پرداخت نشدن خسارت کشاورزی به سیل‌زده‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۵۶۶
پرداخت نشدن خسارت کشاورزی به سیل‌زده‌ها

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از پرداخت نشدن خسارت‌ کشاورزی به سیل‌زدگان انتقاد کرد.

جواد کاظم نسب‌الباجی، درباره اوضاع و شرایط مردم  سیل زده خوزستان در روزهای اخیر گفت: در حال حاضر اکثر مردم به منازل‌شان بازگشتند، اما منازل آنها پر از رطوبت است و امکانات زندگی از جمله وسایل منزل کاملا از بین رفته است. از طرفی متاسفانه تاکنون خسارت کشاورزی به آنها پرداخت نشده و مردم در بلاتکلیفی به سر می‌برند. کشاورزان حتی اگر تلاش می‌کنند، برای کشت آینده خود را آماده کنند، اما چیزی در دست‌شان نیست که بخواهند کشت‌ را انجام دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخریب راه‌های روستایی گفت: راه‌های ارتباطی بین روستاها کاملا تخریب شده و نیاز به ترمیم و بازسازی دارد که متاسفانه هنوز کاری در این خصوص صورت نگرفته است. بنیاد مسکن نیز باید ورود می‌کرد و ‌اقدامات لازم را انجام می‌داد که متاسفانه تاکنون نتیجه ملموسی مشاهده نشده است.

کاظم‌نسب الباجی بیان کرد: مردم خوزستان و به خصوص کشاورزان و روستاییان در بدترین شرایط زندگی می‌کنند، اگرچه مسوولان دنبال آمارگیری هستند، اما من آن قدرت لازم را برای انجام کارها در این منطقه مشاهده نکرده‌ام.

او درباره تسهیلاتی که قرار بود به مردم خوزستان به خصوص کشاورزان پرداخت شود، گفت: بخشی از تسهیلات از سوی بنیاد مسکن پرداخت شده است، اما مهم‌ترین موضوع برای ما پرداخت خسارت‌های کشاورزان است که هنوز پرداخت نشده و فقط گفته می‌شود؛ در حال برنامه‌ریزی هستیم.

نماینده مردم اهواز گفت: در حال حاضر هوا در این منطقه به‌شدت گرم است و منازل روستاییان اکثرا تخریب شده است، از سوی دیگر پول کشاورزان هنوز پرداخت نشده و راه‌های ارتباطی و ورودی شهرها نیز با مشکل مواجه هستند.

او درباره وقوع گرد و غبار در این منطقه بعد از سیل گفت: مشکلات زیادی در منطقه وجود دارد که انتظار داریم، برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا پول کشاورزان پرداخت شود و چنانچه این تسهیلات پرداخت شود، تقریبا اکثر مسائل حل می‌شود و امیدواری در دل مردم ایجاد خواهد شد.

 

 

ارسال نظر