اخبار

۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۴۲۳

برخورد قضایی با مخربان اراضی ملی

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از تصرفات و ساخت و ساز‌های غیرمجاز روستای زیارت گرگان گفت: متخلفان تخریب اراضی ملی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. حمید ظهرابی به همراه اعضای کارگروه فرا قوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری کشور از عرصه‌های طبیعی آسیب دیده حومه گرگان از جمله روستاهای زیارت و توشن و مناطق النگدره، نهارخوران و سروش جنگل بازدید و وضعیت تخریب اراضی ملی و ساخت و سازهای غیرمجاز را بررسی کرد.ظهرابی در حاشیه این بازدید گفت: متاسفانه هم در اراضی ملی و هم مستثنیات در این عرصه‌ها تغییر کاربری مشاهده می‌شود که سازمان امور اراضی جهاد کشاورزی در مستثنیات و سازمان جنگل‌ها و مراتع و محیط زیست در خصوص اراضی منابع ملی مسوول هستند و هر مقدارکه تخریب صورت گرفته بایستی شناسایی و به مراجع قضایی معرفی و برخورد شود .

پیشرفت گام به گام برنامه پزشک خانواده

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ۱۲ گام برای اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده در کشور گفت: آموزش عمومی و اختصاصی پزشکان در حوزه پزشک خانوار از اصلی‌ترین دغدغه‌های وزارت بهداشت در این زمینه است. علیرضا رییسی پرونده الکترونیک سلامت را به عنوان زیرساخت اصلی پزشک خانوار و نظام ارجاع معرفی کرد و گفت: کار پزشک خانوار در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و روستاها در حال انجام است. اما در مورد کلان‌شهرها با توجه به استقرار مراکز جامع سلامت و مدلی که در آن ۱۲ گام برای اجرای پزشک خانوار تعریف کردیم، در حال پیشروی هستیم. نباید فراموش کرد که گام اصلی در این بخش، استقرار پرونده الکترونیک سلامت است. او افزود: تاکنون پیشرفت خوبی صورت گرفته است و همین روند در آینده نیز دنبال می‌شود. از نیمه دوم سال جاری گام‌های بعدی پزشک خانوار مرحله به مرحله پیش می‌رود. رییسی به ایسنا گفت: بحث به کار بردن پرونده الکترونیک سلامت در هر دو بخش خصوصی و دولتی در خدمات سطح یک سرپایی لازم‌الاجرا بوده و تمام پزشکان موظف به رعایت آن هستند. گام بعدی ما ارایه اختیار انتخاب پزشک خانوار به افراد است و همانطور که مراقبین سلامت را استقرار دادیم و ۲۵۰۰نفر تحت پوشش مراقبین سلامت هستند، مقوله پزشکان خانوار نیز به همین نحو دنبال خواهد شد.

ابتکار «دو تابعیتی» بودنش را تکذیب کرد

روابط عمومی معاونت ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده طی اطلاعیه‌ای دو تابعیتی بودن معصومه ابتکار را تکذیب کرد. در متن منتشره این معاونت آمده است: در شرایطی که کشور یکی از بدترین حملات از سوی امریکا را در قالب تروریسم اقتصادی و جنگ رسانه‌ای تجربه می‌کند و نیازمند وحدت و همدلی است، فردی از نمایندگان مجلس فهرستی مجعول را منتشر و تعدادی از خادمین کشور را به داشتن تابعیت کشورهای خارجی و از جمله امریکا متهم می‌کند. در ادامه تاکید شده است: لازم است اعلام نماید هرگونه تابعیت به غیر از تابعیت ایرانی در مورد خانم معصومه ابتکار معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده دروغ بوده و ضمن تکذیب آن، حق شکایت علیه افترا زنندگان و انتشاردهندگان آن به قصد تشویش اذهان عمومی را محفوظ می‌داند. این در حالی است که قبلا هم شکایتی از این نماینده بابت اکاذیب دیگری انجام شده که متاسفانه هنوز به جایی نرسیده است.

ضریب بالای سلامت خون‌های اهدایی در ایران

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: خون‌های اهدایی در ایران دارای بالاترین ضریب سلامت و امنیت در منطقه امرو (مدیترانه شرقی) و دارای رتبه سلامتی بالایی در دنیاست. بشیر حاجی بیگی افزود: چهل و شش سال از تاسیس سازمان انتقال خون می‌گذرد و اهدای خون را با ۲۰۰ هزار اهدای خون در سال شروع کردیم و اکنون به همت اهدا‌کنندگان به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد اهدای خون رسیده‌ایم. او با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی سازمان انتقال خون گفت: اکنون همکار سازمان جهانی بهداشت در امر آموزش و پژوهش هستیم که این همکاری از سال ۱۳۹۶ تاکنون تمدید شده است. سخنگوی سازمان انتقال خون به اجرای طرح غربالگری اهدا‌کنندگان بار اول و واکسیناسیون هپاتیت B برای اهدا‌کنندگان مستمر (با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) اشاره کرد و افزود: این طرح سال گذشته ۴۵ درصد پیشرفت داشت و مهر امسال فاز دوم آن آغاز می‌شود و امیدواریم تمامی این اهدا‌کنندگان در این طرح واکسینه شوند، چراکه این طرح ضریب امنیت و سلامت خون را در اهدا‌کنندگان مستمر خون افزایش می‌دهد. او تاکید کرد: درمنطقه مدیترانه شرقی ۲۰ درصد خون منطقه در ایران اهدا می‌شود و نرخ پایین شیوع عفونت‌های منقله از راه خون در ایران مثال زدنی و رتبه اول در منطقه است. حاجی‌بیگی با اشاره به میانگین ۶۰ درصدی اهدای مستمر خون در ایران گفت: اکنون برخی از استان‌ها شاخص بالاتری دارند و بطور مثال استان سمنان به اهدای مستمر ۸۰ درصدی رسیده است.

 

ارسال نظر