درخواست صدور ۵۵ هزار مجوز استخدامی

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۰۱:۱۷:۳۶
کد خبر: ۱۴۳۴۹۳
درخواست صدور ۵۵ هزار مجوز استخدامی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درخواست آموزش و پرورش اعلام کرد که بر اساس سند جامع نیروی انسانی نیازها را برآورد و درخواست ۵۵ هزار مجوز استخدامی هم از طریق ماده ۲۸ و هم کنکور سراسری داده‌ایم که در سازمان استخدامی در حال بررسی است و امید است هرچه زودتر این مجوز را دریافت و آن را اجرا کنیم.

علی الهیار ترکمن با بیان اینکه کار ساماندهی شروع شده و برای نقل و انتقالات معلمان برنامه‌های مشخصی داشتیم که تا آخر اردیبهشت باید تکلیف مشخص و پایه نیروی انسانی تعیین شود و کسری‌های احتمالی را برآورد کنیم گفت: با توجه به نیازهایی که داریم و در سال‌های حادی هستیم باید تمهیدات ویژه تامین نیروی انسانی داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه اهداف اصلی برنامه‌های تحولی رسیدن به یک آموزش و پرورش فعال، چابک و منسجم است و معلم در این فضا می‌تواند به نحو احسن از ظرفیت‌های خود استفاده کند اظهار کرد: اگر نگاه آسیب شناسانه به تحول داشته باشیم درمی‌یابیم که نگاه مشترک و یکسانی وجود ندارد و باید وضعیت را ساماندهی کرده و به نگاه مشترکی برسیم. الهیار ادامه داد: آموزش و پرورش مشکل را در عدم ورود و مشارکت دستگاه‌های بیرونی می‌داند، در حالی که از بیرون، معتقدند که سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر تحول در آموزش و پرورش به‌درستی صورت نمی‌گیرد. دعوت می‌کنم همه در یک جهت مشخص حرکت کنیم و از نقش معلم به‌درستی بهره‌مند و استفاده کنیم.

او برنامه‌های هفته معلم را اعلام کرد و گفت: ایام هفته نامگذاری و به استان‌ها ابلاغ شده و در سطوح ملی و منطقه‌ای برگزار می‌شود. ۱۲ اردیبهشت، به عنوان روز شهید مطهری، اسوه معلمی، ۱۳ اردیبهشت، به عنوان روز معلم، زمینه ساز وحدت ملی، ۱۴ اردیبهشت، به عنوان روز معلم و مسوولیت حاکمیت نسبت به نقش و جایگاه او در گام دوم انقلاب، ۱۵ اردیبهشت به عنوان روز معلم و مرجعیت اجتماعی، ۱۶ اردیبهشت به عنوان روز پیشکسوتان تعلیم و تربیت، ۱۷ اردیبهشت روز معلم، محور توسعه اجتماعی و ۱۸ اردیبهشت روز معلم، مسوولیت‌پذیری و حراست از قداست معلمی نامگذاری شده است. الهیار افزود: تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی، دیدار معلمان با رهبر انقلاب، همچنین دیدار فرهنگیان با رییس‌جمهور، رییس مجلس، نشست صمیمی با وزیر آموزش و پرورش در دارالفنون، سخنرانی قبل از خطبه وزیر در نماز جمعه روز ۱۳ اردیبهشت، دیدار وزیر با خانواده شهید مطهری و برنامه ملی سپاس معلم از برنامه‌های این هفته است.

 وی با تاکید بر تکریم واقعی و عملی معلمان اظهار کرد: هرچند در پرداخت تعهدات با کندی‌هایی روبرو می‌شویم اما پیگیری پرداخت آن در مسیر حرکت ما بطور جدی دنبال می‌شود. تلاش می‌کنیم با اولویت‌بندی و توجه به مقدورات دولت بتوانیم آن را مدیریت کنیم.

  تامین مبالغ کلان خارج از تصور است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته تلاش‌مان این بود که پرداخت حقوق و مطالبات با وقفه مواجه نشود عنوان کرد: ۳۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سال گذشته دریافت کردیم و روی پرداخت‌های اصلی متمرکز شدیم. از همه فرهنگیان درخواست می‌کنم این وقفه‌ها را به حساب عدم توجه و پیگیری نگذارند. برخی محدودیت‌ها و امر تامین مبلغ کلان خارج از تصور است. الهیار ادامه داد: ماهانه ۳ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شود. در تعطیلات نوروز از محل حساب ذخیره ارزی که دولت برای برخی دستگاه‌ها تصویب کرد و با تن‌خواهی که فروردین گرفتیم بخشی از مطالبات را پرداخت کردیم. در واقع ۲۶۱ میلیارد تومان از محل ذخیره ارزی و ۵۶۶ میلیارد تومان از محل تن‌خواه در روز شنبه به ما تخصیص شد که بابت معوقات به استان‌ها ابلاغ شده و به حساب افراد رفته است.

او ادامه داد: اما با توجه به قولی که به فرهنگیان دادیم تا ریز جزییات مطالبات حقوقی را به رسانه‌ها اعلام نکنیم، اطلاعات تکمیلی به سمع و نظر فرهنگیان می‌رسد و اخبار مطالبات را به عنوان یک خبر داخلی از سایت وزارت دنبال کنند و بدانند ما پرداخت مطالبات را پیگیری می‌کنیم.

 

 

ارسال نظر