«پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش» منحل می‌شود؟

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۰۰:۲۵:۱۵
کد خبر: ۱۴۵۱۷۶

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه بنده واقعا درباره اینکه پژوهشگاه مطالعات ذیل سازمان پژوهش بماند یا از آن جدا شود موضع خاصی ندارم گفت: باید منتظر تصمیم نهایی سازمان امور اداری استخدامی در این باره باشیم. حجت‌الاسلام علی ذوعلم درباره آخرین وضعیت حذف یا جدایی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش از سازمان پژوهش اظهار کرد: پژوهشگاه مطالعات، یک ساختار منسجم و مشخصی دارد و هیچ‌گاه بحث بر سر انحلال یا حذف آن نبوده، بلکه بحث وابستگی تشکیلاتی آن مطرح بوده که اکنون برجسته شده است.

او افزود: این انتظار از اعضای هیات علمی و پژوهشگران پژوهشگاه مطالعات وجود دارد که کمک حال برنامه درسی باشند؛ پژوهشگاه پشتوانه پژوهشی کل آموزش و پرورش است. رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه بنده واقعا درباره اینکه پژوهشگاه مطالعات ذیل سازمان پژوهش بماند یا از آن جدا شود موضع خاصی ندارم به ایسنا گفت: باید منتظر تصمیم نهایی سازمان امور اداری استخدامی در این باره باشیم. ذوعلم همچنین از راه‌اندازی دو دفتر جدید در سازمان پژوهش در صورت تصویب در سازمان اداری استخدامی خبر داد و گفت: راه‌اندازی این دو دفتر در واقع یک بازآرایی تشکیلاتی برای زمینه‌سازی اجرای کامل برنامه درسی است.

او ادامه داد: یک دفتر به عنوان دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی حوزه‌های یادگیری شکل خواهد گرفت و ۱۱ حوزه تربیتی در آن ساماندهی می‌شود و هر حوزه تشکیلات علمی خاص خودش را خواهد داشت. دیگری دفتر هماهنگی و طراحی دوره‌های تحصیلی است که نگاه جامعی به دوره ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم نظری و متوسطه دوم فنی و حرفه‌ای دارد و تلفیق برنامه‌های حوزه تربیت در هر کدام از دوره‌های تحصیلی با توجه به تعریفی که از مدرسه تراز داریم از این طریق لحاظ می‌شود.

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور افزود: این طرح نیز در حال برسی کارشناسی است و باید پس از طی مسیرهای اداری لازم در آموزش و پرورش، با سازمان اداری استخدامی هم وارد گفت‌وگو شویم.

 

 

ارسال نظر