اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۵۸۴

تفکیک زباله از مبدا، راه مقابله با زباله‌گردی کودکان

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی، خواستار برخورد قاطع و جدی شهرداری با عاملان به‌کارگیری کودکان در مراکز پسماند شد و تفکیک زباله از مبدا را راهکار مقابله با زباله‌گردی کودکان دانست. حبیب‌الله مسعودی‌فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در مورد فعالیت کودکان در مراکز پسماند، گفت: نشست‌های متعددی را در این رابطه با شهرداری داشتیم زیرا کودکان در مراکز پسماند دو گروه هستند؛ یک گروه با هیچ موسسه و پیمانکار شهرداری کار نمی‌کنند و یک گروه با پیمانکاران شهرداری کار می‌کنند. مسعودی‌فرید با اشاره به برگزاری همایش اخیر روز جهانی مقابله با کار کودک در ایوان شمس با حضور شهردار تهران، افزود: در گفت‌وگویی که با مسوولان شهرداری داشتیم مطرح شد که برای رفع ریشه‌ای این معضل باید به موضوع تفکیک زباله از مبدأ توجه جدی داشته باشیم و بی‌شک اگر شهرداری این کار را انجام دهد، موضوع پسماند حل و فصل می‌شود و از سویی درآمدزایی و اشتغال‌زایی برای شهر تهران را در پی دارد. او یادآور شد: همواره موضوع برخورد جدی شهرداری با پیمانکاران و کارفرمایانی که کودکان را به کار می‌گیرند در نشست‌های مختلف مطرح کردیم و درخواست ما این بود که موضوع برخورد با پیمانکارانی که با شهرداری کار می‌کنند و تفکیک زباله از مبدأ مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا یکی از بدترین اشکال کار کودکان فعالیت در مراکز پسماند و زباله‌گردی است. او با یادآوری اینکه تفکیک بیش از 90 درصد زباله‌های کشور آلمان از مبدا انجام می‌شود، به خانه ملت گفت: در حال حاضر بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است و مقام معظم رهبری بر آن تأکید زیادی دارند و در واقع از طریق تفکیک زباله از مبدا و مدیریت پسماند می‌توانیم سرمایه درونی کشور را افزایش داد و راهکاری بسیار موثر برای حفظ سرمایه است و بطور قطع یک روز تأخیر در این موضوع باعث از دست رفتن فرصت‌های بزرگ است.

پذیرش ۸ هزار معتاد متجاهر در تهران برای درمان

معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران از پذیرش بیش از ۸ هزار معتاد متجاهر در مراکز ماده ۱۶ خبر داد. فرزانه جوادی درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر گفت: در سال ۹۷ و در سه ماهه اول امسال ۱۲ هزار و ۳۹۰ فرد بیمار برای ترک و درمان وارد مراکز درمانی استان تهران شدند. او گفت: همچنین در سه ماهه اول سال ۹۸ نیز ۷ هزار و ۹۹۴ معتاد متجاهر وارد مراکز غربالگری شدند که در نهایت ۴ هزار و ۸۰۴ نفر آنها پذیرش شدند. معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران، به مهر گفت: افرادی که منع پذیرش می‌شوند بیماران خاص، بیماران روانی مزمن یا افرادی هستند که شرایط پذیرش در مراکز اقامتی را نداشتند. به گفته او، برخی از کارتن‌خواب‌هایی که جمع‌آوری شدند اتباع بیگانه بودند که به اداره اتباع وزارت کشور تحویل داده شدند. جوادی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۳۶۲ مرد در مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ پذیرش شدند، گفت: همچنین ۱۰۵ نفر زن معتاد در این مراکز پذیرش شدند. وی افزود: در مراکز ماده ۱۶ نیز ۸ هزار و ۹۳۳ معتاد متجاهر مرد در 7 مرکز غیردولتی پذیرش شده و خدمات می‌گیرند.

معافیت از مالیات پزشکان تا سقف ۳۳ میلیون تومان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ضمن تکذیب خبر معافیت مالیاتی ۳۳۰ میلیون تومانی پزشکان، گفت: طبق مصوبه مجلس حقوق‌های تا سقف دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سالانه  ۳۳ میلیون تومان در سال ۹۸ از پرداخت مالیات معاف هستند که پزشکان نیز شامل آن می‌شوند. حیدر علی عابدی در پاسخ به این سوال که آیا معافیت مالیاتی پزشکان تا سقف 330 میلیون تومان صحت دارد، گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی حقوق‌های تا سقف دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در سال ۹۸ از پرداخت مالیات معاف است، بنابر این معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۴ /۱۲/ ۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۸ سالانه مبلغ سیصد و سی میلیون (۰۰۰/۰۰۰/ ۳۳۰) ریال تعیین شده است، بنده این موضوع را در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها عنوان کرده بودم و به اشتباه سیصد و سی میلیون تومان تعبیر شده که به هیچ عنوان صحت ندارد. نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معافیت مالیاتی تا سقف 2 میلیون و 750 هزار تومانی برای کسر هزینه‌های اداره دفاتر و مطب‌ها در نظر گرفته شده است، به خانه ملت گفت: ارایه اظهارنامه مالیاتی از سال98 به بعد برای همه مشاغل الزام آور بوده و حتی اگر آن مشاغل از پرداخت مالیات معاف هم باشند، باید اظهار‌نامه مالیاتی خود را تکمیل کرده و ارایه کنند، چرا که میزان مالیات و معافیت صرفاً بر اساس همان اظهار نامه تعیین می‌شود. این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه مجلس وجود کارتخوان در مطب‌ها الزامی است، افزود: با توجه به اینکه امروزه اکثر افراد پول نقد به همراه ندارند و از کارت‌های بانکی استفاده می‌کنند، مقرر شد پزشکان به جهت رفاه بیماران در مطب‌های خود از دستگاه کارتخوان استفاده کنند. او با تاکید بر اینکه برای اخذ مالیات به‌حساب افراد مراجعه نمی‌شود، ادامه داد: متاسفانه برخی از پزشکان تراکنش‌های دستگاه کارتخوان را در محاسبه مالیات بر درآمد تاثیرگذار می‌دانند، در صورتی که محاسبه مالیات بر درآمد پزشکان، تنها بر اساس اظهارنامه مالیاتی‌ تعیین می‌شود.

 

ارسال نظر