اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۰۹ - ۰۱:۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۴۹۸۴۳

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی خبر داد.

جواد حسینی درباره حذف کنکور گفت: کنکورزدایی از نظام آموزش و پرورش یکی از اهداف مهم ما است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم و خوشبختانه در این زمینه ساختاری نیز طراحی شده است.

سرپرست آموزش و پرورش در ادامه با بیان حذف تدریجی کنکور به ایلنا گفت: ساختاری تحت عنوان شورای سنجش و نظارت شکل گرفته که بنده هم عضو آن هستم و با وزیر علوم و وزیر بهداشت سعی داریم، آرام آرام به سمتی حرکت کنیم که از کنکور رها شویم، اما طبیعتا همان‌طور که می‌دانید این کار زمان‌بری خواهد بود. حسینی افزود: در حال حاضر ۳۰ درصد ظرفیت‌های صندلی دانشگاه از طریق نظام کنکور پر می‌شود و ۷۰ درصد آن از طریق کارنامه و عملکرد دانش‌آموزان. ما تلاش می‌کنیم از آن ۳۰ درصدی که از طریق کنکور پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد، نیز ۳۰ درصد دیگر کم کنیم و به آن ۷۰ درصد که پذیرش‌ها بر مبنای ارزشیابی عملکرد دانش‌آموزان صورت می‌گیرد، بیفزاییم به این صورت که ظرفیت از ۳۰ درصد پذیرش کنکور کاسته شده و به پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی افزوده می‌شود. سرپرست آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حذف صد در صد کنکور زمانبر است، بیان کرد: در نهایت هدف حذف کامل کنکور است، اما این به زمان نیاز دارد و باید طی یک مدت زمان مشخص تا نهایی کردن تحقق کامل اهداف مان پیش برویم.

جمع‌آوری ۸۰ هزار صندوق صدقات خیابانی از محلات نا امن

معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد از جمع‌آوری ۸۰ هزار صندوق صدقات در محلات ناامن در سراسر کشور خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون در حوزه صدقات ۵۲ میلیارد تومان جمع‌آوری شده است. علیرضا عسکریان درباره میزان کمک‌های جمع‌آوری شده از ابتدای سال جاری به ایلنا گفت: در حوزه صدقات از ابتدای امسال ۵۲ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شده است. همچنین حدود ۳۲۰ میلیارد تومان کمک‌ مردمی برای سیل‌زدگان جمع‌آوری شده و اطمینان داریم، این کمک‌ها ادامه دارد، چراکه بسیاری از خیرین برای ساخت مسکن در مناطق سیل‌زده نیز به ما کمک می‌کنند و پیش‌بینی ما این است که کمک‌های مردمی در خصوص سیل‌زدگان تا پایان سال از مرز ۴۰۰ میلیارد تومان نیز عبور خواهد کرد.

او با اشاره به کمک‌های کارمندان وزارت بهداشت برای ساخت مسکن در مناطق سیل‌زده ادامه داد: در وزارت بهداشت نیز کمپینی تشکیل شده و در این خصوص نیز با ما تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که کارمندان و مسوولان این وزارتخانه در خصوص ساخت مسکن به ما کمک کنند. معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد در خصوص جمع‌آوری صندوق‌های خیابانی صدقات گفت: در سال گذشته ۲۹ درصد از صندوق‌های صدقات خیابانی و به عبارتی حدود ۸۰ هزار صندوق که در محل‌های ناامن قرار داشتند، در استان‌های مختلف جمع‌آوری شد که یک رکورد در زمینه خود محسوب می‌شود. از سوی دیگر تلاش کردیم صندوق‌های صدقات خانگی و داخل اماکن و سازمان‌ها را افزایش دهیم.

رقابت ناسالم با انحصار در واردات تجهیزات پزشکی

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ایجاد رانت با متوقف نشدن انحصار در واردات تجهیزات پزشکی مشهود است، گفت: سیستم نسخه‌نویسی در حوزه پزشکی بر پایه اصول علمی و استاندارد محور نیست.

محمدجواد جمالی نوبندگانی درباره وضعیت دارو در حوزه بهداشت و درمان، گفت: به عنوان پزشک عرض می‌کنم، سیستم نسخه نویسی در حوزه بهداشت ودرمان در کشورمان بر طبق اصول علمی و استاندارد نیست واین مساله وضعیت تامین دارو در کشور را با چالش روبرو کرده است. نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بهبود عملکرد داروخانه‌ها در کشور نیازمند پیوستن به مدیریت علمی است زیرا بسیاری از داروخانه‌ها در کشور به طریق علمی مدیریت نمی‌شوند و این در حالی است که یکی از بی‌ضابطه‌ترین کشورها در حوزه پزشکی برای نوشتن، سونوگرافی،‌ام آر‌ای و سی تی اسکن هستیم. او ادامه داد: متاسفانه محدویت برای تجویز عسکبرداری‌های پزشکی برای پزشک در حوزه بهداشت و درمان وجود ندارد واین امر موجب می‌شود برخی از پزشکان بی‌ضابطه در خواست تصویربرداری‌های مکرر در حوزه پزشکی برای بیماران کنند اما اگر نظارت بر عملکرد پزشک در دستور کار قرار بگیرد، می‌توان بسیاری از هزینه‌های عکسبرداری پزشکی در حوزه بهداشت ودرمان را کنترل کرد. جمالی نوبندگانی به خانه ملت گفت: اجرای جامع پرونده الکترونیکی راهکاری اساسی برای کنترل نسخه نویسی توسط پزشکان است تا مشخش شود تا چه میزان تجویز عکسبرداری پزشکی در حوزه بهداشت و درمان با ضرورت همراه است. نماینده مردم فسا در مجلس افزود: راهنمایی بالینی در حوزه پزشکی و بهداشت ودرمان هنوز به طریق جامع عملیاتی نشده است و ما در این زمینه متاسفانه شاهدشکل‌گیری رقابت‌های ناسالم در خرید تجهیزات پزشکی در حوزه بهداشت ودرمان هستیم. او ادامه داد: واردات تجهیزات پزشکی یکی از پرسودترین تجارت‌ها در کشور ما تلقی می‌شود و از همین رو متاسفانه با ایجاد انحصار در واردات تجهیزات پزشکی شاهد شکل‌گیری رانت و روابط ناسالم در این حوزه بسیار کاربردی هستیم.

 

ارسال نظر