اخبار

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۸۵۱

تشریح علل صادر نشدن شناسه برای سمن‌های تهران

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: عمده‌ترین مشکل در طولانی شدن صدور شناسه سمن‌ها کوتاهی معاونت اجتماعی در وزارت کشور و معاونت‌های اجتماعی ما است. محمد مهدی تندگویان در مورد عدم ثبت شناسه سمن‌ها در استان تهران گفت: برخی مشکلات در این زمینه وجود دارد که عمده‌ترین آنها کوتاهی و گاهی عدم همکاری معاونت اجتماعی در وزارت کشور و معاونت‌های اجتماعی ما است.  وی افزود: موضوع دیگر آن است که تعداد زیادی از موسسان این سمن‌ها، پرونده‌های خود را کامل نکرده‌اند اما ما به برای ممانعت از فعالیت آنها، اعتبارنامه‌های لازم برای فعالیت را صادر کرده‌ایم اما برای صدور شناسه از سوی وزارت کشور، لازم است تا پرونده و مدارک آنها تکمیل شود.  تندگویان با بیان اینکه در برخی موارد نیز مشکلات اساسنامه‌ای داریم، عنوان کرد: کاهش مشکلات اساسنامه‌ای مانع صدور شناسه شده و وزارت کشور نیز به این بهانه اقدام به صدور شناسه نمی‌کند. معاون ساماندهی امور جوانان وزارت کشور با بیان اینکه تعدادی از سمن‌ها، اظهار‌نامه مالیاتی خود را پر نکرده‌اند، به مهر گفت: وقتی هر سمن شناسه اختصاصی دریافت می‌کند، باید رفتار مالی شفاف داشته و اظهارنامه مالیاتی خود را پر کند. هر چند که سمن‌ها از پرداخت مالیات معاف هستند اما نیاز است تا این اظهار‌نامه به اداره مالیات ارسال شود. متأسفانه تعدادی از این سمن‌ها به دلیل نگرانی از گردش مالی خود، این کار را انجام نداده و عدم ارایه اظهارنامه مالیاتی منجر به عدم صدور شناسه می‌شود. او اظهار کرد: در سطح استان تهران ۱۰ سمن پرونده‌های خود را برای صدور شناسه تحویل داده‌اند که از این تعداد سه سمن از سوی وزارت کشور شناسه دریافت کرده‌اند. باقی سمن‌ها نیز به دلایل مطرح شده هنوز موفق به دریافت شناسه نشده‌اند. تندگویان افزود: با توجه به اهمیت استان تهران انتظار می‌رود که سمن‌های بیشتری در ایجاد و نسبت به دریافت شناسه اقدام کنند. ما نیز آمادگی لازم برای اعطای تسهیلات به آنها را داریم اما متأسفانه تاکنون تعداد سمن‌های متقاضی ۱۰ مورد است.

«آزمون ملی هوش» مورد تایید نیست

پس از اعلام ممنوعیت برگزاری آزمون‌هایی چون چرتکه و کانگورو در مدارس از سوی آموزش و پرورش به علت تاکید صرف بر تقویت قوای ذهنی دانش‌آموزان به جای تربیت همه‌جانبه آنها؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش شرکت در آزمون‌هایی تحت عنوان «آزمون ملی هوش» را نیز مورد تایید وزارت آموزش و پرورش ندانست و از خانواده‌ها خواست فرزندانشان را درگیر چنین آزمون‌هایی نکنند. رضوان حکیم‌زاده در پاسخ به پرسشی پیرامون آزمونی تحت عنوان آزمون ملی هوش که اخیرا در سه رده سنی از پنج تا 80 سالگی از سوی موسسات خصوصی برگزار می‌شود و هدف آن تنها معرفی و شناسایی افراد باهوش بالاست اظهار کرد: دائم تاکید می‌کنیم آزمون‌هایی از این قبیل مورد تایید ما نیستند و ضرورتی ندارد کودکان را درگیر چنین مسابقات و آزمون‌هایی کنیم تا با همدیگر به رقابت پرداخته و در نهایت عددی را تحت عنوان نمره هوشی به آنها اعلام کنیم که از یک طرف مشخص نیست چه دستاوری دارد و آیا درست هست یا خیر؟ و از سوی دیگر اگر هم ضریب هوشی کودکی تشخیص داده شد قرار است چه انتظاراتی از او ایجاد شود؟

نجفی با وثیقه یک میلیاردی آزاد شد

وکیل محمدعلی نجفی از آزادی موکل خود خبر داد. حمیدرضا گودرزی در مورد آخرین وضعیت محمدعلی نجفی گفت: بازداشت موکلم به قرار وثیقه تغییر یافته و قرار بازداشت منفک شده است. وی افزود: با طی کردن مراحل و تشریفات قانونی، نجفی ساعتی پیش از زندان آزاد شد. وکیل شهردار اسبق تهران در پاسخ به این سوال که وثیقه تعیین شده چه میزان بوده؟ گفت: وثیقه یک میلیارد بود که با گذاشتن سند، تامین شد. همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران- صبح روز سه‌شنبه ۷ خردادماه با شلیک گلوله به قتل رسید و عصر همان روز نجفی به قتل همسرش اعتراف و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی عنوان کرد. سه جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد. به گزارش مهر، نهایتا غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری هشتم مرداد ماه ۹۸ با اشاره به صدور رای پرونده قتل میترا استاد و ابلاغ آن به وکلای طرفین پرونده، گفت: در کیفرخواست، سه عنوان اتهامی برای متهم عنوان شده قتل عمد، ایراد صدمه غیرموثر در قتل و همچنین نگهداری اسلحه غیرمجاز. دادگاه در دو موضوع متهم را مجرم تشخیص داده؛ «قتل عمد» را محرز دانسته و با توجه به تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص چون حق الناس است حکم به قصاص صادر کرده است. دادگاه در مورد «ایراد صدمه غیر موثر در قتل» رای برائت صادر کرده چون دادگاه بر خلاف دادسرا به این نتیجه رسید که صدمات وارده به مقتول «یک صدمه» بوده، دو تیر به او اصابت نکرده بلکه یک تیر ابتدائا به کف دست اصابت کرده از دست عبور کرده و در قفسه سینه مقتوله جای گرفته است. به موجب قانون هر گاه ضربه، ضربه واحدی باشد هر چند جراحات متعدد باشد یک حکم صادر می‌شود و چون با اقدام واحد این عمل انجام شده، همان حکم اشد که «قصاص» است مورد حکم دادگاه قرار گرفته است.   نجفی از اتهام دیگر تبرئه شده و در مورد «نگهداری سلاح غیرمجاز» هم دادگاه ایشان را به دو سال حبس محکوم کرده است. بیست و سوم مردادماه برادر میترا استاد نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از اعلام رضایت از قصاص نجفی خبر داد.

 

ارسال نظر