کسری نیروی آموزش و پرورش در مهر۹۸

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۹۲۴
کسری نیروی آموزش و پرورش در مهر۹۸

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای مهر ۹۸ در بحث منابع انسانی با کسری نیرو مواجه هستیم ولی اجازه نمی‌دهیم که کلاسی بدون معلم بماند. همه ما در آموزش و پرورش در حال تلاش هستیم که محیطی ایجاد کنیم تا دانش‌آموزان در آن تمرین زندگی کنند. محمد بطحایی با اشاره به اهمیت و ظرفیت نسل جوان ابراز کرد: ارزشمندترین ثروت هر جامعه‌ای نسل جوان و نوجوان است و هیچ سرمایه‌ای مثل این گروه مهم نیست به همین دلیل دشمنان برای ضربه به نظام جوانان و نوجوانان را نشانه می‌روند. بطحایی اضافه کرد: ثروت جامعه در اختیار معلمان قرار گرفته و وظیفه آموزش و پرورش تربیت شایسته آینده‌سازان کشور است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه ما در آموزش و پرورش در حال تلاش هستیم که محیطی ایجاد کنیم تا دانش‌آموزان در آن تمرین زندگی کنند. دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و گره‌های کشور در آینده به دست آنها باز می‌شود. بطحایی اظهار کرد: ما با تمام توان برای افزایش امکانات و زیرساخت‌های آموزشی کشور تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموزان بتوانند در محیطی سالم و شاداب مدارج تحصیلی را طی کنند.

او گفت: هر چند امکانات و زیرساخت‌های آموزشی کشور پاسخگوی نیاز موجود نیست ولی در تلاشیم ضعف‌های موجود را مرتفع کنیم و این هدف با تعامل و همکاری محقق خواهد شد. وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به برخی مشکلات مدارس شبانه روزی ادامه داد: مدارس شبانه روزی از حیث امکانات تفریحی، رفاهی و سرگرمی با مشکلاتی مواجه هستند که درصدد رفع آنها هستیم.او با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های قرآنی در مدارس اظهار کرد: در سالی که پشت سر گذاشتیم سعی کردیم با برگزاری اردوها و برنامه‌های قرآنی دانش‌آموزان را به اهل بیت نزدیک‌تر کنیم.وزیر آموزش و پرورش ابراز کرد: باید با مهارت آموزی دانش‌آموزان را برای زندگی فردا آماده کنیم. بطحایی گفت: البرز از نظر فضاهای آموزشی یکی از استان‌های مشکل‌دار کشور است و بعد سیستان و بلوچستان و تهران استان‌هایی هستند که پایین‌ترین سرانه آموزشی را دارند.این مسوول خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک خیرین که طی سال‌های گذشته به سمت مدرسه‌سازی و افزایش سرانه آموزشی سوق داده شده و اعتبارات عمرانی قابل توجهی اختصاص داده می‌شود. وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای استانداردسازی سرانه آموزشی در البرز ابراز کرد: پروژه‌هایی تعریف شده و به زودی کلنگ زنی خواهد شد ولی نباید فراموش کنیم البرز استانی مهاجرپذیر است و سرعت ساخت مدرسه در آن کمتر از رشد جمعیت دانش‌آموزی است.

وی ادامه داد: از سال گذشته با اجرای برخی پروژه‌ها سعی در کم کردن این فاصله‌ها داشته‌ایم ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. بطحایی ابراز کرد: بدون شک حمایت نمایندگان مجلس و استاندار البرز در کنار اقدامات وزارت آموزش و پرورش نقش بسزایی در افزایش سرانه آموزشی در البرز خواهد داشت.

 

ارسال نظر