شهرداری عوارض ساخت و ساز را به مدارس بدهد

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۸۷۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به طرح اختصاص پنج درصد عوارض ساخت‌وساز شهرداری به مدارس تهران گفت: طرحی را در شورای آموزش و پرورش تصویب و به عنوان پیشنهاد به شورای شهر تهران ارایه کردیم که براساس آن درخواست داریم؛ شهرداری ۵ درصد عوارض ساخت و ساز را به ما بدهد.

عبدالرضا فولادوند در پاسخ به این سوال که با این وضعیت احتمال افزایش تاسیس مدارس غیردولتی وجود دارد؟ به ایلنا گفت: ما وظیفه داریم، طبق برنامه ششم توسعه ۲۴ درصد از دانش‌آموزانمان را تحت پوشش مدارس غیردولتی قرار دهیم، اما این آمار اکنون ۱۸ درصد است.

فولادوند، در پاسخ به این سوال که طبق قانون شهرداری باید درصدی از بودجه خود را به ساخت و نوسازی مدارس اختصاص دهد. آیا این کار در حال حاضر انجام می‌شود؟ گفت: پیش‌تر از سوی شهرداری هزینه‌ها به شکل غیرمتمرکز پراخت می‌شد، اما ما درخواست کردیم که این‌بار به شکل متمرکزی هزینه پرداخت شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران در این خصوص توضیح داد: ما طرحی را در شورای آموزش و پرورش تصویب کردیم و به عنوان پیشنهاد به شورای شهر تهران ارایه دادیم. طی این طرح درخواست کردیم که شهرداری ۵ درصد عوارض ساخت و ساز را به ما بدهد یا اینکه شهرداری تهران در زمین‌هایی که ما در مناطق به آنها می‌دهیم هر سال یک مدرسه بسازد و بدین صورت به آموزش و پرورش کمک کند.

فولادوند اضافه کرد: این طرح در شورای آموزش و پرورش تصویب و حالا به شواری شهر پیشنهاد شده است. ما قبلا چنین طرحی نداشتیم و این اقداما کاملا جدید است، اما قبل از انقلاب چنین طرحی بوده و ما حالا می‌خواهیم دوباره آن را احیا کنیم. البته اعضای شورای شهر هم از آن استقبال کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان اظهار داشت: ما در دو، سه روز گذشته این طرح را به شورای شهر دادیم و بعد از اینکه توسط شورای شهر مصوب شد، توسط شهرداری اجرا می‌شود. این پنج درصد مبلغ مشخصی ندارد و به میزان ساخت و ساز بستگی خواهد داشت.

 

ارسال نظر