اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۰:۲۹:۳۰
کد خبر: ۱۴۶۰۴۷

واکنش پلیس به شماره پیامک گزارش بدحجابی

رییس پلیس پایتخت اعلام کرد که هیچ شماره‌ای برای اعلام گزارش بدحجابی داخل خودروها از سوی مردم وجود ندارد. سردار حسین رحیمی درباره شماره پیامکی که اخیرا از سوی برخی افراد ناشناس در فضای مجازی با عنوان «اعلام شماره پلاک خودرو و موتورسیکلت افراد بدحجاب به پلیس» منتشر شده است، به ایسنا گفت: هیچ شماره‌ای در این خصوص وجود ندارد.

او اضافه کرد: ما دنبال این هستیم تا ارتباط رایانه‌ای بین پلیس و مردم وجود داشته باشد و مانند سامانه 110 عمل کند اما در حال حاضر چنین چیزی در تهران بزرگ وجود ندارد. رحیمی بار دیگر تاکید کرد: آنچه در فضای مجازی اعلام شده ارتباطی با پلیس ندارد و از سوی ما اعلام نشده است.

تلاش برای محدود کردن بیمه رایگان به نیازمندان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بر لزوم هدفمند شدن بیمه رایگان به سمت افراد نیازمند تاکید کرد و گفت: اینکه افراد متمول از بیمه همگانی رایگان برخوردار هستند، مشکلی است که باید برطرف شود.

طاهر موهبتی گفت: باید شرایط از سوی ارایه‌دهنده و خریدار خدمت به نحوی باشد که بین پرداخت و کیفیت ارایه خدمات سلامت، رابطه معناداری وجود داشته باشد تا از این طریق رضایتمندی مردم به خصوص در بیمارستان‌ها را افزایش دهیم.

او بر حمایت بیمه سلامت از اقشار نیازمند جامعه تاکید کرد و افزود: پوشش بیمه‌ای بحث جدی است و باید توسعه یابد. در این راستا هدفمند کردن بیمه رایگان به سمت گروه‌های نیازمند امر مهمی است که باید جدی گرفته شود به نحوی که اگر نیازمندی احصا شد از کمک و بیمه کردن او دریغ نکنیم، اما اینکه افراد متمول نیز از بیمه همگانی رایگان برخوردار هستند، مشکلی است که باید برطرف شود که در این راستا قرار است ارزیابی وسیع صورت گیرد تا تنها افراد نیازمند تحت پوشش و حمایت قرار گیرند. وی به اهمیت سواد سلامت اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که مردم از خدمات بیمه و سلامت آگاهی لازم ندارند. هیچ فردی نمی‌داند که بیمه سلامت چه میزان از مبلغ درمان بیمه شده را پرداخت می‌کند و سهم بیمار چه میزان است.

اوبا بیان اینکه باید راهنماهای بالینی و اجرای پروتکل‌ها را جدی بگیریم، ادامه داد: باید در تمام این اقدامات از ظرفیت‌های انجمن‌های علمی، نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی در تصمیمات استفاده کرد تا بتوان اقدامات را به بهترین شکل و اصولی عملیاتی کرد. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه مدیریت منابع به معنای کاهش ارایه خدمات نیست، افزود: مدیریت هزینه به این معناست که هزینه‌ها را منطقی کنیم. باید منابع و مصارف را مدیریت کرد تا بتوان اقدامات وسیعی انجام داد. خوشبختانه با اقدامات مشترک بیمه سلامت و دانشگاه‌ها تا ۱۰ درصد از هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری شده است که این موضوع در نهایت به ارایه خدمات هر چه بهتر به بیماران کمک خواهد کرد.

فاصله رو به رشد طبقاتی بین دانش‌آموزان

نماینده مردم در مجلس دهم گفت: ایجاد مدارس لاکچری به منظور برگزاری آموزش‌های ویژه، مساوی با گسترش تبعیض طبقاتی میان دانش‌آموزان است که این مساله به‌شدت به توسعه علمی کشور ضربه می‌زند.

سید تقی کبیری درباره وضعیت توسعه مدارس لاکچری غیرانتفاعی در کشورگفت: نباید در حوزه آموزش در مدارس غیر انتفاعی، پول حرف اول و آخر را بزند بنابراین نباید اجازه داد که مدارس لاکچری در کشور توسعه یابند زیرا فضای آموزشی کشور نباید به سمت ایجاد فاصله طبقاتی میان دانش‌آموزان حرکت کند.

او با بیان اینکه ایجاد مدارس لاکچری برای برگزاری آموزش‌های ویژه به ضرر توسعه علمی کشور است، به خانه ملت گفت: بسیاری از افرادی که تمکن مالی ندارند، می‌توانند در حوزه علم به عنوان نخبه مطرح شوند بنابراین نباید میان افراد در حوزه آموزش با توسعه مدارس لاکچری تبعیض ایجاد کرد.

کبیری افزود: نباید اجازه داد با برگزاری کلاس‌های ویژه آموزشی تبعیض میان دانش‌آموزان شکل بگیرد بنابراین دولت و مجلس شورای اسلامی ‌باید بر وضعیت مدارس لاکچری نظارت کنند.

او ادامه داد: ایجاد مدارس غیر انتفاعی یک موضوع حاکمیتی است بدین معنا که دولت برای ساماندهی وضعیت مدارس غیر انتفاعی باید ورود مستقیم بکند و این در حالی است که رویکرد خصوصی‌سازی به مدارس غیر انتفاعی نمی‌تواند برای توسعه علمی کشور سیاست مناسبی تلقی شودزیرا پول نباید در حوزه مدارس غیرانتفاعی حرف اول وآخر را بزند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یاد آورشد: برگزاری کلاس‌های فوق برنامه با مبالغ هنگفت مانع استفاده بسیاری از دانش‌آموزان از امکانات ویژه آموزشی می‌شود بنابراین دستگاه‌های نظارتی الزامی است که با نظارت جامع وضعیت آموزش در مدارس غیر انتفاعی را رصد کنند.

 

ارسال نظر