اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۸۹۱

بخشش «نجفی» از سوی خانواده میترا استاد

برادر میترا استاد از بخشش نجفی خبر داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «آقای محمدعلی نجفی را بخشیدیم و از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله‌ای با خون آن بزرگوار نکردیم». مسعود استاد برادر میترا استاد همسر محمد علی نجفی شهردار سابق تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «به واسطه پادرمیانی بزرگان کرمانشاه و کشور و همچنین وکلای عزیزمان آقای مسعود افرازه و  محمود حاجلویی، پدرم ، مادرم و مهیارمان ، آقای محمد علی نجفی را بخشیدیم و از خون عزیزمان گذشتیم و خرسندیم که هیچ معامله ای با خون آن بزرگوار نکردیم و امیدواریم آقای محمد علی نجفی در این چند صباح باقیمانده به دور از سیاست به تزکیه نفس بپردازد . اجر همه خیر خواهان و هدایت همه بدخواهان به راه راست را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم».  محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران هفتم خرداد ماه امسال همسر دومش را در منزل شخصی به قتل رساند و همان روز با معرفی خود به پلیس به قتل اعتراف کرد. وی در دادگاه به قصاص محکوم شد.

فرار رو به جلوی کلانتری

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران با تاکید بر اینکه بودجه مدیریت پسماند باید قابلیت تصویب در مجلس را داشته باشد، گفت: متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست طی سه سال اخیر قدمی در جهت مدیریت پسماند بر نداشته است. علی‌محمد شاعری در واکنش به اظهارات کلانتری در مورد نمایندگان استان‌های شمالی مبنی بر اینکه بودجه پسماند با بی‌تدبیری نمایندگان شمال حیف و میل شد، گفت: مجلس در قوانین بودجه سال 97 و 98 تبصره‌ای را پیش بینی کرد که بر اساس آن نیم درصد از محل واردات کالاهایی که آلاینده محیط زیست هستند یعنی 1000 میلیارد تومان عوارض ورودی اخذ و صرف مدیریت پسماند با اولویت استان‌های شمالی شود اما متاسفانه محیط زیست و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط طی دو سال اخیر به وظیفه خود عمل نکردند و حتی توان تصویب آیین‌نامه اجرایی این مصوبه را نداشته‌اند. عضو مجمع نمایندگان استان مازندران به خانه ملت گفت: سازمان محیط زیست و وزارت کشور مکلف هستند نسبت به عملیاتی شدن و پیگیری این مصوبه مهم مجلس اقدام کنند و بطور قطع اگر دولت تاکنون نسبت به اجرای این مصوبه اقدام می‌کرد بخش زیادی از مشکلات پسماند در کشور حل می‌شد. او یادآور شد: از سویی در لایحه بودجه 97 مقرر شد حدود 2 میلیارد دلار از صندوق دخیره ارزی برای مدیریت پسماند اختصاص یابد که به دلیل اینکه مجوزهای لازم برای اختصاص بودجه از مراجع ذی صلاح اخذ نشده بود بنابراین در صحن علنی مجلس رای نیاورد و مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت.نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر دولت واقعا به فکر کنترل و مدیریت پسماند استان‌های شمالی بود بهتر بود مراحل قانونی را طی می‌کرد نه اینکه بدون طی مراحل قانونی مبلغی را برای مدیریت پسماند پیش‌بینی کند. این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه نمایندگان استان‌های شمالی بطور مداوم موضوع اختصاص بودجه برای کنترل و مدیریت پسماند را پیگیری می‌کنند، تصریح کرد: دولت باید در بودجه سالانه منابعی را برای موضوع مدیریت پسماند پیش‌بینی کند که قابلیت تصویب در مجلس را داشته باشد. شاعری از کلانتری خواست به جای پرداختن به حواشی به وظیفه اصلی خود بپردازد و گفت: متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست طی سه سال اخیر قدمی در جهت مدیریت پسماند برنداشته است در این رابطه نمایندگان استان‌های شمالی به وظیفه خود عمل کردند اما سازمان حفاظت محیط زیست در انجام وظیفه خود کوتاهی و قصور کرده است. بهتر است کلانتری به جای فرافکنی به وظیفه اصلی خود بپردازد و از ادبیات غیرسازنده و اظهارات غیرواقعی پرهیز کند در واقع انتقاد کلانتری از نمایندگان استان‌های شمالی فرار رو به جلو است.

واردات دارو توسط شرکت لوازم خانگی

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه سوءاستفاده‌کنندگان از ارز دولتی اختصاص‌یافته به دارو، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، گفت: حداقل پنج پرونده در این باره تشکیل و برای پیگیری در دست مراجع قضایی قرار دارد. محمدرضا شانه‌ساز با بیان اینکه تمامی اقلام دارویی وارداتی تحت پوشش سامانه «تیتک» قرار دارند، گفت: بیش از ۲ هزار قلم داروی وارداتی و بخشی از داروهای تولید داخل (با ارزش ریالی بالا یا داروهای تحت کنترل)، تحت پوشش این سامانه هستند و برنامه ما این است که همه داروهای تولید داخل، تحت پوشش این سامانه قرار گیرند. او از تعامل با شرکت‌های پخش دارو برای اتصال به سامانه تیتک خبر داد و گفت: انتقال اطلاعات شرکت‌های پخش به سامانه تیتک در دست پیگیری است و تلاش می‌کنیم که نواقص سامانه تیتک به مرور برطرف شود. شانه‌ساز با بیان اینکه این سازمان برحسب تکلیف قانونی خود اطلاعات را به‌صورت شفاف در اختیار مراجع قانونی قرار داده و در این حوزه کوتاهی نمی‌کند، عنوان کرد: برخی از تخلفات ارزی حوزه دارو و تجهیزات پزشکی این بود که میزان واردات با ارز تخصیص‌یافته تناسب نداشت یا داروهای نیروزای غیرمجاز و مکمل‌های ورزشی وارد شده بود. وی با اشاره به اینکه برخی داروها توسط شرکت لوازم‌خانگی وارد شده است، ادامه داد: این داروها مجوز واردات سازمان غذا و دارو را نداشته، البته واردکنندگان این داروها شناسایی و موفق نشدند آن را از گمرک خارج کنند و پرونده به مرجع قضایی ارسال‌شده است.

 

 

ارسال نظر