اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۱:۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۴۳۳۱۹

از تولیدات داخلی دارو حمایت  نمی‌شود

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی گفت: این بسیار خوب است که وزیر بهداشت از رانت خواری در حوزه غذا و دارو اطلاع دارد و باید با این پدیده برخورد جدی کند. مسعود پزشکیان با اشاره به انتقاد وزیر بهداشت مبنی بر امضاهای طلایی و رانت در حوزه غذا و دارو گفت: وزیر اگر اطلاعی در این زمینه دارد باید برخورد کند اما به هرحال در حوزه غذا و دارو و بسیاری از جاهایی که مشکل وجود دارد، اگر روند مقررات، مدیریت، نیروی انسانی و نظارت‌ها چنانچه آن‌طور که باید عمل شود، می‌توان جلوی این کارها را گرفت و اصلاح کرد. نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طبیعتا این قضیه مسوولیت وزیر است که چنانچه از این قضیه اطلاع دارد حتما برخورد و اصلاح کند و از طرف دیگر نیز کمیسیون بهداشت و درمان، سازمان‌های نظارتی مختلفی از جمله دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دیوان عدالت اگر خبری دارند حتما برخورد کنند و برای اصلاح کار باید قدم بردارند. نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفته وزیر بهداشت یکی از تکالیف وزارت بهداشت جلوگیری از واردات مشابه تولید داخل است و دولت نباید مانع بخش خصوصی شود و راه را برای برخی ببندد و همه باید عدالت را احساس کنند، به خانه ملت گفت: این حرف درستی است. آن‌طور که باید از تولیدات داخلی پشتیبانی نمی‌شود و محصولی که در داخل تولید می‌شود، نوع خارجی آن محصول را نیز وارد می‌کنیم و سوبسید و ارز می‌دهیم و اگر نشد به روش‌های دیگر در داخل بسته‌بندی کرده و می‌گوییم که تولید داخل است.

توضیحات آموزش و پرورش درباره اختلاس ۵ میلیاردی

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش جزییات اختلاس ۵‌‌میلیاردی در آموزش و پرورش سرباز را تشریح کرد. امیرعلی نعمت‌اللهی درباره اختلاس 5 میلیاردی در آموزش و پرورش سرباز گفت: یک مدیر در راسک از توابع سرباز در استان سیستان و بلوچستان قریب به دو هفته پیش استعفا داده بوده که به دلیل جابه‌جایی که ما در راس اداره کل آموزش و پرورش داشتیم و مشغول برنامه‌ریزی برای انتخاب سرپرست استان بودیم، استعفای آن شخص به جریان نیفتاد. در این میان این شخص به همراه سه نفر دیگر دست به اختلاس ۵ میلیاردی زده‌ بودند. او ادامه داد: با همت و پیگیری سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان و با دستور مقام قضایی تعدادی از کارکنان آموزش و پرورش شهرستان راسک از توابع سرباز به منظور بررسی و تحقیق در پرونده‌ای که مربوط به جابه‌جایی مقادیری پول بوده در بازداشت هستند و پرونده در حال روند مقدماتی و بازجویی است و بیش از این از بیان جزییات معذوریم. قائم مقام وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش از هرآنچه که در راستای مبارزه با فساد باشد، حمایت می‌کند. همکاران ما در حوزه حراست نیز مشغول بازرسی و تحقیق در این زمینه هستند.

آخرین وضعیت امدادرسانی در استان‌های سیل‌زده

رییس سازمان امداد و نجات با اشاره به عملیات صورت گرفته در مناطق سیل زده گفت: به ۶۳۲ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از ۳۰۶ هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند. مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات در خصوص آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده کشور گفت: عملیات مربوط به سیل، آبگرفتگی، برف و کولاک از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ لغایت ۷ اردیبهشت ۹۸در ۳۱ استان کشور و بیش از ۳۸۰۰ شهر، روستا و محورهای کوهستانی صورت گرفته است. همچنین در این میان به ۶۳۲ هزار نفر از هموطنان امدادرسانی شده و بیش از ۳۰۶ هزار نفر اسکان اضطراری داده شدند. سلیمی ادامه داد: ۸۳۴۵ نفر با بالگرد، قایق و خودروهای امدادی جمعیت به مناطق امن انتقال یافتند. علاوه بر این ۴۸۲۱ دستگاه خودرو از برف رهاسازی و بیش از ۷۹۳۰ مورد تخلیه آب از منازل انجام شد و بیش از ۲۳ هزار نیروی عملیاتی در قالب ۵۳۰۰ تیم امدادی در حال فعالیت هستند. رییس سازمان امداد و نجات اضافه کرد: در این مدت نسبت به انتقال بیش از ۷۹۳ هزار کیلوگرم اقلام غذایی و زیستی طی ۹۴۷ ساعت پرواز بالگردهای جمعیت و انتقال ۲۸۲۰ از امدادگران و نجاتگران اقدام شده است. امدادرسانی در ۱۰ استان کشور شامل ایلام، گلستان، چهار محال و بختیاری، خوزستان، خراسان شمالی، سمنان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

قتل شهروند همدانی  به ضرب گلوله

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: یک شهروند 46 ساله همدانی صبح دیروز شنبه، در خیابان شهدا به ضرب دو گلوله به قتل رسید.  کامرانی صالح در تشریح جزییات این خبر گفت: صبح دیروز سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری 206؛ پس از خروج یکی از روحانیان از داخل حوزه علمیه این شهر دو گلوله به سمت وی شلیک می‌کنند. او افزود: پس از اعلام این خبر، بلافاصله تیم‌های پلیسی در محل حضور یافته و طرح مهار برای دستگیری مهاجمان را آغاز کردند. فرمانده انتظامی استان همدان در خاتمه گفت: هنوز در مورد علت و انگیزه این قتل اطلاعاتی در دست نیست و تحقیقات پلیس برای دستگیری ضاربان ادامه دارد. حجت‌الاسلام «مصطفی قاسمی» 46 ساله صبح دیروز در جلوی مدرسه حوزه علمیه آیت‌الله «ملاعلی معصومی همدانی» واقع در خیابان شهدا به ضرب دو گلوله به قتل رسید.

 

ارسال نظر