اجرای طرح‌ تاب‌آوری زنان سرپرست خانوار در ۱۰ استان

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۱۷۶۷
اجرای طرح‌ تاب‌آوری زنان سرپرست خانوار در ۱۰ استان

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده از اجرای طرح‌ ارتقای تاب‌آوری زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌ای ۱۰ استان کشور خبرداد.

معصومه ابتکار درباره دلایلی که باعث شده در حال حاضر زمینه حضور وزیر زن در دولت فراهم نشود، گفت: آقای رییس‌جمهور همه تلاش خود را در این زمینه انجام داده‌اند و باز هم در این زمینه تلاش خواهند کرد. فکر می‌کنم ایشان نیز به حضور وزیر زن اعتقاد دارند، چراکه زنان را در عالی‌ترین سطح در دولت خود به همراه دارند، در حال حاضر دو معاون رییس‌جمهور زن هستند و به حضور زنان نیز اعتقاد دارند.او ادامه داد: سیاست انتصاب ۳۰ درصد از مدیران دولت از زنان به این موضوع بسیار کمک خواهد کرد، در حال حاضر تعداد زیادی زن به عنوان معاون وزیر در حال فعالیت هستند. زنان بسیار شایسته‌ای که توانستند به معاونت یک وزیر دست پیدا کنند، از آنجایی برخی از این وزارتخانه‌ها ادغام چند وزارتخانه است، بنابراین این زنان در حد یک وزیر فعالیت می‌کنند. معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده به ایلنا گفت: بنابراین امیدواریم که رییس‌جمهور بتوانند موفق شوند و یک زن را به عنوان وزیر معرفی کنند و تمام تلاش خود را خواهند کرد، چراکه می‌دانم ایشان مشکلی در این باره ندارند و امیدواریم بتوانند در گزینه‌های پیش رو از خانم‌ها نیز استفاده کنند.ابتکار همچنین درباره دستاوردهای ستاد ویژه‌ای که برای حمایت از زنان سرپرست خانوار با حضور دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: یک برنامه اقدام و عملی را این ستاد به تصویب رساند که این برنامه با هماهنگی همه دستگاه‌ها نهایی و ابلاغ شد، این برنامه برای توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار است. این ستاد بطور مرتب جلسه تشکیل داده‌ و طرح‌های خوبی را ارایه داده است.

او ادامه داد: یکی از این طرح‌ها ارتقای تاب‌آوری زنان سرپرست خانوار است که در مناطق حاشیه‌ای ۱۰ استان در حال برگزاری است و خاص زنان سرپرست خانوار است. ما با قوت برنامه‌های ستاد را ادامه می‌دهیم، البته برنامه هم تصویب شده و ابلاغ شده است. معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: همچنین در زمینه اشتغال و کارآفرینی زنان سرپرست خانوار دو طرح بسیار بزرگ با همکاری وزارت کار و وزارت کشور در حال اجراست. این دو طرح ۱۲ هزار زن سرپرست خانوار را مورد هدف قرار می‌دهد و به خوبی در حال اجرا است.

 

ارسال نظر