اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۶۷۳

توضیح پلیس درباره ماجرای حامد زمانی در فرودگاه

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور توضیحاتی را درباره ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی از یک خواننده در فرودگاه مهرآباد ارایه کرد. حسن مهری با اشاره به حواشی منتشر شده پیرامون دستگیری خواننده‌ای به نام حامد زمانی، گفت: ساعت 7:45 روز پنج‌شنبه سوم مردادماه، فردی به نام حامد زمانی به همراه فرد دیگری برای پرواز به مقصد کرمان، وارد فرودگاه مهرآباد شدند که ماموران گیت ورود پس از بازرسی کیف فرد همراه این خواننده متوجه وجود ادوات ممنوعه شده و آن را متوقف کردند.وی با بیان اینکه در این حین این خواننده به علت توجیه نبودن ضمن حمایت بی‌مورد از فرد مجرم، در انجام وظایف پلیس نیز دخالت کرد، گفت: این خواننده حتی اقدام به فیلمبرداری غیرقانونی از اقدامات پلیس فرودگاه کرد که ماموران پلیس متوجه این موضوع شده و گوشی تلفن همراه وی را ضبط کردند. مهری با بیان اینکه برای این خواننده و فرد همراهش پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: این پرونده به مقام قضایی ارجاع شده و با قرار التزام به حضور نامبرده، وی آزاد شد.رییس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه این خواننده هنگام اخذ گوشی مقاومت کرده، گفت: هیچ گونه درگیری میان پلیس با «حامد زمانی» رخ نداده است و مدارک و مستندات تصویری این حادثه نیز نزد پلیس فرودگاه وجود دارد.مهری با بیان اینکه این پرونده در حال پیگیری از سوی پلیس است و متهم نیز در پی درگیری با ماموران فرودگاه به دادسرا احضار شده، گفت: هر کس در هر مقامی که باشد اگر مرتکب تخلفی شود، پلیس موظف است که طبق قانون با وی برخورد کند و در این پرونده نیز همین رفتار انجام شد.

شرط معافیت والیبالیست‌های تیم‌ملی جوانان از سربازی

درپی قهرمانی تاریخی اعضای تیم‌ملی والیبال جوانان در مسابقات جهانی، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح شرط بهره‌مندی اعضای این تیم از معافیت سربازی را تشریح کرد.موسی کمالی با تبریک قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در مسابقات جهانی بحرین، درباره اینکه آیا این افراد از سربازی معاف می‌شوند یا خیر، اظهار کرد: برابر مقررات امکان معافیت این افراد از سربازی وجود دارد، اما شرط آن این است که فرد مشمول خدمت سربازی بوده و اصطلاحا وارد سن مشمولیت شده باشد. یعنی سن باید از ۱۸ سال و یک روز به بالا باشد. کمالی درباره آن دسته از والیبالیست‌های جوانی که سن‌شان کمتر از ۱۸ سال است، به ایسنا گفت: این افراد با توجه به اینکه به سن مشمولیت نرسیده‌اند، شامل این مقررات نخواهند شد.رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در مورد اینکه آیا امکان ذخیره این معافیت برای والیبالیست‌های کمتر از ۱۸ سال وجود دارد یا خیر، گفت: چنین امکانی وجود نداشته و همانطور که گفتم شرط این است که این افراد هنگام قهرمانی سن‌شان ۱۸ سال و یک روز به بالا باشد. بنابراین اگر افرادی در این تیم دارای این شرایط باشند می‌توانند از معافیت سربازی بهره‌مند شوند.

اما و اگرهای تحویل متادون به معتادان

مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان‌شناسی ایرسا با انتقاد از پیشنهاد ارجاع معتادان به داروخانه‌های دولتی برای تهیه «متادون»، این موضوع را باعث کاهش مدت زمان ماندگاری معتادان روی درمان و ترک اعتیاد دانست.سعید صفاتیان با بیان اینکه بحث ورود مراکز خصوصی برای درمان اعتیاد از سال ۸۱ آغاز شد است، افزود: در آن زمان فقط سازمان بهزیستی بود که درسطح کشور مراکزی داشت که برای درمان معتادان خود معرف در کشور اقدام می‌کردند اما از آن زمان تصمیم گرفته شد تا از بخش خصوصی هم برای درمان معتادان استفاده کنیم. ابتدا بحث بر سر این بود که مسوولیت مراکز خصوصی باید بر عهده روانپزشکان یا پزشکان عمومی باشد، بعد از چند ماه در نهایت به این جمع‌بندی رسیدند که باید پزشکان عمومی در آنجا مشغول به کار شوند چراکه آن زمان تعداد متخصصان روانپزشکی کم بود و نمی‌توانستند تمام معتادان را پوشش دهند.او در ادامه گفت: موضوع بعدی درباره مرجع اعطای مجوز مراکز بود که از سوی سازمان بهزیستی ارایه شود یا وزارت بهداشت؛ که در آن زمان مصوب شد مجوزها زیرنظر وزارت بهداشت با هماهنگی بهزیستی ارایه شود. در ادامه نیز از سال ۱۳۸۲ دانشگاه تهران با راه‌اندازی دوره‌های آموزشی MMT (درمان نگهدارنده با متادون) را شروع کرد و برنامه‌های درمان اعتیاد به این ترتیب به شکل رسمی با مجوز کمیته درمان و ستاد مبارزه بامواد مخدر در ایران شروع شد. این درمان‌گر اعتیاد با بیان اینکه این مسیر طی این سال‌ها فراز نشیب‌های زیادی داشته است، به ایسنا گفت: بخش خصوصی تاکنون نزدیک به ۷۵۰۰ مرکز درمان نگهدارنده با متادون در کشور راه‌اندازی کرده است. به‌طوری‌که هر مرکز شامل روان شناس، پزشک، مددکار و پرستار است و نزدیک به ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر از سیستم بهداشتی کشور در این حوزه مشغول به کار هستند.صفاتیان با اشاره به اینکه ایران یکی از سه سیستم بزرگ درمانی دنیا را دارد، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته شاهد فشارهای زیادی روی این گروه بوده‌ایم. با این وجود ۷۵۰۰ مرکز درمان در کشور توانسته‌اند طی سال‌های گذشته نزدیک به ۷۰۰ هزار معتاد را تحت درمان قرار دهد. وی ادامه داد: این ۷۰۰ هزار نفر باید هر صبح از سیستم قاچاق مواد می‌خریدند اما با سیستم درمان دیگر این کار را نمی‌کنند. هزینه‌ای که این ۷۰۰ هزار نفر باید در یک سال به فروشندگان مواد پرداخت می‌کردند نزدیک به هزار میلیارد تومان است.

 

ارسال نظر