اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۲۶ - ۰۰:۳۳:۵۳
کد خبر: ۱۴۸۷۸۷

نیاز به هزار میلیارد تومان برای پاکسازی زباله‌های شمال

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس دهم با بیان اینکه پاکسازی تنها بخشی از زباله‌ها و پسماندها در شمال کشور نیازمند تزریق اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومانی است، گفت: استان مازندران ۶ برابر شاخص جمعیتی‌اش به مسافرین و گردشگران خدمات ارایه می‌دهد. علی اسماعیلی درباره مشکلات کنونی استان مازندران برای خدمات رسانی به گردشگران گفت: استان مازندران 3میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد و تقریبا 5الی 6برابر جمعیتی که دارد به مسافرین و گردشگران خدمات ارایه می‌دهد بنابراین جا دارد نگاه ویژه به مقوله گردشگری در استان مازندران داشته باشیم. او با بیان اینکه حجم گسترده زباله‌ها، ترافیک سنگین، معضل فاضلاب از مشکلات اساسی استان مازندران که می‌بایست با برنامه‌ریزی کاربردی برطرف شود تصریح کرد:  طبق برآوردهای اتخاذ شده برای رفع بخشی از معضل زباله‌ها و پسماندها ما نیازمند تزریق اعتبار 1000 میلیارد تومانی هستیم. او به خانه ملت گفت: طی جلسه‌ای که میان نمایندگان مازندران و شمال کشور با وزیر صنعت، معدن وتجارت برگزار شد بر این مساله تاکید شد که از کارخانجاتی که کالاهای آلاینده تولید می‌کنند، عوارض اخذ شود تا بتوان عوارض مذکور را صرف هزینه رفع معضل پسماندها و زباله هادر استان مازندران کرد. اسماعیلی افزود: زیر ساخت‌های گردشگردی استان مازندران تناسبی با میزان ورود توریست ندارد و این در حالی است که برای ارتقای صنعت گردشگری می‌بایست امکانات گردشگری با شاخص‌های جمعیتی توریست همخوانی داشته باشد.

بهزیستی ۲۰۰ میلیاردتومان درماه مستمری می‌دهد

رییس سازمان بهزیستی گفت: ماهانه ۲۰۰ میلیارد تومان به یک میلیون و ۸۰ هزار خانوار مستمری بگیر زیرپوشش این سازمان پرداخت می‌شود. وحید قبادی دانا افزود: یک میلیون و ۴۵۸ هزار فرد دارای معلولیت و ۲۴۰ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش این سازمان است. وی گفت: افراد زیر پوشش سازمان بهزیستی در هزار مرکز توانبخشی، ۱۶ هزار مرکز روزانه، ۱۵ هزار مهد کودک، ۶۵۰ مرکز شبه خانواده و ۲۸۰ مرکز مشاوره ژنتیک از خدمات این سازمان بهره می‌گیرند. قبادی دانا افزود: ۲۲ هزار نفر به‌طور مستقیم در سازمان بهزیستی خدمت می‌کنند که ۷۰ درصدشان تحصیلات دانشگاهی دارند. وی گفت: ۹۲ درصد فعالیت‌های بهزیستی را موسسات مردم نهاد و خیریه‌ها انجام می‌دهند. رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: ۲۶ هزار معلول ضایعه نخاعی زیر پوشش این سازمان هستند که ۲۴ هزار نفرشان حق پرستاری دریافت می‌کنند. قبادی دانا گفت: مستمری خانواده‌های تک نفره از ۵۳ هزار تومان به ۱۶۰ هزار تومان افزایش یافته است. او افزود: تعداد خانوارهای تحت پوشش بهزیستی از ۵۰۰ هزار خانوار در سال گذشته به یک و نیم میلیون نفر در سال جاری افزایش یافته است که خیلی از آنها بیش از ۱۵ سال در انتظار زیر پوشش قرار گرفتن بودند. ‌قبادی دانا گفت: اعتبارات سازمان بهزیستی برای پرداخت مستمری از ۱,۷۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲,۷۶۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است. وی افزود: سازمان بهزیستی شهریه ۳۲ هزار تن از افراد زیر پوشش را پرداخت می‌کند. رییس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بیش از ۳۴۸ هزار معلول ذهنی و ۱۱۶ هزار بیمار مزمن در مراکز نگهداری شبانه روزی و روزانه این سازمان نگهداری می‌شوند. قبادی دانا افزود: از ۱۲۰۰ شرکت‌کننده در آزمون استخدامی معلولان در سال گذشته ۱۱۵ نفر پذیرفته شده‌اند. او گفت: برای اشتغال به کار معلولان ۱,۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض الحسنه ۴ درصد با بازپرداخت پنج ساله اختصاص یافته است که به کارفرمایان به ازای اشتغال هر معلول ۵۰ میلیون تومان تسهیلات داده می‌شود. قبادی دانا افزود: تاکنون ۱۱۰ هزار مسکن برای خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی ساخته شده و ۵۰ هزار واحد دیگر در دست ساخت است و همزمان ۱۱۳ هزار خانوار در نوبت هستند.

نیاز به یارانه صادراتی برای صنایع دستی

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه حضور پایدار در بازار بین‌المللی صنایع دستی نیازمند تزریق یارانه صادراتی است، گفت: دولت بیمه قالی‌بافان را جدی بگیرد زیرا هنرمندان بدون بیمه فاقد امنیت شغلی اصولی و کارآمد هستند. مهدی مقدسی با بیان اینکه برای خروج از اقتصاد نفتی و توسعه اشتغال پایدار یکی از راهکارهای اساسی برنامه‌ریزی جهت حمایت از چرخه تولید صنایع هنری است تصریح کرد: آثار هنری ایرانی به ویژه صنایع دستی و فرش کارنامه هنری درخشانی در عرصه بین‌المللی دارند زیرا تولید‌کنندگان فاخر ایرانی در حوزه صنایع دستی در عرصه بازار جهانی جایگاه مناسبی دارند. مقدسی افزود: قوانین مناسب برای حمایت از قالی بافان مصوب شده است اما متاسفانه قوانین مرتبط به‌طور کامل اجرایی نشده و این در حالی است که برای توسعه اقتصاد و شکل‌گیری اقتصاد بدون نفت می‌بایست ایجاد جوایز و مشوق صادراتی برای تولید کنندگان صنایع دستی برای ماندگاری در چرخه تولید در نظر گرفته شود. او به خانه ملت گفت: وزارت امور خارجه می‌بایست با تمرکز روی محورهای اقتصاد صادراتی زمینه صادرات صنایع دستی را به بازارهای بین‌الملل مهیا کند و این در حالی است که وزارت خارجه با رایزنی‌های بین‌المللی شرایط حضور هنرمندان ایرانی رادر نمایشگاه‌های بین‌المللی مهیا کند. او با بیان اینکه حضور پایدار در بازار بین‌المللی صنایع دستی نیازمند تزریق یارانه صادراتی است، یادآورشد: دولت بیمه قالی‌بافان را جدی بگیرد زیرا هنرمندان بدون بیمه فاقد امنیت شغلی اصولی و کارآمد هستند.

 

ارسال نظر