اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۷۳۶

آثار مشهود تحریم‌ها بر مبارزه با مواد مخدر

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: تحریم‌ها در کمک‌های سازمان ملل در حوزه مبارزه با مواد مخدر تاثیر داشته و این نهادها ملاحظات بسیاری را در قالب تحریم‌ها رعایت می‌کنند. مسعود زاهدیان افزود: بعد از روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در ایران و مطالبات مسوولان ایرانی در مورد پرداخت سهم کشورهای اروپایی در مبارزه با مواد مخدر پیگیری‌هایی انجام شد و آنها هم جلساتی را در حوزه‌های مختلف برگزار کردند ولی عملا تغییری در روند فعالیتشان نداشته‌اند. او به مهر گفت: بودجه‌هایی که سازمان ملل و نهادهای مربوطه از آن صحبت می‌کنند بسیار ناچیز است و این‌گونه نیست که تمام این بودجه در اختیار ما قرار بگیرد، به عنوان مثال اگر رقم یک میلیون دلار بودجه برای کمک در نظر بگیرند حدود ۵۰۰ هزار دلارش صرف خرج‌های خودشان می‌شود و ۵۰۰ هزار دلار باقیمانده دیگر را به ما می‌دهند. رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: بودجه‌هایی که این افراد در نظر می‌گیرند بسیار ناچیز است و متناسب با کاری که ایران برای مبارزه با مواد مخدر انجام می‌دهد، نیست. زاهدیان با تاکید بر ناچیز بودن کمک‌های بین‌المللی به ایران در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: ما خودمان سالانه مبالغ زیادی برای این موضوع هزینه می‌کنیم ولی کمک‌هایی که آنها برای ایران درنظر می‌گیرند ماننده قطره‌ای در این دریا است. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نماینده سازمان ملل ادعا می‌کند تحریم‌ها تاثیری بر حمایت‌های ما از ایران و ارسال کمک به این کشور نداشته، گفت: این موضوع کاملا اشتباه است، تحریم‌ها در کمک‌های سازمان ملل تاثیر داشته و این نهادها ملاحظات بسیاری را در قالب تحریم‌ها رعایت می‌کنند.

اسکان دایمی مرزنشینان تضمین‌کننده امنیت و آرامش

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه افزایش گذرگاه‌های مرزی در منطقه به نفع مردم ضعیف و کم‌درآمد است، گفت: استفاده از ظرفیت مرزها و اسکان دایمی مرزنشینان تضمین‌کننده امنیت و آرامش کشور است. علی کرد، درخصوص راهکارهای توسعه اقتصادی و رونق تولید و اشتغال در استان‌ها و شهرهای مرزی کشور، به خانه ملت گفت: درخواست نمایندگان شهر‌ها و استان‌های مرزی در فراکسیون مرزنشینان این است که نباید تنها نگاه امنیتی به مرزها داشته باشیم، بلکه باید به ابعاد سکونتگاهی، اقتصادی، اشتغال و حضور مرزنشینان در مرز‌ها نیز توجه کنیم. نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه، کورین در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه باید دیدگاه همه مسوولان کشور نسبت به مرز تغییر کند، چرا که مرز برای توسعه کشور فرصت است نه تهدید، افزود: ما نمایندگان فراکسیون مرزنشینان به صورت متعدد با وزارت کشور در خصوص مشکلات مرز و مرزنشینان گفت‌وگو و مکاتبه کرده‌ایم، چرا که رسالت و وظیفه اصلی این وزارتخانه تامین امنیت مرزها است، بر همین اساس وزارت کشور به وظیفه خودش به خوبی عمل کرده و پیشنهاداتی را برای طرح‌های توسعه تجاری و بازرگانی و گسترش استفاده از مرز‌ها را به هیات دولت ارایه کرده که به عقیده بنده بسیار خوب، قابل اجرا و به نفع امنیت ملی کشور و اشتغال پایدار مردم مرزنشین است. کرد با بیان اینکه توسعه طرح‌های تجاری مرز‌ها، بازارچه‌ها و گذرگاه‌های مرزی باید در برنامه‌های همه ارگان‌های کشور قرار بگیرد، اظهار کرد: بنده معتقدم برای ایجاد اشتغال پایدار در مرز‌ها باید پایانه‌ها و گمرک‌های مرزی رونق پیدا کرده و بستر مناسبی برای مبادلات کالا به کالا باشد.او خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز در 263 کیلومتر از مرز‌های شرق کشور تنها یک گذرگاه مرزی وجود دارد که بسیار بی‌نظم و بی‌برنامه بوده و به صورت سلیقه‌ای اداره می‌شود، پیشنهاد می‌کنم در طول مرز‌های شرقی کشور از خراسان شمالی، خرسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان تا ساحل دریای عمان باید گذرگاه‌های مرزی بیشتری بازگشایی نماییم.

امیدواری «ابتکار» برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طی هفته دولت کارنامه‌ای ارایه خواهد شد که در آن مشخص خواهد شد دستگاه‌های دولتی تا چه میزان از ظرفیت بانوان به عنوان مدیر دولتی استفاده کرده‌اند.

معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران در بجنورد با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر اینکه ۳۰ درصد از مدیران دولت باید از میان بانوان باشند، افزود: این امر در حال بررسی است و در هفته دولت این کارنامه ارایه خواهد شد که هم در سطح وزرا و هم در سطح استان‌ها تا چه میزان این امر تحقق یافته است. وی در پاسخ به این سوال که آیا شاهد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها طی دولت تدبیر و امید خواهیم بود؟ ادامه داد: امیدوار هستیم با پیش بینی انجام شده و اقداماتی که از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته همچون مناسب‌سازی‌های صورت گرفته، ایجاد ورودی‌های جدا، مسیر جدا، محل نشستن جدا و صحبت‌هایی که با هواداران داشته‌ایم، بتواند به این امر کمک کند. ابتکار در ارتباط با اینکه آیا برای بانوان شاغل مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مهم‌ترین مشوق تعادل بین کار و خانه برای زنان است به‌طوری که زنان علاقه‌مند که در عین حال در حال کار کردن هستند، بتوانند نقش محوری را در خانه نیز ایفا کنند. وی توضیح داد: برقراری این تعادل الزاماتی همچون ارایه مرخصی دارد که در حال حاضر بانوان مشغول به کار مشمول دریافت مرخصی زایمان 9 ماهه و... می‌شوند و تاکید ما بر این است که این امر در بخش خصوصی نیز اجرا شود.

 

ارسال نظر