اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۰۹۵

پیگیری برای مطالبات پاداش پایان خدمت فرهنگیان

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که این وزارتخانه پیگیر پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان است.  دیروز تجمع اعتراض‌آمیز تعدادی از بازنشستگان فرهنگی مقابل دفتر وزارتخانه آموزش و پرورش و تلاش برای دیدن وزیر آموزش و پرورش آغاز شد که این تجمع با سخنان  معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش به پایان رسید. اعتراض فرهنگیانی که دیروز تجمع کرده بودند مربوط به عدم پرداخت پاداش پایان خدمتشان بود که برخی از آنها از فروردین ۹۷ حکم بازنشستگی خود را دریافت کردند. یکی از فرهنگیان حاضر در این تجمع به مهر گفت: ما از ۴ اردیبهشت ماه منتظر پیگیری آموزش و پرورش هستیم و تمام صحبت ما این است که ما پاداش پایان خدمت خود را به ریال می‌گیریم اما ارزش این ریال، روز به روز کمتر می‌شود. ما خواهان این هستیم که تا پایان خردادماه پاداش پایان خدمت خود را دریافت کنیم، چرا که بازنشستگان سایر ارگان‌ها بسیار سریع پاداش پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند. وی افزود: ما ۳۰ سال خدمت صادقانه به فرزندان این کشور کردیم که برخی از آنها امروز مسوولان این مملکت هستند. توقع ما این است که بازنشستگی مان با آسودگی خیال باشد. متأسفانه در آموزش و پرورش پیگیر پاداش ما نیستند. وقتی تک به تک آمدیم کسی به حرف ما گوش نکرد. حالا جمعی آمده‌ایم تا صدای‌مان یکی شود. در بین ما جانباز، سرپرست خانوار و کسانی که درگیر بیماری‌های پرهزینه هستند، وجود دارد. همه اینها برای ما درد است. علی‌اللهیار ترکمن به تجمع‌کنندگان گفت: در درجه اول باید بگویم متأسفم شما را در این شرایط ملاقات می‌کنم. امیدواریم در جوی آرام‌تر مسائل خود را پیگیری کنیم. پیش از توضیحات خود بگویم که باید درخصوص پاداش پایان خدمت سر یک نقطه اتفاق نظر داشته باشیم که پرداخت این پول وظیفه دولت است نه دستگاه اجرایی مانند آموزش و پرورش. سازمان برنامه و بودجه باید این پول را تخصیص دهد چون پول و اعتبار دست آنهاست و وظیفه ما در وزارتخانه پیگیری مطالبات است و اینکه اسامی بازنشستگان به بهترین شکل دست آنها برسد. معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش توضیح داد: آموزش و پرورش یک ابر سیستم در درون دولت است و کل کارکنان آموزش و پرورش ۴۰ درصد کارمندان دولت را تشکیل می‌دهند. هر جا مطالبه‌ای در این سازمان وجود داشته باشد یک عدد بزرگی است.

دستگیری ۵۲۸ سارق و مالخر در تهران

فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۵۲۸ سارق، مالخر و مجرم در دومین مرحله از طرح رعد سال ۹۸ خبر داد. سردار حسین رحیمی در دومین مرحله از طرح رعد سال ۹۸ که صبح دیروز در محل پلیس پیشگیری پایتخت برگزار شد اظهار کرد: در روزهای میانی ماه رمضان با برنامه‌ریزی و تلاش همکارانم در ۴۸ ساعت گذشته با اجرای ۳۳۳ حکم قضایی ۵۲۸ سارق و مجرم که در سرقت از منزل، کیف قاپی، گوشی قاپی و... فعالیت داشتند دستگیر شدند. او ادامه داد: در این مرحله بالغ بر ۱۶۸ دستگاه خودرو و موتور سیکلت که ۹۲ دستگاه از آن خودرو بود، ضبط و تا این لحظه بالغ بر ۳۵ هزار قطعه از اموال و وسایل سرقتی مردم که توسط سارقین به سرقت رفته بود، کشف شده است و برای سارقین ٧٧٧ پرونده تشکیل شده است. فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه ۲۰باند که به صورت گروهی فعالیت می‌کردند منهدم شدند گفت: تا این لحظه صاحبان ۸۷ درصد از اموال مسروقه شناسایی شدند. وی افزود: ارزش اموال مسروقه مکشوفه بالغ بر ۸ میلیارد تومان است و از کل سارقینی که در این طرح دستگیر کردیم ۲۵۹ نفر دارای سابقه هستند و چندین بار دستگیر و توسط دستگاه قضایی محکوم شده‌اند. رحیمی ادامه داد: سه قبضه سلاح جنگی و ۴۷ قبضه سلاح سرد نیز کشف شد. رحیمی درباره مبارزه با کالای قاچاق نیز گفت: مبارزه با کالای قاچاق بخشی از طرح‌های رعد است که همواره مدنظر بوده و در مجموع ۵۵ پرونده کالای قاچاق برای قاچاقچیان تشکیل شد و ۴۲ نفر از قاچاقچیان عمده و مهم دستگیر شدند و ۱۲۲ هزار انواع و اقسام کالای قاچاق کشف شد و ۴ باند که به صورت گروهی فعالیت می‌کردند منهدم شدند. تمام اصناف تا پایان ماه مبارک رمضان مجاز هستند که تا سحر اقدام به کسب و تجارت کنند اما برای ادامه آن باید حتماً پیوستی انتظامی ترافیکی و امنیتی برای نقاط پیشنهاد شده پیش‌بینی شود.

درخواست هزار و۹۳۳ نفر برای مجوز سقط درمانی

در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۷، ۱۹۳۳ نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده، که از این تعداد، ۱۱۷۱ مورد مجوز سقط درمانی گرفتند. در سال گذشته، ۱۹۳۳ نفر جهت دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده‌اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ که تعداد درخواست برای صدور مجوز سقط درمانی ۲۱۲۲ مورد اعلام شده بود ۹ درصد کاهش یافته است. شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم می‌شود؛ شرایط مربوط به ناهنجاری‌های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر که در مورد مشکلات و ناهنجاری‌های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر یا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاری‌ها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از ۱۹ هفته بر اساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط ۳ متخصص مربوطه تشخیص و به تأیید پزشکی قانونی برسد است.

 

 

ارسال نظر