اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۰۱۰۸

ثبت یک طلاق به ازای هر ۳  ازدواج

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از کاهش آمار ازدواج در کشور انتقاد کرد و گفت: سال گذشته ۵۵۰ هزار ازدواج در کشور اتفاق افتاده که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این موضوع پیام خوبی برای کشور ندارد. محمدمهدی تندگویان در مراسم روز ملی ازدواج با بیان اینکه براساس آمارهای سال گذشته به ازای هر ٣ ازدواج یک طلاق اتفاق افتاده است، گفت: این آمار مناسبی برای کشوری که روزی طلاق در آن جایی نداشت، نیست. تندگویان در ادامه بابیان اینکه با توجه به شرایط فعلی دنیا، توسعه و مسائل نوپدید نیاز داریم تا مشاوره پیش از ازدواج برای جوانان اجباری شود اظهار کرد: از ابتدای امسال به ٧٠ مرکز جدید مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده مجوز داده شده است و از قانونگذاران می‌خواهیم تا موضوع مشاوره‌های پیش از ازدواج را اجباری کنند.

معاون امور جوانان با بیان اینکه موضوع دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده با کمک وزیر ورزش و جوانان، دستور ایشان و کمک دولت پیگیری شده است تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴۰۰ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده به شکل فعال در سراسر کشور به شکل تخصصی به مشاوره ازدواج می‌پردازند. آمارها نشان می‌دهد در استان‌هایی که مشاوره‌های پیش از ازدواج با کمک نهادهای داخلی استان به شکل اجباری انجام شده است تا ۲۵ درصد شاهد افزایش ازدواج و پیشگیری از طلاق بوده‌ایم. تندگویان با بیان اینکه حتی در استان‌هایی که شاهد رواج طلاق بوده‌ایم، مشاوره‌ها کمک‌کننده بوده‌اند، تصریح کرد: مشاوره‌های اجرایی به شکل‌گیری زندگی سالم کمک می‌کنند و باید به‌طور جدی پیگیری شوند. امسال نظام روان‌شناسی در حوزه صدور مجوزها در کنار معاونت جوانان قرار داشت که باید از این موضوع تقدیر کرد. او در ادامه از قانونگذاران خواست تا موضوع خدمات مشاوره و روان‌شناسی را تحت پوشش بیمه قرار دهند تا به این ترتیب هم دفاتر مشاوره رونق بگیرند و مراجعین با رغبت بیشتری به مراکز مراجعه کنند. تندگویان در ادامه اظهار کرد: نه تنها باید زوج‌های جوان پیش از ازدواج از مشاوره‌های تخصصی بهره‌مند شوند بلکه چه بهتر که مشاوران تا پایان عمر کنارشان باشد و همچنین مددکاران اجتماعی باید در کنار دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدارس باشند و به سمت خانواده محوری حرکت کنیم. امروز مدارس تنها روی مهارت‌های علمی تاکید دارند اما نیاز داریم تا به سمت آموزش مهارت‌های زندگی حرکت کنیم.

مسابقه رالی در جنگل‌های هیرکانی لغو شد

رییس شورای عالی جنگل از لغو برگزاری مسابقه رالی خودروهای دو دیفرانسیل در جنگل‌های هیرکانی خبر داد. طی چند روز اخیر اطلاعیه‌ای از سوی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی -زیرنظر سازمان میراث فرهنگی- و کانون گردشگران طبیعت ایران مبنی بر برگزاری رالی دو دیفرانسیل هیرکانی به مناسبت ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی در فهرست یونسکو منتشر شده که لگو یونسکو نیز در این اطلاعیه‌ای درج شده است. بر اساس این اطلاعیه قرار بود از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ مرداد ماه در جنگل‌های هیرکانی رالی دو دیفرانسیل برگزار شود.کامران پور‌مقدم، رییس شورای عالی جنگل، با اشاره به اینکه سازمان جنگل‌ها به سازمان میراث فرهنگی در این رابطه اعتراض کرده است، به ایسنا گفت: متولی این کار بخش خصوصی بود و بدون اطلاع سازمان میراث فرهنگی اقدام به انتشار این اطلاعیه کرده بودند. بر اساس آخرین صحبت‌های من با سازمان میراث فرهنگی این رویداد لغو شده است.

ادامه طرح تحول سلامت با اولویت «پیشگیری»

وزیر بهداشت از ادامه طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: در مرحله دوم این طرح، اولویت پیشگیری بر درمان مورد تاکید است. سعید نمکی دیروز، ۱۲ مرداد، در آیین افتتاح بیمارستان قدس پاوه با اشاره به دستاوردهای عظیم نظام در عرصه سلامت در سال‌های پس از پیروزی انقلاب گفت: کاهش مرگ و میر زنان و کودکان و کاهش بیماری‌های واگیر از جمله این دستاوردها است. همچنین حرکت‌های خوبی در زمینه کاهش بیماری‌های غیرواگیر در کشور صورت گرفته است. او به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در کشور اشاره کرد و افزود: همه در اجرای این طرح ملی همکاری موثری داشتند و این طرح یکی از دستاوردهای مهم کشور در حوزه سلامت محسوب می‌شود. نمکی به پیام تبریک دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در خصوص این دستاورد اشاره کرد و این پیام را نشانه بزرگی این طرح در اوج تحریم‌ها دانست. او در ادامه با اشاره به ادامه طرح تحول نظام سلامت گفت: مرحله اول این طرح شامل توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، کاهش پرداختی از جیب مردم و رسیدگی به بیماران صعب‌العلاج بود. وی افزود: در مرحله دوم این طرح تقدم پیشگیری بر درمان، تقدم درمان سرپایی بر بستری و نیز توسعه زیرساخت‌ها در مناطق کمتر برخوردار برای ما حائز اهمیت و در اولویت است. نمکی تاکید کرد: برای توسعه عدالت در سلامت باید بیشترین سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر برخوردار صورت گیرد. نمکی مرزنشینان مرفه و برخوردار را مهم‌ترین حافظان امنیت مرزها دانست و افزود: وقتی مرزنشینان ما در رفاه باشند، بالاترین امنیت را در مرزها خواهیم داشت. وزیر بهداشت با اشاره به درخواست مسوولان منطقه در حوزه بهداشتی و درمانی گفت: با تمام توان برای تحقق این خواسته‌ها تلاش می‌کنیم.

 

ارسال نظر