۵۸۰ مدرسه خشتی و گلی جمع‌آوری شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۰:۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۴۳۹۰۵
۵۸۰ مدرسه خشتی و گلی جمع‌آوری شد

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه تا آخر سال ۹۷، ۵۸۰ کلاس درس خشتی و گلی را جمع‌آوری کرده‌ایم گفت: از ۴۰۰ مدرسه خشتی و گلی باقی مانده نیز ۲۰۰ مورد آن در سیستان و بلوچستان قرار دارد، حدود ۸۰ مدرسه در اصفهان، ۸۰ مدرسه در کرمان و تعدادی در استان‌های دیگر است.

مهراله رخشانی‌مهر درباره روند جایگزینی مدارس خشتی و گلی اظهار کرد: حذف و جایگزینی مدارس خشتی و گلی از ابتدای سال ۹۷ تا پایان آن جزو اولویت‌ها و برنامه‌های ما بود. وی افزود: ۹۸۰ مدرسه خشتی و گلی داشتیم که شمار آن تا اسفند ماه سال گذشته به ۴۰۰ مورد رسیده بود.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه به این ترتیب ۵۸۰ کلاس درس خشتی و گلی را جمع‌آوری کرده‌ایم اظهار کرد: از ۴۰۰ مدرسه خشتی و گلی باقی مانده ۲۰۰ مورد آن در سیستان و بلوچستان قرار دارد، حدود ۸۰ مدرسه در اصفهان، ۸۰مدرسه در کرمان و تعدادی در استان‌های دیگر است.

رخشانی مهر ادامه داد: یک مشکل ما این است که ۲۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان است، اگر در استان‌های مختلف پراکنده بود، هر استانی توان آن را داشت که چند مدرسه را جمع‌آوری کند اما حذف ۲۰۰ مدرسه در یک استان کمی مشکل است اما فرصت کوتاهی می‌دهیم تا مدارس باقی مانده را جمع‌آوری کنند. تصور می‌کنم بتوانیم به شعارمان عمل کنیم. او با اشاره به اینکه امسال برنامه‌های خوبی با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز داریم به ایسنا گفت: در لایحه بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومان پول برای تکمیل پروژه‌های خیری درنظر گرفته شد و از دی ماه سال ۹۶ تا اواخر سال ۹۷، ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبارات پروژه‌های نیمه‌تمام مشارکتی ما بود و نسبت به سال ۹۵ که عددش بسیار کمتر از این بود، رقم خوبی محسوب می‌شود.رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌تواند بخش جدی از پروژه‌های نیمه‌تمام خیرساز را تکمیل کند. سال ۹۷ سال بودجه‌ای خوب بود و سال ۹۸ سال خیرین است و قصد داریم کارهای خاص و ویژه‌تری را دنبال کنیم.

 

ارسال نظر