نسبت به خدمات رسانی مراکز درمانی خصوصی تهران دارند ناشی از این است که نظارت‌های مناسبی بر این مراکز اعمال نمی‌شود. این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: البته بیمارستان‌های تهران تنها به شهروندان خود خدمات ارایه نمی‌کنند بلکه بسیاری از مراجعان و بیماران از سایر شهرها و استان‌ها هستند و تا مادامی که سیستم سطح‌بندی خدمات را نداشته باشیم هر فرد و بیماری بنا به تشخیص خود می‌تواند به تهران یا هر استان دیگری مراجعه کند البته بیمار مقصر نیست و بیماران نمی‌توانند منتظر بمانند تا سیستم سطح‌بندی راه‌اندازی شود. امینی فرد با بیان اینکه ایجاد عدالت درمانی در سایر نقاط کشور و راه‌اندازی سیستم سطح‌بندی می‌تواند از ازدحام بیماران در مراکز درمانی بکاهد، گفت: بسیاری از مراجعات به بخش دولتی و خصوصی خارج از سیستم سطح‌بندی و بر اساس تشخیص بیماران است.

 

ارسال نظر