اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۶۰۶

توضیحات کمالی درباره سربازی ۳  بازیکن لیگ برتری

به دنبال انتشار برخی خبرهای ضد و نقیض در مورد سربازی سه نفر از فوتبالیست‌های تیم فوتبال ذوب‌آهن در تیم فوتبال تراکتور‌سازی، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح توضیحاتی را در این خصوص ارایه کرد. موسی کمالی در این باره به ایسنا گفت: سه نفر از بازیکنان تیم فوتبال ذوب‌آهن «احسان پهلوان»، «دانیال اسماعیلی‌فر» و «مهدی مهدی‌پور» در سال ۹۶ برای انجام خدمت سربازی فراخوان شدند و با توجه به اینکه تصمیم بر آن بود تا دوران سربازی مانع از فعالیت حرفه‌ای ورزشی آنان نشود، مقرر شد که این افراد دوران سربازی خود را در یکی از تیم‌های فوتبال نیروهای مسلح سپری کنند. کمالی با بیان اینکه این سه نفر برای انجام خدمت سربازی در اختیار تیم فوتبال تراکتور‌سازی قرار گرفتند، گفت: اخیراً در برخی از خبرها اعلام شده بود که تیم فوتبال تراکتورسازی حاضر به ترخیص این سه فوتبالیست نبوده و تیم فوتبال ذوب‌آهن خواستار بازیکنان خود است که این موضوع را مورد بررسی قرار دادیم و مشخص شد اخبار منتشر‌شده شایعه بوده و خدمت سربازی «احسان پهلوان» روزهای پایانی خود را سپری می‌کند. «دانیال اسماعیلی فر» و

«مهدی مهدی پور» نیز مدت کمی از دوران خدمت‌شان باقی مانده و پس از ترخیص و پایان خدمت می‌توانند به تیم‌های خود بازگردند.

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به تنباکو و سیگار

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از اختصاص ارز دولتی برای واردات تنباکو و سیگار خبر داد و گفت: با استفاده از ابزارهای نظارتی به این موضوع ورود و در صورت صحت به جد با آن برخورد خواهیم کرد.

پروانه سلحشوری با انتقاد از عدم مدیریت صحیح دولت در حوزه مدیریت بحران کاغذ تصریح کرد: متأسفانه ارز 4200 تومانی اختصاصی به کاغذ به هیچ عنوان موجب تعدیل قیمت کاغذ در بازار نشده است و متأسفانه این ارز دولتی فقط باعث ایجاد رانت و ویژه خواری عده‌ای سودجو شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارز 4200 تومانی برای کاغذ فقط به عده‌ای محدود می‌رسد که به راحتی کاغذ را با قیمتی آزاد در بازار به فروش می‌‎رسانند، به خانه ملت گفت: متأسفانه شاهد همین وضعیت در سایر کالاهای اساسی که ارز 4200 تومانی به آنها تعلق می‌‎گیرد نیز هستیم.

سلحشوری تأکید کرد: یکی از مسائلی که مجلس باید به‌طور جدی به آن ورود کند و از ابزارهای نظارتی خود در این خصوص استفاده کند، تعقیب و بررسی روند اختصاص ارز 4200 تومانی به کالاها است که این پول در اختیار چه کسانی است که هیچ تأثیری بر زندگی مردم عادی ندارد. وی درباره راه‌اندازی سامانه اختصاص ارز دولتی به افراد مشخص، گفت: این سامانه هم به تعدیل قیمت‌ها کمک نکرده و اصولا ماهیت چند قیمتی بودن نرخ هر کالایی قطعا موجب ایجاد فساد و رانت در بازار می‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: برخی شنیده‎‌ها حاکی از این است که ارز 4200 تومانی به واردات تنباکو و سیگار اختصاص پیدا کرده و این در حالی است که مردم در تأمین مایحتاج اولیه زندگی خود دچار مشکل هستند؛ اگر چنین موردی صحت داشته باشد حتما باید با آن برخورد جدی شود.

او یادآور شد: یکی دیگر از موضوعاتی که در خصوص نا بسامانی بازار کاغذ وجود دارد، مشخص نبودن متولی اصلی است که وزارت فرهنگ و وزارت صنعت، معدن و تجارت توپ را به زمین یکدیگر می‌اندازند؛ البته وزارت فرهنگ متولی محتوای کتب است و خرید، واردات و تخصیص آن به مصرف‌کننده باید از وزارت صنعت پیگیری شود.

هدایت تحصیلی ۲۸۰ هزار دانش‌آموز در سال

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش با اشاره به استقبال دانش‌آموزان در هدایت تحصیلی از رشته‌های مهارتی گفت: تاکنون رشته‎‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و علوم انسانی با استقبال بیشتری از سوی دانش‌آموزان رو به رو شده‌اند.

مسعود شکوهی درباره هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: در حال حاضر برای انجام هدایت تحصیلی نمون برگ شماره ۶ و نمون برگ شماره ۷ دانش‌آموزان را ارایه کرده‌ایم که دانش‌آموزان و اولیا می‌توانند، مراجعه کنند. این نمون برگ‌ها ویژه دانش‌آموزان پایه نهم و دانش‌آموزانی است که می‌خواهند انتخاب رشته تحصیلی‌شان را انجام دهند از این جهت این نمون برگ‌ها در مدارس قابل دسترس دانش‌آموزان است.او ادامه داد: در حال حاضر ۶۴۰ منطقه آموزشی این اقدام را انجام داده‌اند و تعداد اندکی از شهرستان‌ها کارهای هدایت تحصیلی دانش‌آموزانشان باقی مانده که ‌آن هم به خاطر مشکلات موجود در سامانه مدارس است. بالغ بر ۲۵ هزار مدرسه ما در مقطع متوسطه اول هدایت تحصیلی را برای دانش‌آموزان انجام می‌دهند و گزارش ما تا الان حاکی از آن است که بیش از ۲۸۰ هزار دانش‌آموز به مدارس مراجعه و نمون برگ‌های خود را دریافت کرده‌اند تا انتخاب رشته‌هایشان را در مدارس متوسطه دوم انجام دهند. مدیرکل امور تربیتی و مشاوره آموزش و پرورش درباره محتویات نمون برگ‌ها گفت: نمون برگ شماره ۶ درباره بررسی و راهنمایی‌های مشاورین و نمون برگ شماره ۷ نیز درباره عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان است.

 

ارسال نظر