اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۷۰۵

بیمارانی که برای درمان به تهران مهاجرت می‌کنند

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مهاجرت بیماران سرطانی از شهرستان‌ها به پایتخت منطقی نیست، گفت: امکانات درمان بیماران سرطانی نباید تنها اختصاص به کلان‌شهرها به ویژه در پایتخت داشته باشد. علی بختیار درباره وضعیت حمایت از بیمار سرطانی درحوزه بهداشت و درمان، گفت: حمایت از درمان بیماران سرطانی و صعب‌العلاج در زمینه ارایه خدمات درمانی باید به طریق سراسری در دستورکار قرار بگیرد اما متاسفانه هم‌اکنون بسیاری از مردم به بنده به عنوان نماینده مردم مراجعه می‌کنند و برای اقامت در تهران برای طی پروسه درمان کمک می‌خواهند بنابراین، این وضعیت نشان می‌دهد که ما در ارایه خدمات درمانی به بیماران سرطانی با کاستی روبرو هستیم. نماینده  مردم گلپایگان وخوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم توجه مکفی به حوزه سلامت، مهاجرت از روستاها به شهرها را برای طی دوره درمان در برخواهد داشت، به خانه ملت گفت: امکانات درمانی برای بیماران خاص و سرطانی نباید تنها به کلان‌شهرها و پایتخت منحصر شود. بختیار افزود: شکی نیست طی دوره درمان سرطان هزینه براست بنابراین باید تدابیری در اولویت قراربگیرد که بیماران سرطانی دغدغه‌ای برای طی دوره درمانی از جمله جراحی، شیمی درمانی، پرتو درمانی و عسکبرداری مکفی در حوزه پزشکی را نداشته باشند. او ادامه داد: درمان بیماری سرطان باید در اولویت حوزه بهداشت و درمان قرار بگیرد، زیرا دهک‌های کم درآمد جامعه متاسفانه با مشکلات اقتصادی کنونی کشور توان مکفی برای پرداخت هزینه‌های درمان سرطان را ندارند . عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با بیان اینکه مهاجرت بیمارسرطانی از شهرستان‌ها به پایتخت برای طی پروسه درمان منطقی نیست یادآورشد: امکانات درمان بیماران سرطانی نباید تنها اختصاص به کلان‌شهرها به ویژه در پایتخت داشته باشد.

گوشت قربانی  به ۲۷کشور محروم ارسال می‌شود

رییس سازمان حج و زیارت گفت: گوشت قربانی حجاج ایرانی در منا به همراه سایر گوشت‌های قربانی حجاج کشورهای اسلامی به ۲۷ کشور محروم ارسال می‌شود. علی رضا رشیدیان در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی المعیصم و روند انجام عملیات ذبح، افزود: بر اساس تفاهمی که از قبل انجام شده گوشت دام‌های قربانی توسط این مجموعه برای مردم محروم ۲۷ کشور ارسال می‌شود. وی عنوان کرد: در این نشست حجار درخواست مشارکت بیشتر جمهوری اسلامی ایران در طرح‌های عام‌المنفعه بانک توسعه اسلامی را داشت که از کلیت آن استقبال کردیم اما این امر منوط به بهبود و توسعه روابط دو طرف خواهد بود. وی اظهار کرد: ضمن آنکه ما نیز تمایل خود به استفاده از ظرفیت بانک توسعه اسلامی در طرح‌های زیر بنایی مانند دو طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری در مشهد را اعلام کردیم. رشیدیان در ادامه با اشاره دام‌های قربانی ذبح شده حجاح طی دیروز افزود: در مجموع ۸۶ هزار و ۵۰۰ دام قربانی متعلق به زائران ایرانی است که طی روز یکشنبه ۱۰ ذی الحجه همزمان با عید قربان ۸۵ هزار راس قربانی ذبح شد . او افزود: ۱۵۰۰ راس قربانی دیگر به خواست حجاج شان در طلوع آفتاب روز یازدهم ذی الحجه در کشتارگاه معیصم ذبح خواهد شد. وا اظهار کرد: ذبح قربانی حجاح کشورمان در روز عید قربان طی دو مرحله انجام شد که در مرحله نخست قربانی بانوان ایرانی ذبح شد و بعد از اتمام آن، کار ذبح دام‌های قربانی حجاج مرد به انجام رسید.

حق‌التدریس‌ها کنار گذاشته نشده‌اند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: ما مورد نداشته‌ایم که نیرویی سال گذشته حق‌التدریس بوده باشد و ما بگوییم امسال با آنها قرارداد نمی‌بندیم. چندی پیش نامه‌ای منتشر شد که از سوی تعدادی از نیروهای خدماتی مشغول در وزارت آموزش و پرورش بود. در این نامه قید شده بود: «در حالی که امسال تعداد بسیار زیادی از معلمان بازنشسته می‌شوند و آموزش و پرورش به‌شدت نیاز به نیروی آموزشی دارد و از طرح بسته‌های حمایتی که بعضا این نیروهای آزاد که هیچ تجربه‌ای با آموزگاری ندارند یا از بازنشستگان که هیچ انگیزه‌ای ندارند استفاده می‌شود، نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش هستند که دارای مدرک فوق لیسانس و دکتری هستند و بعضا در دانشگاه تدریس می‌کنند ولی همچنان با وجود کمبود نیروی آموزشی در آموزش و پرورش در قسمت خدماتی به کارگیری شده‌اند. در حالی که این نیروها که با تجربه حضور ۱۰ ساله در مدارس و تحصیلات دانشگاهی بهترین گزینه برای جبران کمبود و نیاز آموزشی هستند». آنچه از خواسته این افراد اول برداشت می‌شود این است که حرف به حقی می‌زنند اما این موضوع نیز مانند هر موضوع دیگری در آموزش و پرورش ابعاد مختلفی دارد. علی اللهیار ترکمن در مورد وضعیت این افراد گفت: از نظر ساختار اداری و سازمانی وقتی کسی ادامه تحصیل می‌دهد باید در گروه و رسته اداری خودش ارتقا پیدا کند. خیلی از این عزیزان که اشاره کردید یا در زمانی که آموزش و پرورش افراد را برای پست‌های غیراداری به کار گرفته بود و برای استخدام اعلام نیاز کرده بود، مدرک تحصیلی خود را ارایه نکرده بودند یا اینکه بعدا مدرک خود را ارتقا دادند ولی رسته و گروه اداری آنها چیز دیگری است و ما قانونا نمی‌توانیم آنها را در مشاغل آموزشی به کار‌گیری کنیم و اگر چنین کنیم از نظر قانونی منع دارد و نهادهای نظارتی ورود کنند. توجه کنید که این افراد استخدام رسمی آموزش و پرورش هستند. 

 

ارسال نظر