اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۰۱:۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۴۴۳۲۵

اعلام مقررات معافیت قهرمانان ورزشی

رییس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، ضوابط و مقررات معافیت قهرمانان ورزشی را تشریح کرد. تقی مهری در مورد ضوابط اجرایی معافیت قهرمانان ورزشی و فرزندان قهرمانان پارالمپیک گفت: رتبه‌های اول تا سوم بازی‌های المپیک، مسابقه‌های جهانی و آسیایی با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

او ادامه داد: همچنین مقام اول تا سوم مسابقه‌های جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال نیز از خدمت دوره ضرورت معاف هستند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا در مورد معافیت فرزندان قهرمانان پارالمپیک جهانی عنوان کرد: یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک جهانی که در ۲۵ رشته ورزشی مانند تیر و کمان، اسکی، بسکتبال و.... عناوین اول، دوم و سوم را کسب کرده‌اند، با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح، از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند. براساس اعلام سایت پلیس، مهری تصریح کرد: معافیت ذکر شده فقط به یکی از فرزندان و صرفاً برای یک‌بار تعلق می‌گیرد بنابراین کسب عناوین متعدد برای قهرمانان پارالمپیک، موجب معافیت سایر فرزندان آنان نیست.

او اظهارکرد: در راستای تقویت بنیه ورزشی کشور در سطح قهرمانی و ملی، زمینه‌ای برای تعویق تاریخ اعزام به خدمت ورزشکاران مشمول فراهم شده بنابراین ورزشکاران مشمول در سطح تیم ملی می‌توانند تاریخ اعزام به خدمت خود را حداکثر تا سن ۳۰ سالگی تمام و در سطح لیگ برتر تا سن ۲۸ سالگی تمام در صورت استمرار فعالیت برابر ضوابط تمدید کنند.

چالش «سلامت» پولی که ناپایدار است

رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های نظام سلامت گفت: مهم‌ترین چالشی که باید در حوزه سلامت مورد توجه قرار گرفته و رفع شود، در حوزه اقتصاد سلامت است بطوری‌که باید منابع حوزه سلامت به منابع پایدار گره بخورند.

دکتر محمدرضا ظفرقندی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی بسیار خوب است، اظهارکرد: در سازمان نظام پزشکی هم با وزارت بهداشت ارتباط کاری و تشکیلاتی داریم و هم در جلسات یکدیگر بطور مرتب شرکت می‌کنیم بطوری که مدت‌هاست که حداقل هر دو هفته یک بار جلسات کارشناسی و فنی را با معاونان وزیر بهداشت برگزار می‌کنیم و مسائل مختلف اعم از تعرفه‌ها، طرح پزشکان، کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدمات و… را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

او با اشاره به یکی از اشکالات طرح تحول نظام سلامت مبنی بر عدم کنترل هزینه‌ها و نبود نظارت بر هزینه‌کردها، اظهارکرد: با بازنگری‌هایی که انجام شد، مقداری از شاخ و برگ‌های طرح تحول سلامت زده شد و در حال حاضر این طرح در حال رسیدن به یک مرحله با ثبات است. در صورتی که وزارت بهداشت از ما مشاوره بخواهد به این وزارتخانه کمک می‌کنیم. به عنوان مثال اقداماتی چون نسخه الکترونیک را که اقدامی اساسی است، پیش می‌بریم و وظایف‌مان را انجام می‌دهیم. ظفرقندی با بیان اینکه به سرانجام رساندن تدوین گایدلاین‌ها و راهنماهای بالینی هم اساساً کار انجمن‌های علمی است، گفت: در این زمینه هم هماهنگی‌های لازم را سازمان نظام پزشکی انجام می‌دهد. در حوزه حمایت از پزشکان عمومی برای پیشبرد نظام ارجاع و پیگیری مسائل مربوط به آن هم جلسات مشترکی با وزارت بهداشت داریم. در حال حاضر بحث تدوین راهنماهای بالینی در همه انجمن‌های علمی در حال انجام است و بسیاری از آنها هم به تأیید و تصویب وزارت بهداشت رسیده و ابلاغ شده است.

 

ارسال نظر