اخبار

۱۳۹۸/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۷۸۱

آخرین وضعیت طرح جدایی جوانان از وزارت ورزش

مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان وزارت ورزش درباره طرح تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش گفت: منتظر ارسال لایحه به صحن مجلس هستیم. امید محدث در مورد آخرین وضعیت طرح انتزاع معاونت جوانان از وزارت ورزش به مهر گفت: تاکنون طرح تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش در چندین کمیسیون مجلس مورد بررسی قرار گرفته است و چهارم تیر ماه نیز بنده به همراه معاون امور جوانان برای بررسی این طرح در مجلس حضور یافتیم. او افزود: کمیسیون اجتماعی، بهداشت و کمیسیون برنامه و بودجه با این طرح موافقت کرده‌اند اما کمیسیون آموزش با آن مخالف است. وی در خصوص آخرین وضعیت این طرح در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر نظر کمیسیون‌ها تجمیع شده و منتظر ارسال لایحه به صحن علنی مجلس هستیم اما هنوز زمان بررسی آن در صحن علنی مشخص نیست. محدث در پایان تاکید کرد: امیدواریم این طرح در صحن علنی رأی بیاورد و تصویب شود تا بتوانیم امور جوانان را با قوت و رویکردی متفاوت پیش ببریم.

دولت کولبران را  به حال خود رها کرده است

نماینده مردم مهاباد در مجلس با انتقاد از اینکه دولت کولبران را به حال خود رها کرده، گفت: تنها یک درصد قاچاق کالا از طریق معابر کولبری است.

جلال محمود‌زاده با یادآوری اینکه اشتغال جایگزین در مناطق مرزی وجود ندارد و اغلب جوانان بیکار هستند، تصریح کرد: جوانان مناطق مرزی با وجود چنین شرایطی چگونه باید معیشت خود را تامین کنند جز اینکه به کولبری و قاچاق روی بیاورند تا از گرسنگی نمیرند. نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی از بی‌توجهی دولت نسبت به ساماندهی کولبران انتقاد کرد و افزود: هر چند قرار بود شرکتی برای کولبران تاسیس تا واردات کالا به صورت قانونی انجام شود و درآمد آن به کولبران اختصاص یابد و از سویی تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند اما متاسفانه تنها 15 هزار کولبر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و مابقی به فراموشی سپرده شدند البته پس از مدتی کولبران بیمه شده را از پوشش بیمه خارج کردند. او با انتقاد از اینکه دولت کولبران را به حال خود رها کرده است، تصریح کرد: کولبران به دلیل عدم حمایت دولت، از مسیرهای رسمی کولبری نمی‌کنند بلکه از مسیرهای خطرناک این کار را انجام می‌دهند که در این مسیر کشته یا زخمی می‌شوند. عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به گونه‌ای که روزانه در مناطق کردنشین و مرزی بطور متوسط 3 تا 4 کولبر زخمی و کشته می‌شوند. محمودزاده با تاکید بر اینکه دولت باید فکری به حال کولبران کند، گفت: اشتغال جایگزین برای کولبران باید در دستور کار دولت قرار گیرد یا معابر رسمی را تعریف کند تا کولبران بتوانند از مسیرهای قانونی معیشت خود و خانواده‌هایشان را تامین کنند.

حریق ترانس‌های برق به علت گرمای شدید

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان با اشاره به ثبت دمای ۶۵ درجه در استان خوزستان، از حریق حدود ۴۰۰ ترانس برق فشار قوی به علت گرمای شدید پس از پایان هر فصل گرما در استان خوزستان خبر داد. عباس پاپی‌زاده با اشاره به قطعی مکرر برق و آب در استان خوزستان، اظهار کرد: چرا باید در استانی که خود بزرگ‌ترین تولید‌کننده انرژی در کشور است با مشکل قطعی مکرر آب و برق مواجه باشد. نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: استان خوزستان علاوه بر جمعیت بالای 5 میلیون نفری خود، صاحب وجود صنایع سنگین و صنایع نفتی است که مصرف‌کننده‌های عظیم برق هستند.

او با اشاره به گرمای شدید استان خوزستان به خانه ملت گفت: افزون بر این، دمای بالای 55 درجه در سایه و 65 درجه در زیر تابش آفتاب، مساله‌عادی در فصل تابستان برای خوزستان است. دمایی که دماسنج‌های هواشناسی ثبت می‌کنند، دمایی در ارتفاع یک متری، آن هم در سایه است اما دمای واقعی که در کف کوچه و خیابان‌ها ثبت شده 65 درجه است؛ بنابراین این گرمای شدید هم بر مصرف برق تأثیر بسزایی می‌‎گذارد. پاپی‌زاده افزود: برای اینکه بتوانیم در منازل استان خوزستان یک دمای متعادل مانند سایر استان‌ها فراهم کنیم، باید انرژی معادل 4 برابر آنچه در سایر شهرها استفاده می‌شود، صرف کنیم که این مساله نیز به افزایش مصرف انرژی در استان خوزستان می‌انجامد. او ادامه داد: زیرساخت فرسوده شبکه برق استان خوزستان نیز بر اثر گرمای شدید موجب خساراتی بسیاری می‌شود به‌طوری‌که روزانه شاهد حریق ترانس‌های برق فشار قوی به علت گرمای شدید هوا هستیم. پاپی‌زاده اضافه کرد: بنابراین یکی از هزینه‌‎های تحمیلی دیگر به وزارت نیرو در استان خوزستان که در استان‌هایی مثل تهران و استان‌های شمالی وجود ندارد، از بین رفتن زیرساخت‌‎های برقی استان است. او با یادآوری اینکه حدود 4 هزار و 500 ترانس فشار قوی در استان خوزستان وجود دارد که در پایان هر فصل گرما نزدیک به 10 درصد از آنها دچار حریق می‌شوند، افزود: این در حالی است که قیمت هر ترانس امروز بیش از 150 میلیون تومان است و همین مساله موجب وارد شدن خسارت به زیر ساخت‌های انرژی کشور می‌شود. عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان یادآور شد: بنابراین ضرورت دارد که وزارت نیرو فکری عاجل برای قطعی برق و آب در استان خوزستان کند تا در این فصل گرما مردم مستأصل نشوند.

 

ارسال نظر