نظم درپرداختیها حفظ شود، بدون شک توجه به خرد جمعی در تعالی سازمان بیمه سلامت تاثیرات قابل توجهی خواهد داشت. طاهر موهبتی افزود: سازوکار استفاده از ایدههای نو درسازمان بیمه سلامت وجود دارد، به عنوان مثال بخش قابل توجه اصلاحات سال گذشته درخصوص مدیریت منابع مرهون و مدیون پیشنهادات همکاران درسایراستانها بود، البته باید درمرحله اجرا به مباحث مهمی درجهت تشویق نیروی انسانی توجه کرد. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، با اشاره به اینکه استفاده از این پیشنهادات و ایدهها بخشی از مشکلات بیمه رایگان را حل کرد تصریح کرد: متاسفانه تاکنون این مساله نهادینه نبوده و تنها درمقاطعی مورد توجه قرار میگرفت، اما مهم این است که درفرآیند نظام پیشنهادات این مساله جدی تلقی شود. موهبتی بیان کرد: دربخش حذف دفترچه، استفاده از کارت هوشمند و آیتی، استفاده از خرد جمعی از اهمیت بسزایی برخوردار است. وی درخصوص آخرین وضعیت پرداختیهای سازمان بیمه سلامت به مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد گفت: خوشبختانه تاکنون مطالبات برای ۷۰ درصد اردیبهشت ماه و ۳۰ درصد باقی مانده فروردین پرداخت شده است؛ درحقیقت ۱۰۰ درصد مطالبات فروردین ۹۸ و ۷۰ درصد اردیبهشت دانشگاهها و مطالبات خرداد داروخانهها پرداخت شده است. موهبتی تاکید کرد: البته برای سال ۹۷ همچنان بدهی وجود دارد، اما به دلیل استانداردهای مالی سال ۹۷ بسته شده و از منابع دیگری پرداختیها صورت میگیرد، بنابراین درحال حاضر داروخانهها ۲.۵ ماه از سال ۹۷ طلب داشته و بخش دولتی نیز ۳.۵ ماه از سال گذشته طلب دارد؛ لذا امیدواریم طی ۱۰ روز آینده مطالبات مابقی ارایهدهندگان خدمت دراردیبهشت پرداخت شود. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: از سوی دیگر به دنبال این هستیم که ۵۰ درصد بدهیها به بخش فیزیوتراپی، تصویربرداری، پزشکان و بخش پاراکلینیک را پرداخت کنیم، ضمن اینکه برای سطح یک روستاییان نیز مطالبات اردیبهشت پرداخت شده است؛ بنابراین از مراکز ارایهدهنده خدمت تقاضا داریم برکیفیت خدمت و مشتری مداری تاکید داشته، تا میزان رضایتمندی مردم از خدمات افزایش پیدا کند.