اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۰۰۳

راه‌اندازی سامانه ثبت شکایات اولیا  از مدارس

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان ثبت شکایات در سامانه سازمان مشارکت‌ها وجود دارد گفت: آن دسته از اولیا که به هر دلیل از مدرسه فرزندشان شکایت دارند می‌توانند شکایت خود را در این سامانه به ثبت برسانند. این شکایات باید ظرف مدت ۱۰ روز پاسخ داده شود. سامانه تلفنی ۴۳۱۷ برای ثبت شکایات مردمی است. محمد بطحایی   با اشاره به شرایط و مشکلات اقتصادی موجود از همراهی مدارس غیردولتی قدردانی کرد. وی افزود: مدارس غیردولتی منشا آثار مثبتی در نظام تعلیم و تربیت بوده‌اند. خوشبختانه امروز دو سامانه بسیار مهم که امکان پاسخگویی خوبی را برای مردم فراهم می‌کند افتتاح شده و اولیاء می‌توانند شکایات خود را به مسوولان منتقل کنند. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان ثبت شکایات در سامانه سازمان مشارکت‌ها وجود دارد گفت: آن دسته از اولیاء که به هر دلیل از مدرسه فرزندشان شکایت دارند می‌توانند شکایت خود را در این سامانه به ثبت برسانند. این شکایات باید ظرف مدت ۱۰ روز پاسخ داده شود. سامانه تلفنی ۴۳۱۷ برای ثبت شکایات مردمی است و اولیای دیگر شهرستان‌ها نیز باید برای استفاده از این سامانه کد ۰۲۱ را به ابتدای این شماره اضافه کنند.

وقوع ۴۰ درصد سرقت‌های کشور در تهران و البرز

جانشین رییس پلیس کشور از وقوع ۴۰ درصد سرقت‌های کشور در استان تهران و البرز خبر داد.

سردار ایوب سلیمانی در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت پلیس تهران بزرگ گفت: آمارهای ما نشان می‌دهد که حدود ۷۰ درصد سرقت‌های کشور در ۱۰ استان رخ می‌دهد که لازم است این آمارها را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: همچنین طبق آمارها ۴۰ درصد از کل سرقت‌ها در تهران بزرگ، فرماندهی غرب و شرق تهران و البرز رخ داده است. جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: برای کاهش این آمار نیازمند نظارت بر سارقان سابقه‌دار، نظارت بر مالخران، تامین تجهیزات روز، مبارزه‌ دیگر دستگاه‌های مسوول و ....هستیم. وی در ادامه به تشریح روند سرقت در کشور پرداخت و گفت: سرقت در کشور تا پایان سال ۹۶ از یک روند طبیعی برخوردار بود و ما بیشتر در سرقت‌های مهم، سرقت به عنف و سرقت‌های خشن تمرکز داشتیم و درخصوص سرقت‌های خرد نیز افزایشی در کار نبود و به عبارتی سرقت‌ها تحت کنترل بود. وی ادامه داد: در نیمه اول سال ۹۷ به دلیل مسائل محیطی و شرایط اقتصادی کشور با روند رو به رشد سرقت به خصوص در سرقت‌های خرد روبه‌رو شدیم. به‌طوری که هر ماه احساس می‌کردیم که این روند با شیب تندی در حال افزایش است. سلیمانی با بیان اینکه در نیمه دوم سال گذشته قرارگاه جهادی مقابله با سرقت فعال شد، گفت: در همین راستا نیز دستورالعمل‌های علمیاتی لازم تدوین و نشست‌ها و هماهنگی با سازمان‌های مرتبط برگزار شد. سلیمانی با اشاره به برنامه‌ریزی ناجا برای نیمه دوم اسفند و نیمه اول فروردین اظهار کرد: طرح خاصی برای کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی و نیز کاهش سرقت تدوین و ابلاغ کردیم که نتایج هردو موفقیت آمیز بود به‌طوری‌که شاهد کاهش ۲۲ درصدی جانباختگان ناشی از تصادفات رانندگی بودیم و طی این مدت توانستیم بیش از ۲۵ درصد شیب سرقت را کاهش دهیم. به‌گفته جانشین رییس پلیس کشور اجرای این طرح‌ها با هدف کاهش جانباختگان و کاهش سرقت ادامه خواهد داشت و جلسات اینچنینی مشابه در دیگر شهرها نیز برگزار خواهد شد.

چرا حشرات در تهران زیاد شدند؟

رییس اداره نظارت بر امور حیات‌ وحش استان تهران با اشاره به افزایش تعداد ملخ‌ها در شهرستان‌های استان تهران به ویژه مناطق جنوبی آن گفت: شرایط جوی تهران طی روزهای ابتدایی بهار سبب افزایش جمعیت این حشرات شده است. محمد کرمی افزود: امسال با توجه به بارش‌های خوبی که در زمستان و اوایل بهار داشتیم شرایط محیطی برای تخم‌گذاری پروانه‌ها و ملخ‌ها و تبدیل آنها به حشره فراهم شد. رطوبت و دما دو عامل مهم برای افزایش حشرات است، در سال‌های گذشته به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی جمعیت‌های پروانه و ملخ نمی‌توانستند گسترش پیدا کنند. رییس اداره نظارت بر امور حیات‌ وحش استان تهران با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی استان تهران باید مشخص کند که آیا تعداد ملخ‌های موجود در استان‌های جنوبی بیش از حد استاندارد است و می‌تواند به مزارع و مراتع آسیب بزند یا خیر، گفت: ملخ‌ها از محصولات کشاورزی و گیاهان مرتعی تغذیه می‌کنند و اگر تعداد آنها بیشتر از حد مجاز شود باید با آنها مبارزه کرد. برای مبارزه با ملخ‌ها باید از روش‌های بیولوژیک استفاده کرد چرا که مبارزه به روش‌های شیمیایی برای سایر گونه‌ها خطرناک است.

به گفته رییس اداره نظارت بر امور حیات‌ وحش استان تهران پروانه‌ها نمی‌توانند آسیبی به کشاورزی و مراتع وارد کنند. از طرف دیگر عمر آنها بسیار کوتاه است و با گرم شدن هوا از بین می‌روند اما ملخ‌ها عمر طولانی‌تری دارند و نسبت به تغییرات دمایی حساس‌تر هستند اما پروانه‌ها خسارت چشمگیری ندارند. کرمی گفت: ملخ‌هایی که به جنوب کشور حمله کرده بودند متفاوت با ملخ‌هایی است که در استان تهران دیده می‌شود چرا که آنها ملخ‌های مهاجری هستند که از کشورهای همسایه وارد کشور می‌شوند اما ملخ‌های استان‌ تهران به دلیل شرایط آب و هوایی و رطوبت افزایش یافته‌اند.

 

 

ارسال نظر