فرمانده ناجا: مردم پلیس را دوست دارند

۱۳۹۸/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۱۹۷
فرمانده ناجا: مردم پلیس را دوست دارند

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه مردم در کنار پلیس احساس آرامش بیشتری می‌کنند، گفت: مردم پلیس را دوست دارند.

سردار حسین اشتری در مراسم تقدیر از خبرنگاران فعال در حوزه پلیس که ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به جایگاه پلیس در میان شهروندان اظهار کرد: برابر نظرسنجی‌هایی که انجام شده، هر سال اعتماد مردم به پلیس بیشتر شده است؛ اینها را با استناد به نتایج نظرسنجی ۴ سازمان معتبر خارج از مجموعه نیروی انتظامی می‌گویم. اشتری با بیان اینکه مردم پلیس را دوست دارند، گفت: مردم در کنار پلیس احساس آرامش می‌کنند و این یک مزیت برای پلیس است. حتی خود من نیز اگر با خانواده در جاده رانندگی کنم، وقتی چراغ گردان پلیس را می‌بینم، احساس آرامش می‌کنم.

اشتری با بیان اینکه اعتماد مردم به پلیس در میان ۳۲ دستگاه در رتبه بالایی قرار دارد، اظهار کرد: حتی میزان اعتماد مردم به پلیس در سال ۹۷ نسبت به ۹۶ افزایش داشته است. فرمانده ناجا افزود: ناجا از نظر محبوبیت و اعتماد در میان مردم، دومین دستگاه است که البته نتایج نهایی نظرسنجی آن به زودی اعلام خواهد شد. این نتیجه و افزایش محبوبیت پلیس برای ما بسیار مهم است.او با تاکید بر اینکه تقویت اعتماد مردم به پلیس یعنی تقویت امنیت، خاطرنشان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم که پلیس را تقویت کرده و از آن حمایت کنند. ماموریت‌های بسیاری داریم که امیدواریم در رسانه‌ها منعکس شود.

 اشتری با اشاره به اقدامات ماموران پلیس اظهار کرد: من تأکید کردم که از آن مامور زن پلیس مترو که جان زنی باردار را نجات داد، حتما تقدیر شود. ما از ماموران مان که اقدامات انسان‌دوستانه انجام می‌دهند، تشکر می‌کنیم. فرمانده ناجا در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا در مورد مامور ماجرای پارک پلیس، حمایت پلیس از این مامور دیر انجام شد، گفت: در مورد آن مامور بنده نیم ساعت بعد اعلام کردم که آن فرد وظیفه خودش را انجام داده و کسی نمی‌تواند با او برخورد کند. چند روز بعد از او تقدیر هم شد. در مورد آن مامور خانم که سال گذشته در فیلمی تقطیع شده درگیری وی منتشر شد هم همین طور بود و ما بررسی کردیم و دیدیم که آن مامور وظایف خود را به درستی انجام داده است.

او افزود: ماموران ما هر جا که بر اساس قانون عمل کنند و وظایف‌شان را انجام دهند، ما از آنان حمایت خواهیم کرد. فرمانده ناجا در بخشی از سخنان خود به وقایع دی ماه ۹۶ اشاره کرد و گفت: در آن ایام دشمن به دنبال کشته‌سازی بود و قصد داشتند درگیری ایجاد شود که به هدف خود برسند، اما پلیس به خوبی این مساله را مدیریت کرد؛ به‌طوری که حتی رییس‌جمهور یکی از کشورها زنگ زد و تشکر کرد و در دیدارهای مختلف نیز به آن اشاره شد. در مواقع اینچنینی باید صحنه مدیریت شود و رفتار پلیس در مواجهه با این پدیده‌ها با مواجهه با اراذل و اوباش، متجاوزان و نظایر آنها که برخورد قاطع با اشد مجازات است، تفاوت دارد.

 

ارسال نظر